Da var bakhjulslagere og bremseskjold på plass ferdig justert. For å sentrere mest mulig la jeg imellom et par shims på høyre siden også før jeg skrudde fast bemseskjoldet. Deretter slo jeg inn ytterringen på lageret på venstre siden med en gummiklubbe. Ble litt slakk da, men målte avstanden med skyvelære og fant shim som passet til den tykkelsen. Dro så på plass bremseskjoldet, men det ble litt trangt for lageret. Deksel av og et lite kakk på akselen med gummiklubben på høyre siden gjorde at det ble litt slakk igjen. La inn et mellomlegg på 0,8 mm og dro det sammen på nytt. Da ble det bra i mine øyne. Dytting å draing i akselen gjør at det kommer et lite knepp, men det er knapt synlig bevegelse. Ikke målt, men er sikker på at den er godt innenfor maks aksial vandring på 0,2mm. Får kjøre den litt og ta en sjekk senere når ting har gått seg til. Denne runden har ihvertfall gjort at jeg ser at jeg må ta en runde med justering av bakakselen på PVn..
Så var det tromlene sin tur. Passet ikke... Dvs kile på gammel aksel var 8mm. "Ny" aksel har 6,3mm. Hadde heldigvis en som satt i opprinnelig trommel på ny aksel som jeg slo ut og fikk målt denne. Da ble det en runde med flatfila på gammel kile, da den ellers var lik i bredden.
Etter filing kom tromlene på også

. Akselen ble så fylt med olje så nå er det bare mellomakselen, oppfetting og litt maling før jeg kan fortsette med vinduer og interiør. God jobb å bli ferdig med

dette her.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").