544
-
Håvard E Johansen
Re: 544
Hei. takk for det. kan hende jeg tar meg en tur innover til uka.
-
jangu1@hotmail.com
Ja det hadde vært koselig om du gjorde det. Du skal få kaffe. 
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Vi er nok flere som kan tenke oss en befaring i løpet av høsten....jangu1@hotmail.com wrote:Ja det hadde vært koselig om du gjorde det. Du skal få kaffe.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
jangu1@hotmail.com
Ja det er bare og komme alle er velkomne. Veldig hyggelig med besøk så bare kom.
Så skal dere få se på mine prosjekter.
Så skal dere få se på mine prosjekter.
-
jangu1@hotmail.com
I dag har jeg pussa ned nesten hele bilen. Pussa av all den gamle sparkelen fordi de forrige hadde ikke gjort skikkelig arbeid. Sparkelen hadde begynt og løsne i endene. Så jeg pussa ned alt sammen jeg også grunner jeg og sparkler der det trengs. Jeg skrudde av skjermene og fronten så jeg får pusset i skjøtene og kantene på skjermene. Jeg tenkte jeg skulle sparkle igjen alle listehull. Jeg skal ikke ha lister på den tror jeg. Men jammen fant jeg ikke noen knappenåls hull i karosseriet. Tenkte jeg bare skulle sveise de igjen. Så har jeg pusset ned panseret og begynt og sandvblase det innvendig. Og fronten skal jeg sandblåse jeg bare sparkler det som blir ujamt. Jeg finner stadig noe nytt jeg mangler til denne bilen.
-
jangu1@hotmail.com
I dag skal jeg pusse festene på forskjermene og skulle jo hatt litt lakk nå så jeg kan få lakka inne i der vinduslistene skal være. Men jeg har litt sparklings jobb og gjøre på denne bilen. Jeg tror kanskje jeg skal ta med meg papirene på biltilsynet og gjøre den klar til registrering. Jeg skal ha litt spessielle skilter på denne bilen.
For det skal jo bli en spesiell bil så da må jeg jo ha spesielle skilter også synes jeg.
Men jeg skal ikke ødlegge bilen med og skjære hull i taket til sånnt dasslokk som det ble kalt før hvertfall. Det ble kalt Andebulem også i Tønsberg der jeg kommer fra.
Burde jeg ha den oransje matt eller blank? Jeg hører gjerne synspunkter fra dere. For jeg for ikke bestemt meg helt. Det skal bli sota vinduer og fornikla felger på den. Det irriterer meg egentlig at de som begynte på den bilen ikke kunne gjort det de holdt på med ferdig. Sånn som dørene er bare skrudd på med to skruer på hver dør. Og nederst er det litt rust men ikke hull. Så jeg må jo skru av dørene igjen og pusse de og grunne dem. Så skal jeg sette på koffertlokket i dag tenkte jeg. Og få tak i lista som skal være der. Jeg skal ha 544 merket bak på kofferten og V,n i grillen men det er alt som skal være på den tenkte jeg. Bare merkene på kofferten og grillen skal jeg ha på. Det ser ut som det blir utejobbing i dag. At jeg ruller ut bilen og jobber på den i sola.
Ha en fin dag alle sammen.
Mvh Jan-Gunnar
For det skal jo bli en spesiell bil så da må jeg jo ha spesielle skilter også synes jeg.
Men jeg skal ikke ødlegge bilen med og skjære hull i taket til sånnt dasslokk som det ble kalt før hvertfall. Det ble kalt Andebulem også i Tønsberg der jeg kommer fra.
Burde jeg ha den oransje matt eller blank? Jeg hører gjerne synspunkter fra dere. For jeg for ikke bestemt meg helt. Det skal bli sota vinduer og fornikla felger på den. Det irriterer meg egentlig at de som begynte på den bilen ikke kunne gjort det de holdt på med ferdig. Sånn som dørene er bare skrudd på med to skruer på hver dør. Og nederst er det litt rust men ikke hull. Så jeg må jo skru av dørene igjen og pusse de og grunne dem. Så skal jeg sette på koffertlokket i dag tenkte jeg. Og få tak i lista som skal være der. Jeg skal ha 544 merket bak på kofferten og V,n i grillen men det er alt som skal være på den tenkte jeg. Bare merkene på kofferten og grillen skal jeg ha på. Det ser ut som det blir utejobbing i dag. At jeg ruller ut bilen og jobber på den i sola.
Ha en fin dag alle sammen.
Mvh Jan-Gunnar
Synes faktisk matt lakk er en god idé.jangu1@hotmail.com wrote:Burde jeg ha den oransje matt eller blank? Jeg hører gjerne synspunkter fra dere. For jeg for ikke bestemt meg helt.
Den er litt snillere med "dårlig" grunnarbeid, (mener ikke at du gjør dårlig jobb!) slik eventuelle at ujevnheter synes bedre.
Hvis du skal ha den matt oransje, så kanskje du kan bruke kun Hagmans gul? Synes den er litt oransje i fargen, men i følge kona har jeg dårlig fargesyn.
-
jangu1@hotmail.com
Ja jeg tror jeg skal ha den matt for jeg er helt enig med deg i at da synes ikke ujavnheter så godt.
Også tror jeg det blir veldig fint med matt. Skal sjekke opp hagman,s gule jeg. Takk for tips
Også tror jeg det blir veldig fint med matt. Skal sjekke opp hagman,s gule jeg. Takk for tips
-
jangu1@hotmail.com
Hei. I dag har jeg vært og hilst på mange koselige volvo mennesker på Fornebu. Og ikke fått jobba på mine biler i det hele tatt. Men jeg skal nok ta det igjen hvertfall til uka. Om ikke før. Jeg må ut og jobbe på bilene i morgen for i dag skal vi feire bursdagen til dattera i huset her. Hu blir 19 år så jeg må vel prøve og være inne og selskapelig av meg. Skulle heller gjerne vært og skrudd og pusset bil men. Nå er det samboeren sin bursdag neste gang også dattera mi på julaften som har bursdag. Så er det vel ikke flere bursdager i år. Så da kan jeg holde på med bilene. Bursdager er jo ikke gøy i det hele tatt.
Hei Jan Gunnar!
Det var kjempehyggelig å hilse på deg på dagens smøretreff. Ble litt liten tid til prat for min del, for det var bra trykk på smørebukken hele tiden. Vi treffes vel på sveisekurset, om ikke før.
Forøvrig er heller ikke jeg noen fan av fødselsdager, men er det viktig for hovedpersonen, så stiller jeg opp.
Det var kjempehyggelig å hilse på deg på dagens smøretreff. Ble litt liten tid til prat for min del, for det var bra trykk på smørebukken hele tiden. Vi treffes vel på sveisekurset, om ikke før.
Forøvrig er heller ikke jeg noen fan av fødselsdager, men er det viktig for hovedpersonen, så stiller jeg opp.
-
jangu1@hotmail.com
Nei bursdager er ikke gøy. Men det var veldig hyggelig og treffe så mange trivelige mennesker i dag da. Gleder meg til sveisekurs jeg også. Håper bare jeg får en plass på det.
På hjemmesiden står det at det er plass til 15 personer og at det er førstemann til mølla.jangu1@hotmail.com wrote:Gleder meg til sveisekurs jeg også. Håper bare jeg får en plass på det.
Når det nå er 9 påmeldte og du er blant dem, så kan du være trygg på at du har fått plass.
Sees på kurset!
-
jangu1@hotmail.com
Ja da er jeg trygg på det. Ja da sees vi på kurset. Det gleder jeg meg til. For da kanskje jeg begynne og sveise på bilen etterpå. I dag jeg forresten prøvd og sveise litt. Og det ble ikke pent nå heller. Men jeg gir meg f.... ikke. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Jørgenrud i morgen og kjøpe noe lister til og ha inni dørene. De ved vinduene for de tror jeg ikke er så dyre. Jeg skulle ha vært hos motoroldies en tur også og kjøpt noen deler. Madamen skal jobbe dagen i morgen så da kan jeg få gjort noe på bilene.
-
Håvard E Johansen
motoroldies har mye brukt å. men er jo et stykke til ørebro da.
-
jangu1@hotmail.com
Ja det er ett stykke. Men vet du hvor mange timers kjøring det er sånn ca?
Har ikke vært der på veldig mange år jeg så jeg husker ikke. Hvem vei lønner det seg og kjøre tro om Ørje eller svindesund? Jeg burde ha absolutt ha vært der en tur.
Har ikke vært der på veldig mange år jeg så jeg husker ikke. Hvem vei lønner det seg og kjøre tro om Ørje eller svindesund? Jeg burde ha absolutt ha vært der en tur.