Forresten:
Nei da hlyshaug, dette er ikke ventilløfteren din! Det er heller ikke speilbilde av sylinderen din! Slapp av....
Det var litt kaldt i dag, så jeg måtte varme meg litt på sveiseapparatet. Og hva varmer mest, jo, gassapparatet!
Prøvde meg litt på PVen, å få på rullgardinen framme, men det var mer C-moment enn jeg klarte i kuldegrader ...
Så fant jeg et stykke eksosrør i passende dimensjon og sagde av en passende lengde – 65 mm, og sveiset på et lite lokk på enden. Det skal altså bli en pæreholder til retrolampa!
Eksosrør? Jo, hmmmm tenkte jeg, klarer den å slippe igjennom eksos, må den vel klare å slippe igjennom strøm også!
Den var litt trang, men med noen slag på ambolten så øket dimmen er halv mm og gikk rett innpå der hvor det satt en 12 voltspære før ... Den skal ikke limes, kun sitte med presspasning.
Etter et par timer i sølvbad ble den ikke så veldig blank, men den er jo kun pusset, og det skal være en helhet med reflektorens bakside.
Vet ikke hva jeg skal gjøre med reflektorens skarpe ytterkant? Med den må vel få litt beskyttelse? Også for å få den stivere?
Gode råd mottas!
Bli lys, så ble det lys! Var det en "kjendis" som sa....
Ferdigbadet i bøtta og ikke polert - kun pusset (den skal være sånn!): "Industrilys", heter det visst...
Brukte den også til fotolys for å teste, og du verden for et mykt og varmt lys, nå blir jeg virkelig usikker på om jeg bør ha den selv? og heller skal kjøpe julepresang?

Skal ta meg sammen i morgen og se på PV-en! Sier se på, så lover jeg ikke mer enn jeg kan holde, for jeg må kjenne litt på tempen?