Siden Renault er venn med Volvo så kan ven denne gå?
https://www.facebook.com/Renault.R4?ref=profile
Litt inspirasjon
Re: Litt inspirasjon
Renault har jeg hatt mange av, hvorav også R4 er en av dem. Har hatt "halvbroren" R5 også. 2 stk faktisk. R16 var en veldig god bil med et fantastisk for den gangen bunndrag og fantastiske seter. Etter den tid har det blitt både Laguna og dagens Trafic. Ikke hatt nevneverdige problemer med noen av dem, men de må kjøres med respekt og ikke som om man har stjålet både bil og bensin hehe. Rust har selvsagt vært et problem på ett par av dem, men jeg lærte meg å sveise da hehe.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Litt inspirasjon
Jeg har også hatt noen Renaulter, og har en fortsatt - Dauphine. Samt at min sønn har Renault 4, så jeg har ikke sluppet taket.
Renault 16 var jo en fantastisk bil for sin tid. To av mine kollegaer har slike.
Farlig å skryte for mye i et Volvoforum, men et faktum er at Renault Lagauna var den første bilen som fikk fem stjerner i Euro NCAPs tester. Fra 90-tallet forsvant rustproblemene også. Men feil og mangler ble ikke prioritert.
Det som sviktet mest i Norge var jo importleddene, også når de kom inn i Volvo-systemet. Her ble de vurdert som 2. klasses biler sv forhandlerne. Også ved innbytte. Derved ble markedet redusert og Renaulteiere ble skuffet og lite loyale til merket.
Men for noen bruktbilkjøpere ble lave bruktpriser fordelaktig. Man fikk/får jo mye bil for pengene.
Renault 16 var jo en fantastisk bil for sin tid. To av mine kollegaer har slike.
Farlig å skryte for mye i et Volvoforum, men et faktum er at Renault Lagauna var den første bilen som fikk fem stjerner i Euro NCAPs tester. Fra 90-tallet forsvant rustproblemene også. Men feil og mangler ble ikke prioritert.
Det som sviktet mest i Norge var jo importleddene, også når de kom inn i Volvo-systemet. Her ble de vurdert som 2. klasses biler sv forhandlerne. Også ved innbytte. Derved ble markedet redusert og Renaulteiere ble skuffet og lite loyale til merket.
Men for noen bruktbilkjøpere ble lave bruktpriser fordelaktig. Man fikk/får jo mye bil for pengene.