544

Her kan man "reklamere" for egen PV-Duett som nødvendigvis ikke er under restaurering.
jangu1@hotmail.com

Re: 544

Post by jangu1@hotmail.com »

Gleder meg til og komme litt videre på denne bilen også. Så kanskje jeg har 1 pv og kjøre med i sommer. Det hadde jo vært gøy. Selge båten og kjøpe deler for det jeg får for den. Også selge varebilen min og kjøpe deler for det jeg får for den også. Da kan jeg kjøpe alt nytt da tenker jeg. Ca 200,000 kr skulle det bli bra biler av tror jeg. Foreløpig er det bare en tanke jeg har altså. Men da selger jeg bare snekka mi altså. Jeg må jo ha noen båter da. Det kommer jo snart en sommer tror jeg. Håper hvertfall at det kommer en sommer med masse varme og fint vær. Hvis jeg selger snekka så blir det helt sikkert fint vær. :)
I morgen må jeg til Tønsberg og få sveisa litt deler til 57,n. Så jeg kan få satt på forstillinga igjen så jeg kan få rulla litt på den. :)
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
445

Post by 445 »

Det kan jo høres fornuftig ut å redusere litt på antall biler/båter, selv om det gjør litt vondt.
Pengene kommer godt med i PV'ene, og du kan jo ikke bruke mer enn 1 bil og 1 båt ad gangen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Røber'n

Post by Røber'n »

Bare å selge unna alt og gå bananas på Jørgenrud og VPAutoparts. Blir tøft når du har to supergromme pv'er stående på gard'n.
Tenkte jeg skulle høre med deg hva slags planer du har for 544? Høres ut som du har tenkt å hotte den litt... Sota vinduer og greier???
Snakka med Lars på Jørgenrud om senkesett. De har et sett fra Lesjøfors under produksjon, men var litt ute etter interesserte kunder. Det er snakk om et svartmalt, 30mm sett, ment for relativt komfortabel gatebruk, altså ikke noe racer/rallysenk. Jeg er veldig interessert i et sånt. Hvis du kunne tenke deg det hadde det vært fint om du kunne snakke litt med Jørgenrud når du alikevel skal innom dem for noe annet, sånn at de skjønner at flere er interessert. 544'n hadde blitt supertøff med Cragar Smoothiefelger og lett senk.
Denne er feit: http://www.youtube.com/watch?v=4NDsyw5vF_E
Visstnok 17" og 40mm senk...
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)
jangu1@hotmail.com

Det er sant det 445. Det går ikke og bruke flere biler og båter på en gang. Så jeg tror det blir noe salg snart. Så kan jeg jo bruke en del av pengene på pv,ene. Det synes jeg var lurt. Ja det er fine de felgene røber,n. Har lyst på sånne felger til denne bilen. Jeg skal jammen snakke med Jørgenrud om senkesett. Høre om han vil sponse ett asånt hehe. Jeg kunne svidd av en del tusenlapper på Jørgenrud og Vpautoparts. Da kunne jeg fått to fine biler tror jeg. Jeg har grunna og lakket stabilisatorstaget til denne i dag. Skal pusse litt på torpedoveggen og traversen i morgen og grunne og lakke den tenkte jeg. For jeg har pusset den blank noen steder for og se åssen det så ut under lakken der. Men den var nok pusset og fiksa på der. Så da er det bare og grunne og lakke igjen noen flekker der. :)
Så kan jeg begynne og montere skjermer og sånt på denne. Skulle gjerne hatt råd til og kjøpe lakk til den nå. For da kan jeg begynne og sette inn vinduene og bli ferdig med det. Jeg kan jo spørre om jeg kan få kjøpt ett par spraybokser med sånn farge jeg skal ha på resten av bilen. Ja jeg skal sote vinduene og lage den litt tøff tenkte jeg. Og den andre helt orginal. Var hvertfall planen. :)
jangu1@hotmail.com

I dag har jeg fått tak i dashbord til en grei pris. Komplett var det også. Polstringa var hel også. Så fikk jeg med alt av brytere og knapper.
jangu1@hotmail.com

Nå er det på tide og få tak i gummilister til vinduene og koffertlokket. Så er det bare og håpe på at det ikke er veldig dyrt. For med mine inntekter så begrenser det seg veldig til hva jeg har råd til. Så har jeg kjøpt sånn til og sote vinduene med. Så jeg tenkte jeg skulle ta inn vinduene og vaske de og sote de en av dagene mens de er ute av bilen. For jeg gjør jo selvføgelig det før jeg monterer de på bilen igjen. Så får jeg pusse rundt vinduene i dag og grunne. Så skal jeg til Oslo og hente en bensintank og hengsler til koffertlokket i morgen kveld. Tror jeg skal lakke innvendig i koffertlokket også før jeg monterer det. Mye enklere det for da kan jeg snu og vende på akkurat som det passer meg. :)
Det er litt av framtids utsiktene med denne bilen jeg har framover. Så for jeg se hva som skjer og hva jeg har råd til.
jangu1@hotmail.com

Har fått pusset litt rundt vinduene i dag. Så når jeg blir ferdig med det skal jeg grunne og pusse litt. Så har jeg tatt inn vinduene for og sote dem.
Så de blir klare til og settes inn. :)
Røber'n

Post by Røber'n »

Denne bilen er jeg ordentlig nysgjerrig på. Jeg tror 444'n din kommer til å bli ordentlig strøken, og det er gøy å følge med på utviklingen, men det er vel så spennende å se hvor du ender med denne. Hvilke planer har du for bilen? Skal det bli en original 544, med små harrytrekk (soting osv), eller har du tenkt å dra den videre? Jeg synes det er artig med biler som har et særpreg, selvfølgelig uten at bilen er ødelagt, som gjør den personlig og unik. Hadde vært tøft med en pv med litt feite hjul, sint b18/B20 og et litt tøft stuk. 8) Jeg har jo lest noe om appelsinfarge...
1962 544 B-91923 Endelig lykkelig innehaver av en pv med vindusviskere som ikke tar full runde på panseret, og som parkerer der de skal, når de skal... ;-)
jangu1@hotmail.com

Ja den skal bli mørk appelsin farget tror jeg. Så skal det bli litt fete hjul på den. Litt harry look på denne. Men jeg skal ikke senke taket og sånn. Skal ikke ha blanke lister og sånn på den. Det kan hende det blir motivlakkering på den. Jeg har ikke bestemt meg helt enda. Men spesiel skal den bli med særpreg. 444,n skal bli helt orginal det har jeg bestemt meg for. Den skal bli svart da for det er den orginale fargen på denne. Så har jeg skiltene fra 1957 til den. Jeg har betalt årsavgift på den og har forsikring på den. Men 544,n er egentlig svensk men det er betalt alt av avgifter på den så det er bare og hente skiltene til denne. :)
jangu1@hotmail.com

Jeg skal pusse mere rundt vinduene i dag også skal jeg sote vinduene. Også skal jeg til Olavs gaard og hente en bensintank og hengsler til koffertlokket. Men det er ikke før utpå kveldingen det da. Så jeg må jo ha noe og gjøre utover dagen men det blir sikkert ikke noe problem tenker jeg.
Da må jeg begynne og bestille gummilister til vinduene og koffertlokket. Så jeg blir ferdig med noe. Jeg mangler bare fronrutene til begge bilene ellers har jeg det jeg trenger av vinduer. Men det er mye småtteri av deler jeg trenger til begge bilene sikkert. Men ingen sa at det var billig. :D
Røber'n

Post by Røber'n »

Blir utrolig kult med en bil som er helt strøkent original, og en som er litt utfrika. Har du noen planer for motoren i den, eller blir det standard b18 med Zenith??? Skal ikke mye til for å få vesentlig mer futt i den vettu. Ikkeno trimming, kun optimalisering, samt forgasser(e) som gir litt mer suppe/luft. Jeg har egentlig blitt litt tilhenger av weberforgassere. De er enkle å justere, holdbare og gir relativt stor effektøkning. Var inne på tanken å montere en slik på min, men siden den er såpass original fant jeg ut at det var bedre å sette på to su'er fordi de tross alt ble levert på pv. Mye å hente på å maskinere den skikkelig med dagens verktøy også. Ikke akkurat supernøye toleranse på de gamle jøtulmotorene. :mrgreen:
En fin appelsinfarge med motivlakk, uten blanke lister, høres spennende ut. Med den nøyaktigheten du legger i prosjektene dine kommer denne til å bli utrolig flott. Stor forskjell på å lage en bil som blir harry fordi man har små midler, og å lage en fordi man har lyst til å ha noe som er litt utenom det vanlige samtidig som man holder standarden oppe.. 8) .
guntor

Post by guntor »

Er dette i nærheten av den fargen du har tenkt deg ?
180467_498371287055_524757055_6851960_5319905_n[1].jpg
180467_498371287055_524757055_6851960_5319905_n[1].jpg (46.69 KiB) Viewed 8973 times
-60 544A Special 2
Røber'n

Post by Røber'n »

Haha! Den vogna der er helt super! 8)
Glassfiber flip-front og bredda bakskjermer. Dette hadde vært noe for deg, jangu!
God plass til et bilde av det du måtte ønske på døra for å toppe det hele.
Blir ikke mye sveising på deg hvis du går for denne, men det er fare for at du må fordype deg i glassfibererens egenskaper. Vil tru det er en utfordring å få lakken til å holde når underlaget blir fleksibelt...
jangu1@hotmail.com

Den pv,n der var skikkelig fin. Det er noe lignene den fargen der jeg har tenkt meg ja. Men jeg tror ikke jeg skal ha noe glassfiber front eller noe sånt. For her jeg bor er det til tider så darlige veier at jeg hadde ikke fått glassfiberen til og holde. Jeg tror det blir en B18 motor med litt mere futt i. Men jeg har ikke tenkt så langt at jeg vet helt hva jeg skal gjøre enda. Jeg skal nok få lagd en ganske spessiel bil av den tror jeg. I går fikk jeg tak i lister til alle vinduene og dører til begge bilene og bensintank. <og hengsler til koffertlokket. Så da kan jeg begynne og montere koffertlokket og litt sånn på denne bilen. Kanskje jeg kan få denne ferdig ut på høsten en gang. Men jeg gir ikke meg selv så veldig store forhåpninger om det for da blir jeg så skuffa. Er det ulovlig og sote bakvinduet tro er det noen som vet noe om det? Eller kanskje jeg må snakke med Jo Mathisen som er med i pvklubben i Tønsberg for han jobber på Biltilsynet i Tønsberg. Og han kjenner jeg litt.
jangu1@hotmail.com

Selv om jeg har små midler så skal den bli grei håper jeg. Den skal ikke senkes og ødlegges med og senke taket og sånn. Den skal være orginal på det området. Men motor og sånn skal det gjøres litt med etterhvert. Kan hende jeg setter i orginal B18 det første året bare så jeg har en pv og kjøre med. Men at jeg tar den ut på vinteren og overhaller den og får litt mere sprut i den da. Jeg må innom Jørgenrud i dag og høre om han har skruer til bensintanken og koffertlokket. Så i dag skal jeg pusse ned bensintanken og hengslene og grunne de. Også skal de lakkes men jeg vet ikke om jeg skal lakke undersiden av bensintanken i samme farge som resten av bilen. Kanskje jeg må ha denne bilen litt høyere bak enn orginalt. Det må jeg tenke litt på. Det er fint med innspill fra dere altså. :)
Kommer dere på noe dere synes jeg burde gjøre får og få den litt kul så skriv det gjerne her. Jeg er glad for alle innspill bare dere ikke blir sure hvis jeg ikke gjør som dere sier da. For jeg har en del hensyn og ta som økonomi og veiene rundt her.
Post Reply