Hei der
Er en nybegynner på restaurering av biler, men er en lykkelig eier av en 1958 PV444 som jeg forsøker å totalrestaurere. Har akkurat fått satt inn montoren igjen og tok et par bilder for lite før jeg demonterte alt der for ett år siden. Utfordringen er rundt monteringen av "gaffel"staget som sitter på Clutchlageret (eller hva det heter), den som presser clutch-lamellene fra hverandre, og clutch fjære som trekker pedalen tilbake.
Jeg trodde det skulle sitte slik (se bildet under)
Og at fjæra i motsatt ende festes strekkes fremover og festes i det staget som sitter i forkant av selve clutch/svinghjul huset?
Problemet er at "gaffel"staget ikke sitter stabilt, strammer jeg formye med skruen som sitter på dette staget butter jo denne mot dekslene rundt selve clutchen, strammes de ikke nok sitter ikke dette staget stabilt med det resultat av at clutchen ikke fungerer.
Blir superglad om noen kan gi meg hint om hva som jeg gjør galt. Har sikkert ligget 10 timer under bilen med denne lille filledetaljen nå.
Montering av Clutch stag til 1958 PV444
Montering av Clutch stag til 1958 PV444
Jørn Tore Hov 1958 PV 444
-
- Posts: 5
- Joined: Sat 09 May 2009 13:36
- Location: Stadsbygd
Clutchstag montering
Hei!
Jeg har nettopp tatt bort all slakk i clutch overføringene, sveiset og slipt.
Kan prøve å forklare dette med opplagringen av clutch arma.
Arma på min bil henger fast på denne kula som er skrudd i clutch huset og når selve gaffelen gaper over clutch lageret så skal dette bli stabilt.
Fjæra skal trekke lageret vekk fra clutchen slik at lageret ikke roterer sammen med clutchen når den ikke trås inn.
Håper dette ble til litt hjelp.
Jeg har hele verkstedhandboka på clutchen, men jeg sliter med å få bildene inn her i forumet.
Send meg en mail så kan jeg prøve å sende hele boka.
Mail adressen er s-jobo@online.no
Lykke til! :D
Jeg har nettopp tatt bort all slakk i clutch overføringene, sveiset og slipt.
Kan prøve å forklare dette med opplagringen av clutch arma.
Arma på min bil henger fast på denne kula som er skrudd i clutch huset og når selve gaffelen gaper over clutch lageret så skal dette bli stabilt.
Fjæra skal trekke lageret vekk fra clutchen slik at lageret ikke roterer sammen med clutchen når den ikke trås inn.
Håper dette ble til litt hjelp.
Jeg har hele verkstedhandboka på clutchen, men jeg sliter med å få bildene inn her i forumet.
Send meg en mail så kan jeg prøve å sende hele boka.
Mail adressen er s-jobo@online.no
Lykke til! :D
Ha en fin dag!