544
-
jangu1@hotmail.com
-
jangu1@hotmail.com
Re: 544
Jeg mangler det meste fra clutchpedalen og til gearkassa.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
jangu1@hotmail.com
Så om det er noen som har noe sånt liggene så kjøper jeg gjerne.
-
jangu1@hotmail.com
I dag tenkte jeg at jeg skulle se om jeg fikk hengt opp mellomakselen. Jeg skal pusse og lakke litt på
midten av akselen. Resten er pusset og lakkert så det er bare litt igjen. Den er pusseti midten også men ikke nok
til og lakkes enda. Så har jeg skiftet ett kryss i den. Men jeg er litt i tvil om hvor jeg skal legge det ene
bremserøret hen. For det virker som det er aøtfor langt. Men jeg har sjekket delenummeret
og det stemmer med det jeg har gjort. Det er det fra høyre forhjul det her er snakk om.
Så har jeg det fra venstre forhjul igjen og montere. Så er det bare det røret fra
bremsevæskebeholderen igjen så er bremsene helt ferdig. De må jo legges til og luftes da.
Så er det bremsepedalen igjen.Jeg tenkte jeg skulle gjøre meg ferdig under før jeg begynner på
noe annet. For da vet jeg at jeg er ferdig under bilen. Og da er det bare resten igjen.
Så må jeg snart få kjøpt meg noe lakk. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sprayboks først også
ta inni vinduer og dører først. Og ellers steder det ikke er så veldig farlig og som
ikke må være 100% strøkent. Sola skinner fra skyfri himmel her i dag så det blir nok en deilig dag.
Jeg skulle egentlig ha sett på fem mila i holmenkollen men pv,n kaller så jeg får høre
det på radioen i steden. Men jeg gleder meg veldig til og begynne på 444,n.
Det er først nå når jeg begynner og sette denne sammen at jeg ser hvor mye deler han jeg kjøpte denne
bilen av har kastet på fyllinga. Jævla tosk. Masse smådeler og skruer og sånt.
Og det ikke alt som er like lett og få tak i. Jeg sjekket hos Jørgenrud og Motoroldies og det er deler som ikke
prduseres jeg mangler. Så det kan hende jeg må imrovisere litt på enkelte ting.
Jeg har bestilt meg tallstemepel og bokstavstempler til og slå inn chassisnummeret med. Jeg tok dem i 5 mm størrelse jeg. Håper det er stort nok.
De hadde hatt sånt på biltema men de hadde det ikke lenger. Så jeg måtte gå ett annet sted. Jula hadde men de hadde bare 4mm.
midten av akselen. Resten er pusset og lakkert så det er bare litt igjen. Den er pusseti midten også men ikke nok
til og lakkes enda. Så har jeg skiftet ett kryss i den. Men jeg er litt i tvil om hvor jeg skal legge det ene
bremserøret hen. For det virker som det er aøtfor langt. Men jeg har sjekket delenummeret
og det stemmer med det jeg har gjort. Det er det fra høyre forhjul det her er snakk om.
Så har jeg det fra venstre forhjul igjen og montere. Så er det bare det røret fra
bremsevæskebeholderen igjen så er bremsene helt ferdig. De må jo legges til og luftes da.
Så er det bremsepedalen igjen.Jeg tenkte jeg skulle gjøre meg ferdig under før jeg begynner på
noe annet. For da vet jeg at jeg er ferdig under bilen. Og da er det bare resten igjen.
Så må jeg snart få kjøpt meg noe lakk. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sprayboks først også
ta inni vinduer og dører først. Og ellers steder det ikke er så veldig farlig og som
ikke må være 100% strøkent. Sola skinner fra skyfri himmel her i dag så det blir nok en deilig dag.
Jeg skulle egentlig ha sett på fem mila i holmenkollen men pv,n kaller så jeg får høre
det på radioen i steden. Men jeg gleder meg veldig til og begynne på 444,n.
Det er først nå når jeg begynner og sette denne sammen at jeg ser hvor mye deler han jeg kjøpte denne
bilen av har kastet på fyllinga. Jævla tosk. Masse smådeler og skruer og sånt.
Og det ikke alt som er like lett og få tak i. Jeg sjekket hos Jørgenrud og Motoroldies og det er deler som ikke
prduseres jeg mangler. Så det kan hende jeg må imrovisere litt på enkelte ting.
Jeg har bestilt meg tallstemepel og bokstavstempler til og slå inn chassisnummeret med. Jeg tok dem i 5 mm størrelse jeg. Håper det er stort nok.
De hadde hatt sånt på biltema men de hadde det ikke lenger. Så jeg måtte gå ett annet sted. Jula hadde men de hadde bare 4mm.
Dette høres litt rart ut.jangu1@hotmail.com wrote:Da er bremsene ferdige. Det er bare og sette på hjula. Men jeg fikk ikke trommlene helt inntil. Men det tenkte jeg at
jeg fiksa når jeg får satt den på hjula og drar til mutteren i midten.
Kan du beskrive litt mer hva problemet går ut på?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Her er en tegning som viser hvilke deler du skal ha fra pedal til girkasse.jangu1@hotmail.com wrote:Jeg mangler det meste fra clutchpedalen og til gearkassa.
-
jangu1@hotmail.com
Jeg fikk ikke trommelen helt der den skal være, Jeg tror det er fordi bremsen ligger på litt.
Så jeg fikk ikke trommelen til og ligge helt tett inntil så den tetter inntil bakplata. Det er en glippe mellom
trommel og plata bak. Men det er jo nye trommeler og bremseband. Så jeg tenkte det skulle være litt trangt der.
Selv om jeg har slakket på alt jeg kan. For det virket som trommelen gled greit inn helt til bremsebanda traff trommelen.
Men jeg får ikke slakka mere på det. Håper jeg forklarte meg litt bedre nå.
Så når jeg skrur jeg skrur inntil den store muttern på stikkakselen som vil jo den trykke trommelen på plass.
Så jeg fikk ikke trommelen til og ligge helt tett inntil så den tetter inntil bakplata. Det er en glippe mellom
trommel og plata bak. Men det er jo nye trommeler og bremseband. Så jeg tenkte det skulle være litt trangt der.
Selv om jeg har slakket på alt jeg kan. For det virket som trommelen gled greit inn helt til bremsebanda traff trommelen.
Så når jeg skrur jeg skrur inntil den store muttern på stikkakselen som vil jo den trykke trommelen på plass.
-
jangu1@hotmail.com
Jeg ser det er masse deler der jeg mangler på det bildet.
Så jeg må nok ut på bruktmarkedet og høre om det er noen som har sånt liggenes.
For det er ikke alt jeg trenger som er og få kjøpt nytt lenger.
Så jeg må nok ut på bruktmarkedet og høre om det er noen som har sånt liggenes.
For det er ikke alt jeg trenger som er og få kjøpt nytt lenger.
Tror ikke makt er det rette her.jangu1@hotmail.com wrote:Jeg fikk ikke trommelen helt der den skal være, Jeg tror det er fordi bremsen ligger på litt.
Har du virkelig slakket alt du kan på den skruen som her er merket med rødt?
-
jangu1@hotmail.com
Ja den er helt skrudd inn. Men jeg har fått den helt inn nå så da er bremsene ferdige.
Bare og lufte igjen. Men det venter jeg med til jeg skal ha skilter på den. Det er ikke noe
hast med det.
Bare og lufte igjen. Men det venter jeg med til jeg skal ha skilter på den. Det er ikke noe
hast med det.
-
jangu1@hotmail.com
Av den tegningen av clutchen du la ut her 445 så mangeler jeg
fra den tegningen disse nummrene : 18,19,20,22,226,27,30,31,32,33,34,35,35,36,37,39
Så jeg mangler det meste av det mekansidske.
fra den tegningen disse nummrene : 18,19,20,22,226,27,30,31,32,33,34,35,35,36,37,39
Så jeg mangler det meste av det mekansidske.
-
jangu1@hotmail.com
Da som bremsene er ferdig da kan jeg jo begynne på noe annet da. Jeg skal bare skru til
justeringsskruen til brekket undet bilen. Også skal jeg flytte litt på det bremserøret fra høyre
framhjul. For det ligger litt dumt sånn det ligger nå. Så skal jeg prøve og få tak i bensinrøret fra tanken og framover.
Så skulle jeg ha sveisa litt på høyre bakskjerm. Så jeg kan få montert den. Men så har jeg sliti med og finne riktig
gummitetning på torpedoveggen til bremsepedalen og clutchpedalen. For det er inge av dem som jeg kan se som
ligner på hullet. Hullet er avlangt og alle gummiene jeg har er runde. Og tvilsomt at de dekker hele hullet.
Men jeg få prøve meg fram.
justeringsskruen til brekket undet bilen. Også skal jeg flytte litt på det bremserøret fra høyre
framhjul. For det ligger litt dumt sånn det ligger nå. Så skal jeg prøve og få tak i bensinrøret fra tanken og framover.
Så skulle jeg ha sveisa litt på høyre bakskjerm. Så jeg kan få montert den. Men så har jeg sliti med og finne riktig
gummitetning på torpedoveggen til bremsepedalen og clutchpedalen. For det er inge av dem som jeg kan se som
ligner på hullet. Hullet er avlangt og alle gummiene jeg har er runde. Og tvilsomt at de dekker hele hullet.
Men jeg få prøve meg fram.
-
jangu1@hotmail.com
Jeg sitter og printer ut noe om clutchen. Jeg må finne alle delenummrene jeg mangler og se om jeg kan få bestilt dem noe sted.
Så skal jeg snart gå ned og gjøre litt nytte for meg på bilen etter det tenkte jeg. Skal skru til det jeg ikke
har skrudd av stramminga på brekket bla. så ikke jeg glemmer.
Så skal jeg snart gå ned og gjøre litt nytte for meg på bilen etter det tenkte jeg. Skal skru til det jeg ikke
har skrudd av stramminga på brekket bla. så ikke jeg glemmer.
-
jangu1@hotmail.com
Da er det clutchpedalen neste prosjekt. Driver og pusser på tutene se om jeg får lyd i dem igjen.
Lakker og pusser. Og pusser opp baklyktene. Så skal jeg prøve og få skrudd på bakskjermen
På venstre side. Den høyre må det sveises litt på først.
Lakker og pusser. Og pusser opp baklyktene. Så skal jeg prøve og få skrudd på bakskjermen
På venstre side. Den høyre må det sveises litt på først.
Ta en ringerunde og hør om det er noen som har et brukt pedalsett å selge deg.jangu1@hotmail.com wrote:Da er det clutchpedalen neste prosjekt.
Legg ut annonse på forumet under kjøp/salg.