Men en trekant av 1 mm stålplate, med to bretter nederst og på høyre side ble en erstatning...

Og topp overflate etterpå ....
Selve hjornet:

Dette blir bare helt nydelig!!Torbo2 wrote:...men den 1 mm platebiten ble lagt ca. 0,2 mm ut i forhold til org. kanal så hadde jeg litt å slipe på for å få den jevn og en tykkelsen som originalen.
Da har vi flere erfaringer. Kan du si noen mer om bruken? Sliper du bare tørt eller går det litt vått også?Håvard E Johansen wrote:Hei. Jeg har snart brukt opp to sånne sett fra biltema. jeg syns dem er helt suverene. tank lokket mitt var veldig mørk. etter en runde med den blå stiften, så ble det et speil!! så gikk jeg på alle listene, hehe
Bruker den harde rondelen til å påføre med, så for å ta av med den myke. samme rekkefølge som du brukte eller?
Har du prøvd den rød rondellen? Lurer på hva jeg kan polere med før eks forniklig. kansje den?
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Slipe- ... onrondell/
Men hvordan får du den til å holde seg akkurat der mens du punkter den fast?Torbo2 wrote:Ja, gefülen ja, kjenner at plata ligger like mye utenfor den originale som slitekaten i hlyshaugs slitakant i sylinderen?