Rustsveising og bytte av kanaler
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ja, det er et lager helt i enden av «røret» mot rattet. Er vel redd for at problemet er dårlige lagre i selve snekka. Har du rep. håndbok?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ok. Nei, har ikke håndbok.
Hmm. Var litt kjedelig å ha det slik når alt annet er « nytt»
Hmm. Var litt kjedelig å ha det slik når alt annet er « nytt»
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Send meg din epostadresse på PM
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Topp, da er den sendt
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
I dag fikk jeg åpnet opp styresnekka, og det var tydelig merker i lagerbanene. Da vet jeg iallefall hvor lyden kommer fra. Sånn sett er det ikke noe farlig, og styringen går relativt lett. Men det er jo litt irriterende, så jeg må vurdere ei ny styresnekke med styrestang.
Slipte lett over med diamantfil i håp om at det blir litt bedre. Er kanskje fukt som har forårsaket gropene…?
Slipte lett over med diamantfil i håp om at det blir litt bedre. Er kanskje fukt som har forårsaket gropene…?
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Denne så ikke veldig pen ut. Jeg tror en løsning kan være å legge på litt sveis i gropene og slipe pent til.
Men får du en "ny" snekke til en grei pris så er vel det lettest.
Når du først har dette i småbiter så pass på å bytte simringen nederst. Synes alltid at det lekker der. Bytt også papirpakningen som sitter på det lille dekselet foran.
Men får du en "ny" snekke til en grei pris så er vel det lettest.
Når du først har dette i småbiter så pass på å bytte simringen nederst. Synes alltid at det lekker der. Bytt også papirpakningen som sitter på det lille dekselet foran.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Jeg tror jeg smeller den sammen og kikker etter en brukt en. Lurt med sveis, men tror ikke jeg får slipt det jevnt nok. Da måtte jeg heller fått noen til å ta den i en dreiebenk kanskje?
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
En uskadet brukt er jo å foretrekke. Tror du kan slipe bra med avrundet slipestein på Dremel.
Når du først har rattstammen ute så pass på å ta noen nøyaktige mål på lengden. Disse finnes i 2 lengder; PV og Duett.
Når du først har rattstammen ute så pass på å ta noen nøyaktige mål på lengden. Disse finnes i 2 lengder; PV og Duett.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Hmm…. Har faktisk kjøpt en dremel. Må kanskje testes
Ok, det var greit å vite at det er 2 lengder
Ok, det var greit å vite at det er 2 lengder
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Etter å ha dillet litt med innerskjermene og dashbord fikk jeg lyst til å åpne motoren. Har ikke målt noe ennå, men ser at 2 av sylindrene har litt merker. Strek i den ene. Hmm, har jo et par andre motorer også. Tror jeg må åpne de også å se….
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Hvor dyp kan den ripen være? Ser ut som en knekt stempelfjær.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Den er ikke så dyp. Kan knapt kjennes.
Men har en annen motor med god kompresjon.
Mellom 10,5 og 11 bar på alle 4. tror jeg åpner den og ser
Men har en annen motor med god kompresjon.
Mellom 10,5 og 11 bar på alle 4. tror jeg åpner den og ser
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Nå ble det litt motorer her
Tror jeg satser på motoren som stod i, men med veiv fra den andre og topp fra den tredje. Den har 44mm innsugsventiler og er bearbeidet litt. Var faktisk 2 knekte ventiler…
Må bestille nye veivlager og rammelager, pakninger, kamaksel+++
Tror jeg satser på motoren som stod i, men med veiv fra den andre og topp fra den tredje. Den har 44mm innsugsventiler og er bearbeidet litt. Var faktisk 2 knekte ventiler…
Må bestille nye veivlager og rammelager, pakninger, kamaksel+++
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Den type puslespill liker jeg godt! Da gjelder det å måle nøyaktig for å få riktig dimensjon på de ulike lagerne.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Rustsveising og bytte av kanaler
Ja dette er kosearbeid. Blir å bytte alt av lagre og stempelfjærer, kam , løftere+++++ Bærelager er .010. Resten er original størrelse.
Tror dette skal bli en god motor
Tror dette skal bli en god motor