PV544
Re: PV544
Å da har vi problem med bilen
Kjørte i oppoverbakke i forrige uke med den. Så stopper den. Tar den på reversen og den starter igjen. Kjører litt lengre oppover og den stopper igjen. Dette gjør den 3 ganger.
Så når medeiger av bilen var ute for å se om problemet var vekk så gjorde den akkuratt det samme.
Men denne gangen stoppet den på flaten en gang og.
Så noen ideer? Demonterte bensinpumpa og gjorde den rein under overhaling av motoren. Kan det ha kommet sprekk i membranen her da den låg tør?
I mellomtiden står bilen i "garasjen" sin her.
Kjørte i oppoverbakke i forrige uke med den. Så stopper den. Tar den på reversen og den starter igjen. Kjører litt lengre oppover og den stopper igjen. Dette gjør den 3 ganger.
Så når medeiger av bilen var ute for å se om problemet var vekk så gjorde den akkuratt det samme.
Men denne gangen stoppet den på flaten en gang og.
Så noen ideer? Demonterte bensinpumpa og gjorde den rein under overhaling av motoren. Kan det ha kommet sprekk i membranen her da den låg tør?
I mellomtiden står bilen i "garasjen" sin her.
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
Vanskelig å si. Får den bensin? Får den gnist. Problemer blir ikke borte av seg selv, det er ønsketenkning.. En må derfor sjekke disse tingene når de skjer. Kan være så enkelt som flottørventilen i forgsseren.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: PV544
Har ikke noen bedre forslag enn det både du og Reodor er inne på.
Det høres jo ut som om den ikke får nok bensin. Hvis pumpen leverer det den skal, så er neste moment å sjekke eventuelt bensinfilter, og forgasser.
En gjennomblåsing av alle dysene i forgasser er sikkert ikke av veien uansett.
Det høres jo ut som om den ikke får nok bensin. Hvis pumpen leverer det den skal, så er neste moment å sjekke eventuelt bensinfilter, og forgasser.
En gjennomblåsing av alle dysene i forgasser er sikkert ikke av veien uansett.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
"Så noen ideer? Demonterte bensinpumpa og gjorde den rein under overhaling av motoren. Kan det ha kommet sprekk i membranen her da den låg tør?"
Lite trolig.
Et par ting som har skjedde meg: Flottøren i forgasseren hengte seg opp. Måtte file lit på kanten av plastskjøten, så gik den og går ennå.
En annen gang var symptomene som fra feil med bensinsystemet. Byttet coil, d jeg ikke hadde så mye verktøy meg meg til å utforske bensinsystemt. Og da gikk bilen!
Et er mange feilmuligheter, at peilepinnen kommer borti strøminntaket på coilen, ledningen/skruen hvor strømmen kommer inn i fordeleren har overslag, knekt rotor, sprekk i fordelerlokk osv...
Noe å starte med....
Lite trolig.
Et par ting som har skjedde meg: Flottøren i forgasseren hengte seg opp. Måtte file lit på kanten av plastskjøten, så gik den og går ennå.
En annen gang var symptomene som fra feil med bensinsystemet. Byttet coil, d jeg ikke hadde så mye verktøy meg meg til å utforske bensinsystemt. Og da gikk bilen!
Et er mange feilmuligheter, at peilepinnen kommer borti strøminntaket på coilen, ledningen/skruen hvor strømmen kommer inn i fordeleren har overslag, knekt rotor, sprekk i fordelerlokk osv...
Noe å starte med....
Re: PV544
At peilepinnen kommer borti fordeleren har jeg også opplevd. Da fusket den værre til tider, men den stanset ikke heldigvis. Hvorfor jeg nevnte flottørdysen er fordi vi etter overhaling av en motor opplevde at det hadde sneket seg noe grums fra bensinpumpen til forgasseren og nesten tettet tilførselen. Forgasseren gikk da tom ved pådrag men fungerte greit ved tomgang og lav fart..
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: PV544
Stopper den helt plutselig, eller begynner den å fuske først?Frydenbø wrote:Å da har vi problem med bilen
Kjørte i oppoverbakke i forrige uke med den. Så stopper den. Tar den på reversen og den starter igjen. Kjører litt lengre oppover og den stopper igjen. Dette gjør den 3 ganger.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Da gjelder det å åpne panseret med en gang.sjekk om det er bensin i pumpa. Samtidig ser en om peilepinnen ligger an mot fordeleren. Er begge disse tingene i orden? Hvis ja, sjekk ledningen mellom coilen og fordeleren.Dvs både den tynne og tykke. Er de i orden og sitter skikkelig fast i begge ender, så gå videre til forgasseren og skru av flottørhuset. Er det tomt for bensin eller har lavt nivå så ligger nok feilen i flottørdysa som sitter i huset over flottøren. God jakt .
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: PV544
Kabelen mellom fordeler og coil ble laget ny og byttet. Ikke tennkabel. Den var i orden.
Så og at det var en liten tvinn på bensinslangen mellom bensinrøret og bensinpumpe. Fikset dette.
Skal komme med noen bilder etter hvert. Har prøvekjørt bilen 10mil nå. Uten noen problemer. Så friskmelder denne da
Så og at det var en liten tvinn på bensinslangen mellom bensinrøret og bensinpumpe. Fikset dette.
Skal komme med noen bilder etter hvert. Har prøvekjørt bilen 10mil nå. Uten noen problemer. Så friskmelder denne da
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
Flott med friskmeldt bil.
Da er det bare å kjøre! Fortsatt noen uker igjen før sesongen er over.
Da er det bare å kjøre! Fortsatt noen uker igjen før sesongen er over.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Ja det er det. Blir å bruke PV`en en del fremover.445 wrote:Flott med friskmeldt bil.
Da er det bare å kjøre! Fortsatt noen uker igjen før sesongen er over.
Drar den med på henger til Ål med denne.
V70R AWD chippa, effektanlegg fra turbo. Kurant bil å dra henger med.
PV-544
1960
B16
1960
B16
Re: PV544
V70R AWD er en drømmebil!
God tur til Ål-treffet.
God tur til Ål-treffet.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV544
Trenger vel ikke trekkvogn til PVn. Den er laget for å gå hele veien selv, minst.Helt uten hjelp av trekkvogn hehe. Kjørte 100 mil på en langhelg til Røros og var mindre støl enn om jeg skulle kjørt hverdagsbilen hehe. Du får mye mer positiv tilbakemelding fra folk på veien om du kjører PV uten henger. Dvs PV med henger går greit, men på henger er ikke samme opplevelsen.. God tur uansett
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: PV544
Det er det. Meget fornøyd med den!445 wrote:V70R AWD er en drømmebil!
God tur til Ål-treffet.
Takk!
Blir litt vanskelig da dama ikke kan være med oppover. Så da har eg to biler eg må forflytte til Ål. Og en mann. Så det regnestykket går ikke opp dessverre.Reodor57 wrote:Trenger vel ikke trekkvogn til PVn. Den er laget for å gå hele veien selv, minst.Helt uten hjelp av trekkvogn hehe. Kjørte 100 mil på en langhelg til Røros og var mindre støl enn om jeg skulle kjørt hverdagsbilen hehe. Du får mye mer positiv tilbakemelding fra folk på veien om du kjører PV uten henger. Dvs PV med henger går greit, men på henger er ikke samme opplevelsen.. God tur uansett
Har meget lyst å kjøre den opp. Så det er ikke det det står på.
Er enig med at det hadde vert bedre å kjørt den uten henger.
Takk for det
Dere skal ikke oppover altså?
PV-544
1960
B16
1960
B16