Den var ganske bra egentlig, så den er akkurat slik den var når vi kjøpte den. Den kjører nok med en anelse tynn metning, tror det er et spjeld i forgasseren som slipper inn litt for mye luft, spm er bare: bytte eller fikse?445 wrote:Gjøres det noe med motor også, eller var den bra i utgangspunktet?
Apotekergaardens Duett -65
Re: Apotekergaardens Duett -65
Grimstad, Duett -65, B18.
Denne bilen ser ut til å bli veldig vakker.Gleder meg til å se den helt ferdig.
Det er et par ting her å tenke på:Mikal wrote:Den var ganske bra egentlig, så den er akkurat slik den var når vi kjøpte den. Den kjører nok med en anelse tynn metning, tror det er et spjeld i forgasseren som slipper inn litt for mye luft, spm er bare: bytte eller fikse?445 wrote:Gjøres det noe med motor også, eller var den bra i utgangspunktet?
1. Økonomisatoren - her er det et lite membran som kan lekke og da går motoren altfor magert. Det kan byttes og kjøpes, evt. kjøpe fullt pakningssett, kjekt å ha litt her.
2. Hoveddysa kan byttes eller brotsjes opp til ca 120-125 for bedre effekt og tilpasset dagens bensin. Skal strengt tatt ikke være nødvendig, men...
3. Flottøren kan henge i flottørhuset, ikke vanlig men selvopplevd. Måtte pusse av skøtekanten på den for at den skulle går lett i huset.
Ingen stor jobb, fire skruer så kan huset slippes ned/tas av forgasseren - deles mens forgasseren står på....
Hvordan går det? Har bilen ankommet Norge ennå?Mikal wrote:Har bilen i hende om ca 10 dager tenker jeg
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kjører den altså litt for magert? Det er en god del tips å hente i denne tråden:Mikal wrote:Den kjører nok med en anelse tynn metning, tror det er et spjeld i forgasseren som slipper inn litt for mye luft
viewtopic.php?f=10&t=1165
og denne:
viewtopic.php?f=10&t=1172
Bilen er ankommet og ser utrolig ut! Interiøret er så fint og deilig at det er som å kjøre rundt i lotion, utseendet er så sexy at Rihanna ser ut som en vissen nepe ved siden av og følelsen av å suse rundt i en så lekker bil kan bare ikke beskrives.
Bilder kommer så snart jeg får tid til å vaske og sola titter frem Gled dere!
Bilder kommer så snart jeg får tid til å vaske og sola titter frem Gled dere!
Fantastisk! Her er det nok mange som gleder seg til å se bilder!
Det blir spennende å få se bilder av bilen når den nå er ferdig..
En fantastisk beskrivelse! Gratulerer!
Klarer vi å vente SÅ lenge?
Måtte inn og sjekke YR. Dessverre ikke meldt sol i Grimstad før til onsdag.Mikal wrote:Bilder kommer så snart jeg får tid til å vaske og sola titter frem Gled dere!
Klarer vi å vente SÅ lenge?
Oi sann! Dette blir vanskelig! Hvor lang tid tar det å kjøre til Grimstad, hmmm...?
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å legge ut noen bilder før vi hadde fått på litt reklame, men siden dere spør så pent (eventuelt truer med å innta vår dovne sørlandsby) så legger jeg velvillig ut noen bilder som ble tatt i full fart tidligere i dag. Tusen takk for all hjelp og støtte i forumet, dere besitter en fantastisk mengde kunnskap og jeg tror ikke vi hadde gått for prosjektet om jeg ikke var trygg på at man har et sted å spørre når morsomheter dukker opp, så tusen takk.
Jeg kommer også til å lage en tråd på bilen når reklamen og de siste detaljene, som kofferter på taket, er på plass. Så dette er bare en liten smakebit
Jeg kommer også til å lage en tråd på bilen når reklamen og de siste detaljene, som kofferter på taket, er på plass. Så dette er bare en liten smakebit
Helt utrolig vakkert!
Ordet "smykke" er for svakt for å beskrive denne bilen.
Ordet "smykke" er for svakt for å beskrive denne bilen.
Enig. Nå ble jeg litt sugen på en Duett.
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Fantastisk! Nå fikk jeg bakoversveis!
Virkelig inspirerende! ny lakk frister, må jeg si! Men jeg har samme fargen, og forholdsvis blank bil, men dette er storartet!
Gratulerer!
Virkelig inspirerende! ny lakk frister, må jeg si! Men jeg har samme fargen, og forholdsvis blank bil, men dette er storartet!
Gratulerer!
-
Gratulerer med en vakker bil. Det tror jeg er den fineste duetten jeg noesinne har sett. Er misunnelig nå.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544