I går kom reservehjulsbrønnen på plass

. Bilder kommer. Måtte tilpasses noe for å passe til tverrkanalene under gulvet. De er forresten en sak for seg.. De er tette i bunnen men åpne på toppen pga profilen på planten i bagasjerommet. Etter å ha åpnet et par rusthull i bagasjerommet og funnet skinnen fulle av sand fra siste sandblåsing er jeg sikker på at dette skal modifiseres med hull i bunnen av kanalene og tetting i toppen.
Siden dette er det våteste stedet under bilen med direkte vannsprut er det viktig å få dette tett. Kommer også til å sette på en gummileppe mellom skvettlappen og nedkant av innerskjermen for å hindre mest mulig av vannspruten bakover. Mye doble plater bakover her.
På grunn av det fuktige miljøet bak her limte jeg reservehjulsbrønnen på plass. Blir sveist i hver ende allikevel. Grunnen til limingen er at sveiseskjøter har en lei tendens til å ruste, og en får ikke tettet skikkelig med kitt da dette ikke kan haes på før sveising. Med tyktflytende super epoxy på boks fra Biltema ble limingen en enkel affære. Ikke på langt nær like sterkt som sveising, men mer enn bra nok til dette formålet. Skal jo bare holde reservehjulet. Etter sveising i hver ende blir resten sinkgrunnet og så tettet med sikaflex rundt de to kanalene som går igjennom brønnen. Etter dette kan jeg sette på plass baksiden av lyktefestene som også blir en kombinasjon av liming og sveising. Blir trippel plate opp mot kanten av gulvet bak, så her limes det for å beholde mest mulig av galvaniseringen intakt. Vil i ettertid ikke komme til å få gjort særlig mye her annet enn påføring av sinkgrunning og "tektyl".
Uansett føler jeg at liming er litt spennende, så skal bli artig å sjekke resultatet om det sitter. Avfettet med aceton før liming for å få det fettfritt

, og ja jeg har sveist gulvet over ferdig før dette. Står bare igjen å grunne og lakke før remontering av eikelistene. *(Enkelt fortalt hehe)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").