Jeg fant et ventildeksel på et marked i sommer. Rustent, bulkete og stygt. Prisen var satt til 200kr... Etter en del fram og tilbake fikk jeg overbevist typen om at dette rett og slett var søppel, og for den nette sum av 50 kr fikk det være med meg hjem. Etter en runde i glassblåseren, litt lett massasje, og et par lag med Biltema varmebestandig lakk ser det slik ut:
Slett ikke verst for 119,50. Jørgenrud har flotte repro-deksler fra ca 400,- og oppover, og det stod i utgangspunktet på ønskelista, men det er jo litt stas å ha et originalt også da, særlig når det har fått en liten historie...
445: Jeg har lagt filtere og plater i bilen, så kan du ta en titt på dem på lørdag. Kanskje du tar med Su'ene? Hadde vært morro å få se dem, og prøvemontere filtere... Som tidligere nevnt er det snakk om skumfiltere som er ment for økt gjennomstrømning og ytelse, og derfor er det ikke lagt stor vekt på det kosmetiske. Jeg tror ikke du finner noe filter som funker bedre, men du får se om du liker dem...
Jeg skal finne Mekonomen/Fornebu bil. Hvis det ikke sprutregner sees vi på lørdag!