Eiriks PV 60-modell

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
Torbo2

Re: Eiriks PV 60-modell

Post by Torbo2 »

Så var det bilen da:
Lakkerte grillen(e) i dag med sinkgrunning. På toppen skal jeg legge på motorlakk og så en god felglakk eller annet sterkt, i rikitig farge. Pluss klarlakk...
Image
Og om noen lurer på hvorfor det må være svært sterk lakk på selve grillen, kan jeg komme tilbake til det! :roll:

Så var det ut i garasjen for å legge på Bt. polyurethan 2K på støtfangerens bakside. Den ble sinkgrunnent i går.
Image
Og med poly...... midlet...: :)
Image

Og hva er dette? :?:
Image
Vell, vell, skla det være originalt så skal det være originalt! :)
Når Volvo kunne bruke trefliser til å tette bakerst på lagerbukken til veivanslingen kan vel jeg bruke treklips til festene for rullgardina ved radiatoren? :roll:
På den måten kan jeg få holdt under mens jeg skrur ovenfra. med løse klips ville jeg verken kommet til alene, eller klart å holde imot.

Og så fikk jeg meg en tur med bilen: :D
Image :D
Last edited by Torbo2 on Sat 26 Nov 2011 20:36, edited 3 times in total.
Torbo2

Post by Torbo2 »

Og så dukket ting opp i går mens jeg lette etter noen annet i garasjen! :D ( de to til høyre).
Image
Hadde nesten glemt at jeg hadde dem - 10 og 12 mm senterbor! :shock: Suverent nå jeg skal sprøyte olje i kanalene!
Her borrer man først et lite og så et stort hull i samme slengen, ti elelr tolv, avhengig av hvilket sprøyteutstyr man har. :roll:
Jeg deler kanalens lengde på fire og bruker den avstanden ut fra begge ender nårjeg borrer to hull loddrett nedenfra. Da får jeg dekket hele kanalens lengde, kun med to hull!
De to gjengetappene, 1/4 og 5/16 -dels tommer unc/w er også et must om man har PV! (synes jeg da)...
Image
Last edited by Torbo2 on Fri 16 Dec 2011 23:37, edited 1 time in total.
Håvard E Johansen

Post by Håvard E Johansen »

Hei. syns den ser kjempe flott ut, gikk den som den skulle? ingen problemer?
Hmm, en ting. Hva skal du med 2 griller :?
Torbo2

Post by Torbo2 »

Håvard E Johansen wrote:Hei. syns den ser kjempe flott ut, gikk den som den skulle? ingen problemer?
Hmm, en ting. Hva skal du med 2 griller :?
Takkar!
Den gikk som en drøm, har er jo "nyovermalt" motor osv., og maler som en katte :D ..
Grilllen1 :shock: - Nå synes jeg du "griller meg", altså! :lol:
Jeg har jo brukt noen timer på å fikse den bulkete grillramma, og den ble jo 98%, og så trenger den jo et innhold før jeg legger den vekk. Kan ikke legge vekk noe halvferdig, vet du! ?
Dessuten kan det hende at noen vil kjøpe den? :?: - Den er jo rustfri!
Om ingen enig, kan jeg jo lage en uttrekksgrill under den andre framme som jeg trekek fram etter litt press fra pals, om jeg skal steke koteletter eller fisk på tur! :lol:
Har ikke tenkt å kaste noen her nei! :wink:
Torbo2

Post by Torbo2 »

Så var grillene ferdig lakkert. Etter sinkgrunning kom Hagmans plastprimer som skal være ganske tett. Så kom Bt. felglakk, som ikke er verdens beste, men med Hagmans klarlakk på toppen "vått i vått" skulle den bli stabil, seig og sterk.
Image
Torbo2

Post by Torbo2 »

Dårlig kontakt på blink-/parklys framme:
Da jeg skulle sette inn blink-/parklys-lampa så metellfestet litt ruskete ut, og jeg tok det inn for nærmere inspeksjon. Renset opp og den ene fjæra var litt slapp, noen som kan føre til "vakkelkontakt" (periodisk feil) så da blir det full overhaling her. Jeg må nok ofre en reklamekulepenn med en god fjær som erstatning, da den ene var litt rusten. Og rust hører ikke hjemme på denne bilen! Lodder om ledningene samtidig. Passet på å merke slik at parklyset ikke skal bli for sterkt og blinklyset svakt...
Image
Så skal det renses og på med Hagmans sinkgrunning og så Bt. hulromsstoff uten løsemidler...
Last edited by Torbo2 on Sun 27 Nov 2011 23:28, edited 2 times in total.
445

Post by 445 »

Er Biltemas felglakk en 2-komponent lakk?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
jangu1@hotmail.com

Post by jangu1@hotmail.com »

Det tror jeg ikke den er 445.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Torbo2

Post by Torbo2 »

Alt er en-komopnent, men i flere lag tror jeg det skal gå bra leeeeenge! Sinkgrunningen skal redde evt. hard steinsprut! Og så kommer voks på toppen...
Dessuten kan det jo være greit om eieren om femti år har litt å pusle med! :)
Torbo2

Post by Torbo2 »

Torbo2 wrote:Mens jeg holdt på i går var det to naboer som var bortom og kika..
Så kom en annen nabo, (frimerkesamler), tror at han er mer pirkete enn meg. :shock: Og han bøyde seg ned og opp og ned, gikk rundt bilen og ned på knærne og prata i ett sett.,
Så var han helt innpå baklyktene, og der fant han en sprekk gitt! :shock: Og kommenterte de! - Javel, sa jeg, tror du ikke lyset kommer ut likevel?, sa jeg spøkefullt... :) - Jeg måtte jo tilføye at jeg har et som er 100 inne, men vil spare det.. :roll: Det kan jeg jo ta senere, må jo først får bilen sammen, sa jeg.
Jo, da var visst det greit...
Til saken: Dette irriterte meg såpass mye at jeg måtte ut å hente baklysglasset for å se nærmere etter. Her må det "sveises". Og i dag limte jeg sprekken ved den ene skrufestet, og den ble usynlig! :D Så nå kan "frimerkesamleren" komme med lupa si og skravle i vei...

Etterpå kom jeg til å tenke på at han jobber jo i Veritas! :roll: Forklaring:
Og de som jobber der er jo opptatt av sprekker! Det er vel mest på båtskrog og oljeplattformer, men nå også baklyter! :shock:
jangu1@hotmail.com

Ja ja da har de jo lite og henge seg opp i. Men når han jobber i Veritas er det vel ikke annet og vente. Den bilen begynner og se skikkelig fin ut nå synes jeg. Du har vært skikkelig flink der synes jeg Torbo. :D
Torbo2

Post by Torbo2 »

jangu1@hotmail.com wrote:Ja ja da har de jo lite og henge seg opp i. Men når han jobber i Veritas er det vel ikke annet og vente. Den bilen begynner og se skikkelig fin ut nå synes jeg. Du har vært skikkelig flink der synes jeg Torbo. :D
Takkar! Det er jo en del detaljer igjen, og det tar jaggu tid det også! Men jeg stresser ikke.. Nå skal jeg snart legge ut noen bilder igjen, men må vente på litt tørk av detaljene...
Du har noe å se fram til, og den dagen du får skinnende lakk på bilen, vil du nok tenke på at det var bryet vedt.
Nå hadde jeg et lett utgangspunkt, for ikke å glemme det, men jeg føler i alle fall at tiden ikke har vært bortkaset! :D
Torbo2

Post by Torbo2 »

Cibie ble Siem:
Mens jeg limte osv. så konverterte jeg to lyskastere fra Cibie til Siem (navnet på lyktene), begynte på det i går altså.... Reflektorene i Renaultlyktene var "over kanten", og så fikk jeg nylig noen fine 5 1/4 toms, egentlig til Fiat så da borra jeg vekk de gamle festene og lodda på de gamle Renaultfestene på Fiat-reflektorene (målte nøyaktig altså!), så da får min Dauphine bedre syn! Rikitgnok av lykteglassene konkave og de nye konveks, men det kan være litt "orginalt"! :D
Image
Det var fire fester på hver lykt, så litt jobb var det... Og så lodda jeg dem fast først og så beskyttet det hele med epoxy! :)
Glad i eposy jeg? :?:
Image
De gamle skal bli julepresanger! :D
(med eller uten glass?)
jangu1@hotmail.com

Jeg hadde ikke vært redd for og la deg gjøre en jobb på noen av mine biler for og si det sånn. Du er nøye har jeg skjønt og det er ikke negativt. Ja jeg gleder meg til jeg skal begynne og montere den 57,n min. Nå er det sveisekurs i morgen så da kanskje jeg kan komme i gang med sveisinga mi snart. Gleder meg til våren jeg da. For da skal jeg ha den oransje fare forhåpentligvis på veien tror jeg.
Torbo2

Post by Torbo2 »

Ja det blir morsomt. Og så må jeg ikke glemme plata di. Godt du minnet meg på det, jeg skal snart avgårde og da skal jeg fnne den fram. Så har du noen å drive med du også, etter sveisekurstet! :)
Ellers tror jeg du klarer å få på reflektorer på bilen, så du har vært igjennom store utfordringer i det siste! Men er det ting du lurer på så kan jeg prøve å svare, kan hende jeg har gjort det før? Er jo eldre enn deg! :D Sterkere, er et annet spørsmpål? :roll:
Det må vi ta en gang ingen ser oss, da jeg er litt nervøs der.... :lol:
Post Reply