544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Jeg er sta som dritt så jeg gir meg hvertfall ikke. Jo det går sakte men sikkert framover. Jeg har sparklet litt i dag. Bra ble det ikke men jeg har pusset litt mellom lagene og lagt på nytt igjen for jeg er ikke helt fornøyd enda. Men går det an og bruke sånn spraysparkel når det nærmer seg slutten?. Noen som har erfaring med det?
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Det kan bli dyrt! Slik bilen ser ut nå vil jeg gjette på 30 spraybokser! Dessuten må det jo slipes det også og så er det enkomponent og må ha en dag for å tøke om den tørker. Er det tykt på tar det i alel fall lengre tid enn min tålmodighet...
Trolig din også, litt avhengig av om du bruker tida på høner (kyllenger fortsatt?) og andre ting i mellomtiden?
Dårlig trøst kanskje, men det finnes ingen snarvei til himmelen, har jeg hørt?
Andre veien er visst lettere?
Trolig din også, litt avhengig av om du bruker tida på høner (kyllenger fortsatt?) og andre ting i mellomtiden?
Dårlig trøst kanskje, men det finnes ingen snarvei til himmelen, har jeg hørt?
Andre veien er visst lettere?
Re: 544
Det er bra. Ikke gi deg!jangu1@hotmail.com wrote:Jeg er sta som dritt så jeg gir meg hvertfall ikke. Jo det går sakte men sikkert framover. Jeg har sparklet litt i dag. Bra ble det ikke men jeg har pusset litt mellom lagene og lagt på nytt igjen for jeg er ikke helt fornøyd enda.
Ta et lite felt ad gangen og kos deg med jobben!
Det er grunnarbeidet som er viktigst.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Ja uten grunnarbeid hadde jeg ikke behøvd og begynt på den en gang, egentlig. Nei når man er så sta som jeg er da gir du deg ikke med det første . Også om jeg ikke får det til så blir jeg så forbanna at jeg koker nesten. Og da prøver jeg dagen etter som regel og da hender det jeg får det til. Og hvis ikke da heller så holder jeg på til jeg får det til. Om noen hadde sagt til meg at jeg ikke klarte og sveise pv,n for eksempel da hadde jeg sveisa og holdt på til jeg hadde klart det og hvertfall om de skulle vedda med meg. Jeg og noen kamerater og meg var på byen for mange år siden. Også så de en som ingen hadde tatt i håndbakk noen gang. De skulle spandere resten av kvelden på meg om jeg tok han i håndbakk. Det hører med til historien at jeg tok han i håndbakk og de skjenka meg drittfull. Det ble ikke billig for dem heller. For jeg drakk bare det dyreste av champagne og congnac den kvelden. Hadde jeg ikke vært så¨sta hadde jeg nok ikke tatt i håndbakk tror jeg.
Så jeg gir meg sjeldent.
Så jeg gir meg sjeldent.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Da må jeg jo bare si at "ikke pokker om du klarer å sveise denne PV'en!"jangu1@hotmail.com wrote:Om noen hadde sagt til meg at jeg ikke klarte og sveise pv,n for eksempel da hadde jeg sveisa og holdt på til jeg hadde klart det....
....Så jeg gir meg sjeldent.
Så får vi se hva som skjer.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Ja ikke sant. Da skal jeg nok f.... meg fikse det etterhvert. Bare vent...
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Den er grei jeg tar den utfordringa jeg. hehe Og om du taper så må du sveise all rusta på pv,n min.
DEAL?
DEAL?
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Nå har jeg sett at du er bredere over skuldrene enn meg, så jeg er redd for at jeg må begrense min optimisme. Men det kan vel hende jeg kan bidra med noen uansett? Dessuten re jeg redd for at du kommer til å hate meg om du taper?
Vi måtte vel ta den duellen i all hemelighet?
Vi måtte vel ta den duellen i all hemelighet?
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Nei jeg lover at jeg ikke skal hate deg om jeg taper. Da ville jeg vært verdens dårligeste taper da jo. Jeg nok dårlig taper men ikke så dårlig. Ja det måtte vel blitt i all stillhet den handbacken tenker jeg.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Skal se i morgen om jeg ikke kan få gjort noe med denne også. Den har stått stille urørt en stund nå så da for jeg vel prøve og komme litt videre med denne også.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: 544
Hvordan gikk det? Fikk du gjort noe med denne i går også?
Hadde vært spennende med noen bilder igjen.
Hadde vært spennende med noen bilder igjen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: 544
Ja jeg fikk pusset litt på den også. Skal se om jeg får tatt noen bilder igjen i dag.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544