Sitter ikke noe gummi i hullet. Gummilappen sitter rundt pedalstanga nederst der den møter armen. Dvs at den tetter kun når du slipper pedalen. Sånn er det ihvertfall på min Duett, så jeg fikk bestilt meg nye fra Jørgenrud i dag, sammen med ny kanal som setefestene sitter på.jangu1@hotmail.com wrote:Men så har jeg sliti med og finne riktig
gummitetning på torpedoveggen til bremsepedalen og clutchpedalen. For det er inge av dem som jeg kan se som
ligner på hullet. Hullet er avlangt og alle gummiene jeg har er runde. Og tvilsomt at de dekker hele hullet.
544
Re: 544
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
-
jangu1@hotmail.com
Er den rund den gummi,en? Jeg har kjøpt ett sett med gummi til torpedoveggen men jeg skjønner ikke
helt hvor alle skal hen. For det står ikke delenummer på annet enn de to til mellomakselen.
Så ser jeg ikke åssen den ser ut på bildet i delekatalogen. Det set ut som det er 2 forskjellige
gummier på bremesepedalen clutchpedalen. Eller de ser like ut på brems og clutch pedalene.
Tror jeg skal se hva jeg får tak i først får jeg har kontakt med en som har akkurat det. Hele akselen altså.
Så det er nesten bare lykke nå.
helt hvor alle skal hen. For det står ikke delenummer på annet enn de to til mellomakselen.
Så ser jeg ikke åssen den ser ut på bildet i delekatalogen. Det set ut som det er 2 forskjellige
gummier på bremesepedalen clutchpedalen. Eller de ser like ut på brems og clutch pedalene.
Tror jeg skal se hva jeg får tak i først får jeg har kontakt med en som har akkurat det. Hele akselen altså.
Så det er nesten bare lykke nå.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Gummien er rund.
Har markert den med rød ring på tegningen.
Har markert den med rød ring på tegningen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Innringet område består av skive nederst og gummi mot torpedoveggen 
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
-
jangu1@hotmail.com
-
jangu1@hotmail.com
Den nærmest pedalen er gummi og det andre er en skive av metall ?
Nederst ja, og litt myk gummi opp mot torpedoveggen. Kjøpte til Duetten min i går hos Jørgenrud, men har ikke fått de i posten ennå så jeg vet ikke måla på dem. Du kan jo ringe dem og spørre om diameteren slik at du kanskje finner den igjen blant det du har kjøpt 
Det vil si at både skiva og gummien sitter i motorrommet på utsiden av torpedoveggen. Gummien er en del større enn hullet.
Det vil si at både skiva og gummien sitter i motorrommet på utsiden av torpedoveggen. Gummien er en del større enn hullet.
-
jangu1@hotmail.com
Ok da skal jeg ta meg en tur til Jørgenrud i morgen og snakke med han.
Nå har jeg bare igjen og sette på fjæra til brekket. Så skal jeg pusse ferdig mellomakselen
i morgen også skal jeg lakkere den og montere den i morgen. Så har jeg satt på hovedjordingsledningen
fra karosseriet og til karosseriet. Så tenkte jeg at jeg skulle montere + ledningen til batteriet i morgen.
Så kan jeg sette fast batteriet etter det men jeg skrur ikke på ledningene enda da.
Bare gjør det klart. Jeg lurer på om jeg skulle ha vaska forgasserene mine også. Og
fått noen til og justere de etterpå. Jeg regner med det blir til at jeg kjøper lakk til hele bilen i slutten av¨
denne måneden. Jeg må se litt på det men jeg regner med det blir til det. For da kan jeg
lakke inne i dører og vinduer og sånt så jeg kommer litt videre. Så skal jeg bare rette ut noen bulker og sparkle dem
også lakke da. Også om det er masse bulker jeg ikke har sett da så pusser jeg heller ned og sparkler og gjør
jobben på nytt. Men det er bare noe jeg har tenkt litt på. Det er bare tanker eller ønsker forløpig.
Nå har jeg bare igjen og sette på fjæra til brekket. Så skal jeg pusse ferdig mellomakselen
i morgen også skal jeg lakkere den og montere den i morgen. Så har jeg satt på hovedjordingsledningen
fra karosseriet og til karosseriet. Så tenkte jeg at jeg skulle montere + ledningen til batteriet i morgen.
Så kan jeg sette fast batteriet etter det men jeg skrur ikke på ledningene enda da.
Bare gjør det klart. Jeg lurer på om jeg skulle ha vaska forgasserene mine også. Og
fått noen til og justere de etterpå. Jeg regner med det blir til at jeg kjøper lakk til hele bilen i slutten av¨
denne måneden. Jeg må se litt på det men jeg regner med det blir til det. For da kan jeg
lakke inne i dører og vinduer og sånt så jeg kommer litt videre. Så skal jeg bare rette ut noen bulker og sparkle dem
også lakke da. Også om det er masse bulker jeg ikke har sett da så pusser jeg heller ned og sparkler og gjør
jobben på nytt. Men det er bare noe jeg har tenkt litt på. Det er bare tanker eller ønsker forløpig.
-
jangu1@hotmail.com
Da tenker jeg det blir grunning av taket i dag. Så skal jeg få satt på fjæra til håndbrekket. Også blir det mellomakselen
pusse og lakke den. Også montere den etterpå. Det blir nok ikke utført i den rekkefølgen.
pusse og lakke den. Også montere den etterpå. Det blir nok ikke utført i den rekkefølgen.
Om du har mye støv på verkstedet er det en fordel å få vekk dette før du grunner. Støv i grunninga kan en ikke slipe bort og få pent. Bare et tips til et bra resultat.
Ellers er tetting på pedalene 4cm i diameter og 8mm tykk. Laget av sånn sort rorisolasjon ser det ut som. Armaflex heter det vel
. God jobb i dag:-)
Ellers er tetting på pedalene 4cm i diameter og 8mm tykk. Laget av sånn sort rorisolasjon ser det ut som. Armaflex heter det vel
-
jangu1@hotmail.com
Jeg har veldig mye støv på verkstedet mitt. Så jeg tenkte jeg skulle blåse vekk det værste
med kompressoren. Også vaske vekk resten med silikonfjerner.
Tusen takk for tipset. Jeg setter utrolig stor pris på alle tips og råd jeg får her inne.
Ha en fin dag du også. Så skrider det stadig framover her. Men det er veldig mye som ikke
synes. Jeg Tenkte jeg skulle ta bilder av taket når det er ferdig grunnet. Og legge det ut her så
kan dere se åssen det blir med grunning. Men jeg synes det er så vanskelig og se om
det blir bra når grunningen er så matt. Jeg går og kjenner etter bulker og
ujevnheter men der jeg ikke kjenner noe er jeg veldig usikker på åssen det er.
med kompressoren. Også vaske vekk resten med silikonfjerner.
Tusen takk for tipset. Jeg setter utrolig stor pris på alle tips og råd jeg får her inne.
Ha en fin dag du også. Så skrider det stadig framover her. Men det er veldig mye som ikke
synes. Jeg Tenkte jeg skulle ta bilder av taket når det er ferdig grunnet. Og legge det ut her så
kan dere se åssen det blir med grunning. Men jeg synes det er så vanskelig og se om
det blir bra når grunningen er så matt. Jeg går og kjenner etter bulker og
ujevnheter men der jeg ikke kjenner noe er jeg veldig usikker på åssen det er.
Det kan nok være greit å blåse vekk støvet med kompressoren, hvis du setter opp verkstedporten.jangu1@hotmail.com wrote:Jeg har veldig mye støv på verkstedet mitt. Så jeg tenkte jeg skulle blåse vekk det værste
med kompressoren.
Blås mye og grundig i alle kriker og kroker, og forsøk å få luftstrømmen med støvet til å gå UT av verkstedet.
Husk vegger og tak også. Gjør det grundig.
Du kan nok ikke lakkere noe på flere timer etter at du har hatt en slik runde med kompressoren.
Det tar en god stund før støvet legger seg igjen, og det skal helst ikke legge seg i lakken!
Jeg vet om en her på forumet som bruker bensindrevet løvblåser for å blåse med..... alt fra støv til snø.....
Sikter du til min måte å grovstøvsuge bilen på eller? Veldig effektivt å lokke opp dørene og blåse igjennom. Morsomt også. Luften kommer jo i store mengder med rundt 90km/t
. Elektrisk løvblåser er nok like effektiv som de små bensindrevne da.
Uansett så blir kompressorluft litt pinglete da en ikke har luaftvolumet. Er bedre om en har en støvsuger med blåsefunksjon faktisk
. Uansett viktig å få støvet ut og vekk. Lykke til
.
Var faktisk deg jeg tenkte på jaReodor57 wrote:Sikter du til min måte å grovstøvsuge bilen på eller? Veldig effektivt å lokke opp dørene og blåse igjennom. Morsomt også. Luften kommer jo i store mengder med rundt 90km/t. Elektrisk løvblåser er nok like effektiv som de små bensindrevne da.
Uansett så blir kompressorluft litt pinglete da en ikke har luaftvolumet. Er bedre om en har en støvsuger med blåsefunksjon faktisk
. Uansett viktig å få støvet ut og vekk. Lykke til
.
Enig i at støvsuger med blåsefunksjon er vel så bra som en kompressor til støvblåsing.
-
jangu1@hotmail.com
Jeg fikk ikke gjort så mye som jeg håpet på men. Noe fikk jeg da gjort.
Som og blåse av en del av støvet. Er det fint vær i morgen med litt vind så ruller den ut.
Jeg har rettet opp en av delene til støtfangeren jeg skal ha på. Og pusset litt på den.
Så har jeg satt på klammer rundt bakakselen for og holdebremserøret rolig.
Så har prøvd og finne ut hvordan jeg skal få festet bakskjermen på venstre side.
Jeg får måle litt på den andre bilen min i morgen og se åssen det er gjort der. Avstand
fra der skjermen kommer og diverse sånn. Så skal jeg sette bilen på bukker igjen i morgen så jeg kan få gjort meg
delvis ferdig under. Så langt jeg kommer med de delene jeg har og sånn.
Som og blåse av en del av støvet. Er det fint vær i morgen med litt vind så ruller den ut.
Jeg har rettet opp en av delene til støtfangeren jeg skal ha på. Og pusset litt på den.
Så har jeg satt på klammer rundt bakakselen for og holdebremserøret rolig.
Så har prøvd og finne ut hvordan jeg skal få festet bakskjermen på venstre side.
Jeg får måle litt på den andre bilen min i morgen og se åssen det er gjort der. Avstand
fra der skjermen kommer og diverse sånn. Så skal jeg sette bilen på bukker igjen i morgen så jeg kan få gjort meg
delvis ferdig under. Så langt jeg kommer med de delene jeg har og sånn.