instrumentbelysning

Tråder som omhandler alt elektrisk på PV'n og Duetten
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: instrumentbelysning

Post by Torbo2 »

Spiker i bilen klinger dårlig for meg som ikke er snekker, men det er jo en nødløsning om lengden er kappet på forhånd i riktig lengde.
Men den kan jo rotes bort? Det er vel den største bekymringen?
En godt overdimensjonert bryter er nok mitt valg.
Trikset med å surre sølvpapir rundt sikringen vil jeg ikke snakke om, da det ikke er bra for et profft forum...
Men snakker vi om nødløsning? Kan det vel gå?
Det beste med det er at man får en unskyldning til å kjøpe sjokolade... :)
User avatar
445
Posts: 6117
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: instrumentbelysning

Post by 445 »

Torbo2 wrote:Spiker i bilen klinger dårlig for meg som ikke er snekker, men det er jo en nødløsning om lengden er kappet på forhånd i riktig lengde.
Spiker var litt spøkefullt ment, men med et snev av alvor likevel.
Hvis kretsen i dag IKKE har sikring, og du setter inn en sikring som uforutsett går, så vil ikke en "spiker" gjøre situasjonen dårligere enn i utgangspunktet (uten sikring). Det er selvfølgelig kun ment som en nødløsning, for strøm og sikringer skal man ikke leke med.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply