Litt om Torbo2 og meg selv her, så kan de som har lyst fylle på selv.
Vel, Torbo2 har mange års utdannelse i bilfag bak seg, og er vel den som lettest finner frem til riktige "fabrikksvar" og måter vi kan kontrollere dette på. Dette er for å gi mest mulige riktige rent faglige svar i forhold til problemstillingene vi stilles ovenfor, og slippe lange diskusjoner som tar mye tid og krefter. Torbo2 kan sikkert supplere med mye mer en den korte introen her, men den bør egentlig si sitt. Han kan MYE!!
Undertegnede er selvlært på det aller meste (Derfor Reodor57(1957 modell). "Liker alt som brummer" ble en kompis av meg en gang presentert som, og den betegnelsen stemmer nok godt på meg også. Har lest noen tusen sider med teknisk bilstoff i den anledning, men har ikke noen papirer på at jeg kan noe som helst da jeg ikke fikk lov å bli bilmekaniker av min far og derfor måtte velge annerledes og ble VVS ingeniør (Som faglig sett er basert på maskinlinjen). Man adlød sine foreldre den gangen.. Min far sa også til meg at "du kommer til å skru nok på andres biler allikevel", og i perioder har det kanskje blitt litt vel mye skruing på alt som rører seg.. I den forbindelse har man også lært seg å bruke alternative metoder og verktøy for å gjøre jobber en ikke har spesialverktøy til, selv om jeg har måttet krype til korset noen ganger og kjøpt verktøy som har blitt brukt en gang...
Jeg har i årenes løp også lært meg å finne informasjon på internett før jeg går i gang med større oppgaver. Motorer har jeg overhalt noen av, som har gått langt etterpå, så noe riktig har jeg nok gjort, Forgassere har jeg også overhalt en god del av untagen det å sette inn nye spjeldakselforinger da jeg ikke har verktøyet til det, og derfor lar være. Dette er et pressisjonsinstrument om det skal fungere optimalt. Girkasser og drivakseler har jeg mindre erfaring med. Noe karosseriarbeider har det også blitt, men der skulle jeg gjerne gått kurs for å lære mer for å kunne gjøre ting riktig med en gang og utnytte verktøyet mitt riktig. Uansett får jeg det som oftest til selv om jeg bruker litt tid, men da lærer en masse underveis.. Mao en god amatør som har skrudd på det meste siden han var 5år og tyvlånte fattern's skrutrekker for å lage lampe til bestefatter'n som han kunne bruke under bilen der det hente han lå og sov hehe. (Om lampen virket? Selvsagt, jeg hadde jo sett på fatter'n noen uker i forveien

Det hender imidlertid av og til at Torbo2 og jeg ikke er helt enige i konklusjonene eller løsningene til hverandre, men det er en del av "forumuniverset" at det er sånn, men det Torbo2 sier er i hvert fall i følge læreboka, når han da ikke eksperimenterer hehe
NB!NB! PVFORUMET er IKKE Norsk Volvo PV Klubbs ansvar eller meninger utad, men en egen separat "greie". Her skal en kunne diskutere fritt så lenge en ikke blir veldig usaklig og personuthengende(Noe tåler vi