Hvordan skifte tenningslås?
Hvordan skifte tenningslås?
Jeg må skifte til ny tenningslås. Hvordan gjøres dette mest enkelt?
-
Re: Hvordan skifte tenningslås?
Det skal vist være en låsesplint som må trykkes inn for å dele låsen og da må den stå posisjon tenning på visst nok. Litt lirk blir det nok uansett. Dette blir vel ikke åpnet så ofte....
Det sitter en liten låsetapp på selv sylinderen, og den må presses inn for å få sylinderen ut.
Det går relativt greit med nøkkelen i, men husk å løsne de to skruene som holder selve tenningslåsen fast i dashbordet.
Litt plundring blir det, det er jo trangt!
HUSK Å KOBLE FRA BATTERIET!
Det går relativt greit med nøkkelen i, men husk å løsne de to skruene som holder selve tenningslåsen fast i dashbordet.
Litt plundring blir det, det er jo trangt!
HUSK Å KOBLE FRA BATTERIET!
Et spørsmål i sammenhengen.
Som tidligere nevnt har jeg en løs "stav" inne i tenningslåsen.
Dersom denne faller ut, vil det medføre at jeg ikke får dreid rundt nøkkelen, eller blir det snarere tvert om - at flere nøkler passer i denne låsen?
Som tidligere nevnt har jeg en løs "stav" inne i tenningslåsen.
Dersom denne faller ut, vil det medføre at jeg ikke får dreid rundt nøkkelen, eller blir det snarere tvert om - at flere nøkler passer i denne låsen?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Hvis du mener de som sitter på tvers i messing med en bitteliten fjær på, må du ikek sette den inn uten fjær. Heller ta den vekk (så kanskje er PV-eier til i Norge kan låse opp... uten den lille fjære på låsetappen kan den havne i klemme og så får du ikke nøkkelen inn i det hele tatt en dag... Og det er den dagen du har minst tid, som regel.... - Tingenes iboende f........)....
Du kunne jo tatt et bilde av den så får du trolig et eksakt svar!
Du kunne jo tatt et bilde av den så får du trolig et eksakt svar!