Har været plaga me at min b16 har nykket å jokket unber kjøring, men har blidd bedere me choke!!
Etter mye prøving å feiling har æ kåmmet fram til følgrnde:
Begge dyser 105
Fårtenning 8 grader
Stifter 040
98 bensib
No køre den såm bare det uten jokking!!!
Åsså blidd veldi lettstarta!!
444 jokker å nykker
Re: 444 jokker å nykker
Nyttig informasjon. Mye skyldes nok også bensin, tenning og stiftåpning. 95 oktan blir fort gammel. På jobben sier vi at den har tre måneders levetid før den blir merkbart dårligere. Jeg har aldri fyllt benson mellom 15 september og 1 april heller da dette er vinterbensin, som vil "koke" når det blir varmt i været. 98 oktan er nok nå den beste lagringsbensinen for de som kjører lite, men det beste er tom tank.
8 grader fortenning er ca riktig, da den gir rundt 20 grader ved 1500 omdreininger, som er det motoren er bygget for.
B16 motoren med Zenith VN34 forgasseren må også ha riktig luftfilter for å fungere optimalt. Med doble SU er det andre utfordringer, men det er et annet kapittel .
Til sist: velkommen til forumet!
8 grader fortenning er ca riktig, da den gir rundt 20 grader ved 1500 omdreininger, som er det motoren er bygget for.
B16 motoren med Zenith VN34 forgasseren må også ha riktig luftfilter for å fungere optimalt. Med doble SU er det andre utfordringer, men det er et annet kapittel .
Til sist: velkommen til forumet!
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").