Hei
Er det noen som har forslag til fargekode til B16 ???
Prøvde motorlakken til biltema men den var alt for orange.
Gode råd motas med takk
Farge på B16 motor
-
Håvard E Johansen
motorlakk.
syns den du sprayer på biltema; blir ganske så rød, dekker kansje ikke så godt. men med mange lag så ble den rød for meg.
eller`s. så er den caliper lakken til biltema. veldig rød. om jeg ikke husker feil.
))
den tåler jo mer en nok varme.
MVH Håvard
eller`s. så er den caliper lakken til biltema. veldig rød. om jeg ikke husker feil.
den tåler jo mer en nok varme.
MVH Håvard
Jeg har dårlig erfraring med spraylakk på motordeler sm blokk og topp. Har opplelvd både krakelering og at lakken har løsnet. Den kan virke noe tørr. Overmalte motorer med kost og litt feitere maling har holdt for meg.
Men her er det nok kvalitetsforskjeller og på grunn av høyt innhod av løsemidler i spraylakk, får man ikke alltid god nok tykkelse.
Tror jeg ville gått for den varianten Jørgenrud selger på boks. Det blir mer enn pent nok, om man skulle være i tvil om det....
Men her er det nok kvalitetsforskjeller og på grunn av høyt innhod av løsemidler i spraylakk, får man ikke alltid god nok tykkelse.
Tror jeg ville gått for den varianten Jørgenrud selger på boks. Det blir mer enn pent nok, om man skulle være i tvil om det....
Ellers bør vel Bengalakk tåle dette også. Motoren skal etter hva jeg vet ha samme farge som B18-B20. Og avfetting er viktig. Ofte olje på motoren som ødelegger. Brakeclean før lakking fjærner det meste. Det beste er også å bruke en grunning. Gasolin tror jeg har begge deler som holder mål.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
farge B16
Da er motoren lakket... etter mye om og men ble den lakket med sprayboks med en farge som ikke er så langt unna orginalfargen, som jeg også kjøpte en liter av, men da var motoren lakek og fargen er nesten lik, og orginallakken løste opp spraybokslakken, så derfoe ble det med en liten test,
Men nå henger den i staivet rød og fin, skal prøve å få lagt ut et bilde etter hvert.
Takk for alle gode råd, morro når det er respons på innleggene her
Men nå henger den i staivet rød og fin, skal prøve å få lagt ut et bilde etter hvert.
Takk for alle gode råd, morro når det er respons på innleggene her
motorfarge
Hei, jeg brukte fra www.motoroldies.se dette delenummer: 9434521-1 .
PV544A B16 sport 60+Duett210D 63+Poletta 84+MX-5 90+Matiz 01+Aquamar 20 60HK 04+Durango 04
Hilsen Rolf
Hilsen Rolf