444
-
jangu1@hotmail.com
Re: 444
Men motoren ble solgt i dag den. Det var en pilot fra distriktet her som kjøpte den. Jeg ga ingen garanti for noe som helst. Men som jeg sa, den gikk når jeg parkerte bilen for 3-4 uker siden. I dag har jeg pusset litt på bensintanken og lakkert den ett strøk med sprayboks. Så tar jeg ett strøk i morgen og så ett par lag med klarlakk så kan jeg sette bort den for en stund. Men jeg lurte på om jeg skulle skrape av den guffa jeg hadde på og bare lakke den på undersiden også. Da tror jeg at jeg skal legge på flere lag enn to på undersiden kanskje 10 lag med lakk og 4 med klarlakk etterpå. For den skal ikke brukes på vinteren. Så har jeg pusset ned noe en boks til registeret til varmeapparatet. Så har jeg lakkert det lokket til kontakten på bensinmåleren.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
Håvard E Johansen
Hei. Vet ikke om det hjelper med så mange lag. tror kansje det er bare sløsing med lakk.
kan hende jeg tar feil men.
ville heller ta på noe som er tykkere, først bodyskydd eller no sånt. mellom grunning å lakk.
kan hende jeg tar feil men.
ville heller ta på noe som er tykkere, først bodyskydd eller no sånt. mellom grunning å lakk.
-
jangu1@hotmail.com
Hei. da behøver jeg jo ikke sløse med lakken. Kanskje bedre og gjøre sånn du foreslo ja med bodyshyts. Med grunning først også bodyshyts og lakk til slutt også litt klarlakk oppå der igjen. Klarlakk gjør lissom susen synes jeg. Jeg tenkte jeg skulle ha klarlakk på det meste av løse deler på bilen så tar det litt lenger tid før det blir rust igjen håper jeg.
Jeg har dårlig erfaring med Bodyshuts, -brukte det en gang og aldri mer! Fikk inntrykk av at det er porøst. men mange lag med grunning og lakk kan det nok fungere, men her er det lett å "gå i baret", slik jeg gjorde. En profflakkerer vil trolig gjøre ting i riktig rekkefølge og med det rette poduketene over så er det sikkert vel og bra på en bruksbil, og med dobbelt skikt med tokomponent grunning i bunn kan det trolig fungere. Men jeg ville brukt tiden til noen mer fornuftig enn slike produkterpå mine klenodier....!!
Hva skal man me det på våre biler forresten?
Hva skal man me det på våre biler forresten?
-
jangu1@hotmail.com
Jeg må hvertfall ha noe grunning og lakk på tanken. To lag med grunning og to lag med lakk og ett lag med klarlakk. Kanskje det blir bra. Kan jo prøve meg fram på bensintanken. For den er jo lett og ta ut igjen hvis det skulle bli nødvendig.
-
jangu1@hotmail.com
-
jangu1@hotmail.com
Jeg skulle hatt masse penger gitt. Da skulle jeg reist rett til lakkeren og kjøpt lakk. Også skulle jeg avlagt Jørgenrud ett besøk og kjøpt nye gummilister til alle vinduene til begge bilene. Sa skulle jeg begynt litt på den bilen som er ferdig sveiset.
Det hadde vært veldig greit synes jeg. Men har man ikke så har man ikke sånn er det bare. Nå har jeg printet ut det jeg tror jeg trenger av verksted manualene. Satt dem inn i en perm og klar til og bli brukt etterhvert som jeg har bruk for dem.
I hjulbuene bak på 58 modellen som er ferdig sveiset er det noe svart ser ut som lakk men er det det tro? Kan det være svart bengalakk. Er svart bengalakk svart blank? Noen som vet. Er den bra og bruke der det er ferdig sveiset på steder som det ikke synes. For det er smurt på der som bakskjermen kommer. Jeg begynner og lure på om jeg skal pusse den helt blank også for og se hva som er under lakken og grunningen på den også. Selv om den skal bli litt tøff så skal det ikke bli rusthull i den før jeg er ferdig med den.
Da var frokosten servert. Kaffe og en sukkerbit og røyk. Kanskje ikke den sunneste frokosten men veldig grei når man har hatt den samme frokosten siden man var ca 11 år gammel.
Det er grått og kjedelig vær i dag men greit vær og jobbe på bilen i. Tenker den varmelampa til kyllingene tørker opp lufta der 57 modellen står for der er det garasjeport som jeg drar ned om kvelden når jeg er ferdig. Det er to sånn lamper og hver av de er på 150 watt.
Ha en fin pv/duett søndag da dere.
I hjulbuene bak på 58 modellen som er ferdig sveiset er det noe svart ser ut som lakk men er det det tro? Kan det være svart bengalakk. Er svart bengalakk svart blank? Noen som vet. Er den bra og bruke der det er ferdig sveiset på steder som det ikke synes. For det er smurt på der som bakskjermen kommer. Jeg begynner og lure på om jeg skal pusse den helt blank også for og se hva som er under lakken og grunningen på den også. Selv om den skal bli litt tøff så skal det ikke bli rusthull i den før jeg er ferdig med den.
Da var frokosten servert. Kaffe og en sukkerbit og røyk. Kanskje ikke den sunneste frokosten men veldig grei når man har hatt den samme frokosten siden man var ca 11 år gammel.
Det er grått og kjedelig vær i dag men greit vær og jobbe på bilen i. Tenker den varmelampa til kyllingene tørker opp lufta der 57 modellen står for der er det garasjeport som jeg drar ned om kvelden når jeg er ferdig. Det er to sånn lamper og hver av de er på 150 watt.
Ha en fin pv/duett søndag da dere.
-
Håvard E Johansen
Hei. benga lakk har ikke så veldig mye på en bil å gjøre syns jeg. På deler under bilen går bra. benga går ikke! sammens med mye annet lakk.
Jeg pussa på en skjerm i går og på noen steder kom jeg inn på en grunning som er svart, men helt sikkert an annen kjemi som passer til overlakkering.
Det kan trolig være svart grunning hos deg også?
Det er mye kjemi ang. lakkering, så her må man holde tunga rett i munnen...
Det kan trolig være svart grunning hos deg også?
Det er mye kjemi ang. lakkering, så her må man holde tunga rett i munnen...
-
jangu1@hotmail.com
Ja det kan nok hende at det er en annen grunning eller noe sånt. Jeg tror kanskje jeg skal slipe den av så ikke det blir noe koking på den. I dag har jeg slipa rent koffertlokk og panser for lakk. Så bare jeg får grunningen nå så skal jeg begynne og grunne.
Kanskje jeg skal opprette en tråd på 58 modellen også så jeg holder de to bilene fra hverandre. Så slipper det og bli så mye blanding av bilder og andre ting.
Kanskje jeg skal opprette en tråd på 58 modellen også så jeg holder de to bilene fra hverandre. Så slipper det og bli så mye blanding av bilder og andre ting.
Tror det er en god ide. Så slipper du at vi svarer på feil bil. Fort gjort med det tempoet du holder!jangu1@hotmail.com wrote: Kanskje jeg skal opprette en tråd på 58 modellen også så jeg holder de to bilene fra hverandre. Så slipper det og bli så mye blanding av bilder og andre ting.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
jangu1@hotmail.com
I dag tok det fyr i drillen min. Hadde en black & decker. Trodde det var bra greier jeg.Den var nesten ubrukt fram til jeg begynte med pv,ene. Men nå er den bare historie. Så da får jeg ta meg en tur på biltema og kjøpe en ny en. Jeg hadde en bosch vinkelsliper den holdt i ca to år. Så jeg kjøpte en på biltema og den har jeg vel hatt i 4 år nå. Og den går enda. Og prisen er jo helt forskjellig også. Jeg kunne kjøpt 5 sånne fra biltema framfor den ene. Men nå var det ikke verktøy jeg skulle skrive om. Jeg begynte og pusse på det røret med gitteret foran til luftinntaket til varmeapparatet og motoren. Men ble halvferdig med det da takket drillen for seg. Så da fant jeg ut at jeg hadde jo en bil til. Skriver på sia til 544 om hva jeg har gjort med den.
-
jangu1@hotmail.com
I dag tenkte jeg at jeg skulle sandblåse litt på frontkasetten. Også ha på ferrobet så jeg kan få grunnet den og gjort den klart til lakking. Så er den ferdig lissom. Greit med alt som er ferdig så jeg kan sette det bort og glemme det til den skal lakkes.
-
jangu1@hotmail.com
Jeg tittet på den boxen med grunning jeg kjøpte på mekonomen. Det var jaggu hagman sin det også jo. Den var oransje den også.