Det var veldig godt å høre!G.Larson wrote:Motoren går som en klokke og den første kjøreturen er foretatt til og fra skytebanen for årets oppskyting før jakta. Alt fungerte upåklagelig
G.Larson's '54 PV 444H
Re: G.Larson's '54 PV 444H
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Hvordan fungerer den, altså hva kobles den til? Går den på eget batteri siden den er beregnet til motorsag?Reodor57 wrote:Sjekk denne http://motorsaga.no/produkt/tachometer/
Har en Rolls Royce utgave av denne som fungerer helt utmerket. Ingen tilkobling annet enn en klype på tenningsledningen. Er ment for motorsager og gressklippere.
Kunne vært svært interessant å hatt i Duetten.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Den kobles på en tennpluggledning. Man setter bare en klype utenpå ledningen. Ikke for permanent bruk. Tror den har innebygget batteri.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Hvorfor er den ikke for permanent bruk når den også er en timeteller?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Jeg har en sånn en og den ble koblet bort etter en stund... Timetelleren virker sikkert OK, men avlesing av turtallet var nærmest ubrukelig (ustabil). Jeg prøvde ulike viklemetoder men mener å huske at det ble helt feil på høye turtall.
For turtallsavlesning under fortenningsjustering bruker jeg multimeter fra Biltema.
For turtallsavlesning under fortenningsjustering bruker jeg multimeter fra Biltema.
Volvo 445 Skåpvagn 1957
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Fint med erfaringer. Jeg har bare en liknende turteller som den jeg la ut link på, men prisen kan ganges med 9, så en får kanskje det en betaler for? Den er ihvertfall stabil ved justering av forgasser og tenning .
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Skal prøve denne i kveld som jeg fikk låne på jobb. Ett lite reflekspunkt jeg setter på reimhjulet på veiva og leser av med apperatet.
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Den vil sikkert fungere bra. Skal bli spennende å lese rapport.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Fikk desverre ikke gjort noe i går kveld. Var for trøtt etter 12 t på jobb
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Ungdommen i dag, ikke noe energi i dem. Det var annerledes da jeg var ung!G.Larson wrote:Fikk desverre ikke gjort noe i går kveld. Var for trøtt etter 12 t på jobb
Da gleder vi oss til du er våken og uthvilt og kan kjæle videre med motoren.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Da har jeg justert fortenninga på 19-20 grader ved 1500 rpm.
Har ett tomgangsturtall nå på ca 550.
Når jeg triller på giret uten gasspådrag så har jeg en del skyting/knatring i eksosen.
Hva er det som gjør dette og hvordan få det bort?
Har ett tomgangsturtall nå på ca 550.
Når jeg triller på giret uten gasspådrag så har jeg en del skyting/knatring i eksosen.
Hva er det som gjør dette og hvordan få det bort?
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Falsk luft i innsuget er ofte problemet her. Har du slark i gassakselen på forgasseren kan det være en ting. Vet ikke hvor lenge siden forgasseren din ble overhalt. Ellers så har du flensen mellom forgasser og manifold og manifold og topplokk. I tillegg kan det være defekt membran i vakuumregulatoren på fordeleren. Sjekk ut med startgass på disse stedene. Øker turtallet på tomgang har du funnet lekkasjen. Hør også etter sus. Manifolden på B16 må etter min erfaring ettertrekkes et par ganger for å bli tett.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Forgasseren er en helt nyoverhalt forgasser fra 445, som jeg handlet i vinter. Flensen mellom forgasser og manifold samt mellom manifold og motor er sjekket ut.
Da gjenstår evt membranet på vakuumregulatoren samt muligens tilkoblingen mellom vakuumslangen og forgasseren.
Da gjenstår evt membranet på vakuumregulatoren samt muligens tilkoblingen mellom vakuumslangen og forgasseren.
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Kan også være for mager blanding på forgasseren når jeg tenker meg om.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").