Sjekk denne. Her er det nok noe, selv for Volvo-folket...
http://www.mig-welding.co.uk/
Den er tilknyttet denne siden:
http://www.renault4.co.uk/
Så kan man jo også se at det er noen som er mer bilgale enn oss....
(kanskje?)
Mig-sveising noe å hente her?
Synes også det var mye interessant her. Personlig har jeg litt problemer med sveise lange fuger. Tar derfor bare et par cm om gangen så går det. Vanskelig å holde pistolen stødig.
Har noen gode tips her?
Bruker også mye punktsveising og overlapp, som gir bra styrke. Men det er jo mer vakkert å sveise butt i butt.
Gassveising er jeg bedre på, men det er ikke så passende på platearbeid. Men du verden så fint det er å ha tilgjengelig for å løsne fastrustede ting.
Ellers har jeg problemer med at tråden går tregt i slangen mellom spole og pistolen. Her bruker jeg sveisespray på spolen for å få tråden til å gå lett. Men jeg er ikke sikker på at detter er den beste løsningen?
Har også funnet ut at det er smart å bytte dysa for tråden i pistolen om det begynner å butte...
Hvilken sveisemaske kan anbefales?
Hva bruker du 445?
Jeg har bare den som fulgte med apparatet.
Har byttet glass en gang, men skulle gjerne "bedret synet"..
Har noen gode tips her?
Bruker også mye punktsveising og overlapp, som gir bra styrke. Men det er jo mer vakkert å sveise butt i butt.
Gassveising er jeg bedre på, men det er ikke så passende på platearbeid. Men du verden så fint det er å ha tilgjengelig for å løsne fastrustede ting.
Ellers har jeg problemer med at tråden går tregt i slangen mellom spole og pistolen. Her bruker jeg sveisespray på spolen for å få tråden til å gå lett. Men jeg er ikke sikker på at detter er den beste løsningen?
Har også funnet ut at det er smart å bytte dysa for tråden i pistolen om det begynner å butte...
Hvilken sveisemaske kan anbefales?
Hva bruker du 445?
Jeg har bare den som fulgte med apparatet.
Har byttet glass en gang, men skulle gjerne "bedret synet"..
Jeg har et sveiseapparat fra Biltema. Det er for det meste brukt til å lage smijernsrekkverk med. Har tjent inn det apparatet mange ganger!Torbo2 wrote:Ellers har jeg problemer med at tråden går tregt i slangen mellom spole og pistolen. Her bruker jeg sveisespray på spolen for å få tråden til å gå lett. Men jeg er ikke sikker på at detter er den beste løsningen?
Har dessverre lite erfaring med tynnplatesveising. Har tenkt å øve meg på det etterhvert.
Har aldri hatt problem med at tråden går tregt, men passer alltid på at det ikke er skarpe bøyer på slangen.
Dysen i munnstykket er forbruksvare. Har brent fast ganske mange, og DA sitter tråden fast!
Først hadde jeg en automatisk fra Biltema. Har den fortsatt i reserve. Kjøpte deretter en 3M maske fra Clas Ohlson. Den er verdt hver krone.Torbo2 wrote:Hvilken sveisemaske kan anbefales? Hva bruker du 445?
Siden du også holder til i Oslo-området får du gjerne prøve min maske for å se om den er bedre enn din.