Etter å har testet linljebasert antirustmiddel, kan jeg bare konkludere med at den kan være litt lumsk. jeg brukte den som beskyttelse på baksiden av støtfangerne på PV-en for en tid siden, og der gjør den sikkert ern bra jobb. Men det jeg ikke tenkte på, var at det kom en støvsky i luften, som jeg var mest opptatt av å ikke puste inn. Men jeg tenkte ikke på andre konsekvenser.
Det må ha skjedd er at de små støvpartiklene i lufta fra antirustmidlet til dels landet på bilen på grunn av tyngdekraften. Og lakken var i påvente av voks, tørr og tiltrekkende, så den tok tok imot det den fikk, tydeligvis.
Så i går og i dag strevde jeg fælt med å polere bilen og få bort de små, nesten usynlige, prikkene som hadde bitt seg fast i lakken. Så her måtte jeg bruke dobbelt så lang tid som normalt ved polering.
Heldigvis er boksen brukt opp i hjørner og kroker under, så slipper jeg falle for fristelsen å bruke den slags mer.
(Hadde bilen vært polert på forhånd, hadde det trolig vært et mindre problem?)
Men det ahr jeg bestemt meg for å ikke prøve, og helelr bruke tiden til noen fornuftig. Det fins da andre antirustprodukter!
Derfor konklusjonen: Farlig å ha i garasjen!