G.Larson's '54 PV 444H
Re: G.Larson's '54 PV 444H
I gulvet på hver side forran er det midt på, en rad med 5 stk 34 mm runde hull i gulvplata. Hva er disse til og skal det evt være gummipropper i disse?
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
G.Larson wrote:I gulvet på hver side forran er det midt på, en rad med 5 stk 34 mm runde hull i gulvplata. Hva er disse til og skal det evt være gummipropper i disse?
Disse hullene du tenker på? De er for å komme til inni kanalene med rustbeskyttelse. Det kan være greit å plugge dem for å hindre rusk og rask i å falle ned i hullene.
Flott prosjekt du har forresten! Lykke til videre.
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
MB G350 -95
MB SLK200K -09
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Takk for det. Har lest tråden din med stor interesse. En flott tråd og masse tips for en nybegynner i faget som meg.pals wrote: Flott prosjekt du har forresten! Lykke til videre.
Håper på fortsatte oppdateringer om prosjektet ditt.
Det var di hullene jeg tenkte på ja, så da blir disse bestilt med en gang.
http://www.verkstedutstyr.no/149/3660/K ... x43MM.aspx
Det var de nærmeste jeg kom i dimmensjon.
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
På hovedbremsesylinderen var det en hjemmelaget patent for slange opp til ett reservoar. Dette var en plastplugg som var borret opp og hvor slangen var tredd nedi. Dette var forsøkt tettet
med silikon. Med dårlig resultat. Her svettet det og lakk bremsevæske på alle bauger og kanter.
Etter litt forskningsaktivitet for å finne ut hva slags gjenger det var: ø 1 5/8 18 gjenger pr tomme 55 grader withwort så fikk jeg mekanikerlærlingen på jobb
til å maskinere ett flott nytt lokk.
Når slangen er tredd helt nedpå og fått på seg en slangeklemme så tror jeg dette blir bra.
Kom forresten ei pakke i posten i dag
med silikon. Med dårlig resultat. Her svettet det og lakk bremsevæske på alle bauger og kanter.
Etter litt forskningsaktivitet for å finne ut hva slags gjenger det var: ø 1 5/8 18 gjenger pr tomme 55 grader withwort så fikk jeg mekanikerlærlingen på jobb
til å maskinere ett flott nytt lokk.
Når slangen er tredd helt nedpå og fått på seg en slangeklemme så tror jeg dette blir bra.
Kom forresten ei pakke i posten i dag
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Det var et kjempeflott lokk! Hvordan har han gått frem for å maskinere dette? Hva er han forresten lærling i? Hvilket material er det laget i? Noen av oss er født med et visst vitebegjær....
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Dreid og gjenget i benk. Helt manuelt, ikke styrt benk. 6-kanten er frest i delehode og passer akkurat for 30 mm nøkkel. Nippelen er instrumentfittings fra Parker.
Matrialet er korrosjonsbestandig aluminium og panserpakning.
Han som har laget dette er industrimekanikerlærling.
Matrialet er korrosjonsbestandig aluminium og panserpakning.
Han som har laget dette er industrimekanikerlærling.
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Hjulsylindere skal overhales og rep.sett er på plass. Trengs det noe spesialverktøy ifm å plukke fra hverandre og sette sammen igjen disse?
Ståle B.
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Ikke det jeg vet, men en bremsehon - f.eks fra Biltema - er alltid nyttig.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Kanskje også en 1/4-toms fastnøkkel til luftenippelen bør stå på "kjekt å ha"-listen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Er han like nøye på alt annet også, så går han nok en lys fremtid i møte!G.Larson wrote:Han som har laget dette er industrimekanikerlærling.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Har sikkert spurt før, men har du de originale "selvjusterende" bremsene, eller er de bygget om til "Duo-servo"?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Har du verkstedhåndbok for disse bremsene?
Hvis ikke kan jeg sende deg pr. epost.
Send meg din epostadresse som en PM.
Hvis ikke kan jeg sende deg pr. epost.
Send meg din epostadresse som en PM.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: G.Larson's '54 PV 444H
Hei
Er det den som ligger scannet på PV-klubbens sider? I såfall har jeg printet ut den.
Er det den som ligger scannet på PV-klubbens sider? I såfall har jeg printet ut den.
Ståle B.