Kjenner at jeg har en liten sperre mot å sette i gang, så jeg starter jobben her foran PC'en. På den måten vil jeg føle meg forpliktet til å fullføre....
Jobben er å reparere en liten bensinlekkasje.
Clutch-staget har gjennom flere år subbet innpå bensinrøret slik at det har blitt slitt et lite hull. For et par år siden splittet jeg en slangestump og "forbandt" røret med. Dette er selvfølgelig en dårlig og usikker løsning.
Bildet (som er uskarpt og dårlig) skal vise problemet:

"Verkstedet" mitt er i tilknytning til huset. Dette betyr at sterke lukter har en tendens til å komme inn i selve huset. Det er ikke alltid populært. Ønsker derfor å unngå mye bensindamp inne - også av sikkerhetsmessige grunner. Tømmer derfor tanken over på kanne, utendørs.
Er det noen som husker om det er en skjøt på bensinrøret under bilen like før det bøyer seg og går opp i motoren? (Kan jo jekke opp og sjekke selv nå, men det er lettere å spørre..)
Etter å ha demontert problem-delen av røret står jeg foran valg av videre løsning.
Enten kan jeg få laget til et nytt rør, eller jeg kan kappe av et stykke av røret og skjøte inn en bensinslange.
Fordelen med bensinslange-løsningen er at systemet blir noe mer fleksibelt, og lettere kan holdes borte fra clutch-staget.
Fordelen med nytt rør er at det er en original løsning.
Har noen av dere innspill om valg av løsning/metode?