NVPVK-OA: Møte 23/1 kl 18 Rud motorsenter

Møter og arrangementer i andres og klubbens regi som trenger ekstra markedsføring
Post Reply
User avatar
445
Posts: 6117
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

NVPVK-OA: Møte 23/1 kl 18 Rud motorsenter

Post by 445 »

Godt nytt PV-år!
TIRSDAG 23. januar inviterer vi til møte kl. 18 på Ungdommens motorsenter på Rud.
Vi får besøk av Stein Christian Husby fra LMK. Han skal fortelle om bensinkvalitet (etanol), LMK-info og andre aktuelle saker.

Velkommen!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3147
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: NVPVK-OA: Møte 23/1 kl 18 Rud motorsenter

Post by Reodor57 »

Nyttig møte

Foreløpig konklusjon slik jeg ser det er at alle med gammelbil oppfordres til å kjøre 98 oktan enten vi trenger det eller ikke. Rett og slett fordi mange gammelbiler av nyere dato (60-70-80 modeller)trenger 98 oktan. F.eks er P1800 bygget for 100 oktan med sine 10:1 i kompresjon. Ved at alle fyller 98 oktan vil en da få så stort salgsvolum at 98 oktan kan forsvares å ha på bensinstasjonene. Cirkle K har allerede kuttet det ut. 95oktan E10 kan vi fint kjøre på de fleste av oss, men det er mindre energi i denne pga etanolen, og lagringsegenskapene er mye dårligere. Dette kan være viktig for noen som kjører lenge(2-3 mnd) på en tank, samt ved vinterlagring.
Lagringsdirektivet legger jeg ut konklusjonen på på hjemmesiden.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Post Reply