DanVans 1958 mod 444.
Re: DanVans 1958 mod 444.
Supert at du fant ut av romlelyden, og at det ikke skjedde noe katastrofalt med bensinlekkasjen.
God vinterlagring. Sees neste år!
God vinterlagring. Sees neste år!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444.
Takk for det, og i like måte! Kan være jeg lurer meg innom en dag i løpet av vinteren hvor det er forgasserrenovering på planen.445 wrote:Supert at du fant ut av romlelyden, og at det ikke skjedde noe katastrofalt med bensinlekkasjen.
God vinterlagring. Sees neste år!
Har forøvrig fått vite at Jensen Autoglass er stedet å reise til i Oslo for å få nye frontruter på PV, så det blir nok en tur dit til våren. De har jo spesialisert seg på veteranbilglass, og gutta som jobber der har jo holdt på i 30 år. Får litt bedre følelse av å levere den der, enn å måtte levere den til en polakk som egentlig er snekker på Hurtigruta carglass.
Det er jo sånnsett en smal sak å bytte alt selv, men når en har glasskifte uten egenandel i forsikringen, så benytter man seg jo av det.
Kanskje høre om de er interessert i en rabattavtale med NVPVK?
Re: DanVans 1958 mod 444.
Vil tro Riis bilglass eller noe kan bestille og montere disse.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: DanVans 1958 mod 444.
Ser ut til at det blir Jensen Autoglass som får oppdragetReodor57 wrote:Vil tro Riis bilglass eller noe kan bestille og montere disse.
Ellers har jeg fått 6V LED-pærer som skal i baklyktene som en test. På min går jo alt lyset på en pære i hver lykt, så blir spennende å se hvordan dette blir
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Det blir spennende å teste LED. Hva heter denne pæra/sokkelen?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444.
Bay15d heter de. Topolet, og har samme mål som de originale pærene.
På 544 går jo blink, brems og kjørelys på to pærer, mens på min går alt på en pære. Derfor blir blinklyset bak veldig lite synlig når man bremser og blinker samtidig, noe som ikke akkurat er en uvanlig kombinasjon. Blir spennende å se om LED-pærene klarer å gjøre blinkingen tydeligere.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
På 544 går jo blink, brems og kjørelys på to pærer, mens på min går alt på en pære. Derfor blir blinklyset bak veldig lite synlig når man bremser og blinker samtidig, noe som ikke akkurat er en uvanlig kombinasjon. Blir spennende å se om LED-pærene klarer å gjøre blinkingen tydeligere.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Ja, dette blir interessant. Hvor kjøpte du de?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444.
Disse er fra Ebay. Kostet hele 65,- inkl MVA og frakt for to stk. Ser dioder.no selger de samme, bare at de er litt lenger (akkurat for lange så jeg ikke får på glasset på lykta) til 189,- (!) Pr stk + frakt.
I og med at dette er en test, så føltes 65,- litt bedre ut fra Kina (hvor LEDene fra dioder.no også kommer fra) enn å kjøpe til 427,- inkl. frakt fra Dioder.no.
Var forøvrig innom Jula i dag hvor de hadde tilbud på en verktøykasse med innmat fra Hard Head som skal få stå i PVen. Har store verktøyskap hjemme som jeg må ta ut av hvis jeg skal ha med meg noe på tur, så dette blir greit å bare ha stående i bilen. Må bare finne ut en smart løsning på hvordan jeg skal ha den i bagasjerommet. Skal også få tak i et brannslukningsapparat å skru foran passasjerstolen. Jeg har vært på for mange veteranbilbranner til at jeg tørr å kjøre uten
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
I og med at dette er en test, så føltes 65,- litt bedre ut fra Kina (hvor LEDene fra dioder.no også kommer fra) enn å kjøpe til 427,- inkl. frakt fra Dioder.no.
Var forøvrig innom Jula i dag hvor de hadde tilbud på en verktøykasse med innmat fra Hard Head som skal få stå i PVen. Har store verktøyskap hjemme som jeg må ta ut av hvis jeg skal ha med meg noe på tur, så dette blir greit å bare ha stående i bilen. Må bare finne ut en smart løsning på hvordan jeg skal ha den i bagasjerommet. Skal også få tak i et brannslukningsapparat å skru foran passasjerstolen. Jeg har vært på for mange veteranbilbranner til at jeg tørr å kjøre uten
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Det settet så veldig fint ut!
Brannslukker, tenker du da et som monteres i motorrommet og kan utløses innefra?
Brannslukker, tenker du da et som monteres i motorrommet og kan utløses innefra?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444.
Blir nok et enkelt apparar liggende under fronten på passasjerstolen tenker jeg. Vi har det i bilene på jobb, og det er greit å gripe tak i. Går ann å sette i en ampull som utløser selv i motorrommet, som bare kveler alt, men får se hva det blir til.445 wrote:Det settet så veldig fint ut!
Brannslukker, tenker du da et som monteres i motorrommet og kan utløses innefra?
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Hei
Har testet 6volt LED for disse lysene jeg også, men får de ikke til å virke. Forsøkt på to biler. Får ikke begge til å virke samtidig av en eller annen grunn. Forsøkt både foran og bak for bedre lys.
Har testet 6volt LED for disse lysene jeg også, men får de ikke til å virke. Forsøkt på to biler. Får ikke begge til å virke samtidig av en eller annen grunn. Forsøkt både foran og bak for bedre lys.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: DanVans 1958 mod 444.
Hmm. Da blir det spennende å se til våren Her går alt i 100 omdagen, så har ikke ofret bilen en tanke siden jeg satte den på lagring for to måneder siden Skal bytte fuktslukerne på den i januar, så blir den igjen "glemt" i tre måneder Litt deilig med en pause fra den på vinteren. Da er det så mye morsommere å ta den frem til våren.Reodor57 wrote:Hei
Har testet 6volt LED for disse lysene jeg også, men får de ikke til å virke. Forsøkt på to biler. Får ikke begge til å virke samtidig av en eller annen grunn. Forsøkt både foran og bak for bedre lys.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Ser den. God Jul når den plutselig dukker opp.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: DanVans 1958 mod 444.
I like så, og takk for all forgasserbistand i 2020Reodor57 wrote:Ser den. God Jul når den plutselig dukker opp.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Hei og hopp!
Da nærmer sesongen seg start igjen, til tross for en litt trøblete vinter. Har sett til bilen ukentlig fra januar, men da kulde kom var det også brått mus i bilen som hadde spist på det 9 mnd gamle interiøret mitt... Det var kjedelig. Rev ut alt som fantes av interiør i bilen bortsett fra taktrekket, og nå er alt ferdig reparert igjen, og er 90%.
Nå er det bare å hente den ut når snøen går, så blir det å ta en tur til Reodor57 for å prøve en størrelse større dyse i gasseren, så tror jeg den blir 100% bra. Har vel noe småtteri 445 skal få i bytte.
Gleder meg stort til å ta den frem, så blir det en nedvask og en helg med litt våtsliping og polering.
Dersom koronaen tillater det skal vi på langtur i slutten av mai med en gjeng fra jobben. Turen går fra Oslo til Skjåk, hvor en kollega har et stort gårdsbruk hvor alle kan innlosjeres etter smittevernsregler og det hele. Derifra skal vi kjøre til Geiranger, Loen, Trollstigen og de andre attraksjonene. Det er også Flåklypa Grand Prix den helgen. Det blir min PV, pluss en nyrestaurert Duett, samt fire Vespa 125ccm fra 1960-1965.
Da nærmer sesongen seg start igjen, til tross for en litt trøblete vinter. Har sett til bilen ukentlig fra januar, men da kulde kom var det også brått mus i bilen som hadde spist på det 9 mnd gamle interiøret mitt... Det var kjedelig. Rev ut alt som fantes av interiør i bilen bortsett fra taktrekket, og nå er alt ferdig reparert igjen, og er 90%.
Nå er det bare å hente den ut når snøen går, så blir det å ta en tur til Reodor57 for å prøve en størrelse større dyse i gasseren, så tror jeg den blir 100% bra. Har vel noe småtteri 445 skal få i bytte.
Gleder meg stort til å ta den frem, så blir det en nedvask og en helg med litt våtsliping og polering.
Dersom koronaen tillater det skal vi på langtur i slutten av mai med en gjeng fra jobben. Turen går fra Oslo til Skjåk, hvor en kollega har et stort gårdsbruk hvor alle kan innlosjeres etter smittevernsregler og det hele. Derifra skal vi kjøre til Geiranger, Loen, Trollstigen og de andre attraksjonene. Det er også Flåklypa Grand Prix den helgen. Det blir min PV, pluss en nyrestaurert Duett, samt fire Vespa 125ccm fra 1960-1965.
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -