Heisann.
Hva må til for å bygge om ifra 6v til 12v ??
for vel ikke 12v starter til b16? må det da byttes motor?
6v til 12v
6v til 12v
Volvo pv 444LS 1957 (Svart)
Re: 6v til 12v
Har planer om det samme, og alle jeg har pratet med sier at starteren fint tåler 12V
så lenge du ikke kjører starteren alt for lenge
Har forresten funnet en nettside om ombygging til 12V
http://sw-em.com/Vintage_Volvo_6V_to12V_conversion.htm
så lenge du ikke kjører starteren alt for lenge
Har forresten funnet en nettside om ombygging til 12V
http://sw-em.com/Vintage_Volvo_6V_to12V_conversion.htm
-60 544A Special 2
Re: 6v til 12v
Er det lov å spørre hvorfor dere vurderer å bygge om fra 6V til 12V?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: 6v til 12v
For min del er det rett og slett av bekvemmelighetsgrunner.
-Har slitt nok med dårlig lading. Kunne sikkert ordnet seg ved en bedre gjennomgang og
justering men..
-Lettere med tilbehør til bilen, både pærer og diverse + andre komponenter enn evt.
ønsker å tilkoble
-Bedre lys.
dette er det sikkert flere meninger om men det er det jeg har kommet fram til
Omgjøringen er jo reversibel om det skulle være ønskelig en gang
-Har slitt nok med dårlig lading. Kunne sikkert ordnet seg ved en bedre gjennomgang og
justering men..
-Lettere med tilbehør til bilen, både pærer og diverse + andre komponenter enn evt.
ønsker å tilkoble
-Bedre lys.
dette er det sikkert flere meninger om men det er det jeg har kommet fram til
Omgjøringen er jo reversibel om det skulle være ønskelig en gang
-60 544A Special 2
Re: 6v til 12v
Hei, jeg har også 6v i min PV. For å få mest mulig ut av batteri og lading, tok jeg av minusledning på batteri, som går til torpedovegg. Kontrollerte om den var hel, ved at jeg tok to nebbtenger i hver ende, prøvde å trekke ledningen fra hverandre. På den siden som ledning er festet til torpedovegg, skrapet jeg av all lakk og skitt på torpedoveggen. Det samme på ledningens feste, skiva på ledningen, all skitt og lakk. Nå er det ingen tvil om hva som var årsaken til dårlig strøm ved start. En annen grunn kan også være. Kontrollere om tenning er 100%. Det kan kun gjøres riktig med tenningsapparat, en slik lampe som blinker på radiatorvifta. Ved å bruke øre, kan bli feil.
PV544A B16 sport 60+Duett210D 63+Poletta 84+MX-5 90+Matiz 01+Aquamar 20 60HK 04+Durango 04
Hilsen Rolf
Hilsen Rolf