Takk. Sprayboks ja. Rustbeskyttes med nevnte spray,maskerer der hvor jeg skal sveise...ser for meg å rustbeskytte innvendig når sveisejobben er gjort. Men har du tips? ....så mottas det med takk445 wrote:Dette blir jo vakkert.
Den røde Biltemagrunningen - er det den på sprayboks?
Har du noen planer for rustbeskyttelse av kanalen når du først har det åpent?
Duettprosjekt -67 210 varebil
Re: Duettprosjekt -67 210 varebil
Minst et medlem på gruppa her legger sink inni hulrommene, i tillegg til mer ordinære metoder.nila61 wrote: ...ser for meg å rustbeskytte innvendig når sveisejobben er gjort. Men har du tips? ....så mottas det med takk
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
1957 Volvo PV 444
Takk for tipset...hlyshaug wrote:Minst et medlem på gruppa her legger sink inni hulrommene, i tillegg til mer ordinære metoder.nila61 wrote: ...ser for meg å rustbeskytte innvendig når sveisejobben er gjort. Men har du tips? ....så mottas det med takk
Mer rust…..
…gammel tektyl fjernet fra hjulhuset…
…bak den gamle tektylen avdekkes mer rust…
…inne i hjulhuset…mer rust…
…erstatningene….den yttre plata kjøpt ferdig.,den indre hjemmelaget…
…den indre plata prøvemonteres…
Klart for merking og utkapping av dårlig plate.
…gammel tektyl fjernet fra hjulhuset…
…bak den gamle tektylen avdekkes mer rust…
…inne i hjulhuset…mer rust…
…erstatningene….den yttre plata kjøpt ferdig.,den indre hjemmelaget…
…den indre plata prøvemonteres…
Klart for merking og utkapping av dårlig plate.
Jeg føler at jeg gjentar meg selv, men jeg synes at du gjør en fenomenalt flott jobb!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Flott synes jeg også. Men hvordan klarer du å holde det så rent på gulvet?
Takk. Litt artigere å rote når det er rent og pent ….Torbo2 wrote:Flott synes jeg også. Men hvordan klarer du å holde det så rent på gulvet?
Takker for det...445 wrote:Jeg føler at jeg gjentar meg selv, men jeg synes at du gjør en fenomenalt flott jobb!
I disse tider er det ikke bare vOLvo som tar tid
….men noe tid får den…
…den dårlige plata i hjulhuset kappet ut …
…erstatningen prøves…

…de litt mindre platebitene på plass…
…litt pussing og grunning neste...
…den dårlige plata i hjulhuset kappet ut …
…erstatningen prøves…

…de litt mindre platebitene på plass…
…litt pussing og grunning neste...
Det er litt av en jobb å holde orden på disse buene og vinklene.
Du må være god på 3D for å få til dette.
En digresjon: Har dere ikke snø i din del av landet? Ser ut som om du står utendørs og jobber.
Du må være god på 3D for å få til dette.
En digresjon: Har dere ikke snø i din del av landet? Ser ut som om du står utendørs og jobber.
- aarlijenta
Utrolig bra arbeid!! 
Gleder meg til å se videre
Gleder meg til å se videre
Volvo Pv 544 61mod
Har fått lest meg opp på Duett….
" När den börjar rosta sker det först baktill, i rambenen och den bakre tvärbalken. Rostrisken i karossen är som störst i trösklar, skärmkanter, nederkant på dörrar, de bakre hörnen, reservhjulsluckan, hjulhusen, golvet… ja nästan överallt. Mycket plåt finns nytillverkat men inte alltid med den bästa passformen. Volvo originaldelar är att föredra men då blir det förstås dyrare. Att plåtlaga en Duett är inte särskilt enkelt. "
…kan herved bekrefte at så er tilfelle…men trivelig allikevel…..
" När den börjar rosta sker det först baktill, i rambenen och den bakre tvärbalken. Rostrisken i karossen är som störst i trösklar, skärmkanter, nederkant på dörrar, de bakre hörnen, reservhjulsluckan, hjulhusen, golvet… ja nästan överallt. Mycket plåt finns nytillverkat men inte alltid med den bästa passformen. Volvo originaldelar är att föredra men då blir det förstås dyrare. Att plåtlaga en Duett är inte särskilt enkelt. "
Kan bare nikke bejaende til den svnske teksten. Man behøver liksom ikke lete opp rusten hehe. Ser det ut som rust så er det det. Veldig ærlig bil sånn sett.
. Største utfordringen er å ikke miste fasongen på bilen når en holder på. Ting slår seg lett når en sveiser. Jeg går ikke så grundig til verks som deg, men det blir da lagt noen sveiselarver allikevel på de mest rustne stedene. Bilen min skal ikke ut i saltlaken igjen så det gjelder bare å få den tett og stoppe rusten fra videre utvikling. Det får jeg til
. Lykke til videre!!
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Jeg gleder meg til hver oppdatering i denne tråden. Et fantastisk stykke arbeid.nila61 wrote:........ Att plåtlaga en Duett är inte särskilt enkelt. "
I tillegg er jeg så heldig å kjenne Reodor57 godt, så hans arbeid kan jeg inspisere i virkeligheten.
Dere driver begge og redder kulturhistorie. Kanskje dere skulle hatt statsstøtte?
"Åkke som" så blir det fint. Kanskje våre 3 Duetter kunne treffes en gang?
Takker for kommentarer og hyggelige meldinger…
I listen over " När den börjar rosta sker det först baktill, i rambenen och den bakre tvärbalken"…. har kommet dit nå..
Reservehjulbaljas høyre side
Den venstre siden…
Rust i rambenen ...
Ny frisk plate…
Høyre side….her er det sveist tidligere, før Duetten kom i mitt eie…
Venstre side grunnet med zinkspray…
Høyre side…de gamle boltene og mellomlagbrikkene erstattes av nytt…
Da blir rekonstruksjon av reservehjulsbalja neste på listen over rust på…. "ja nästan överallt." ….
I listen over " När den börjar rosta sker det först baktill, i rambenen och den bakre tvärbalken"…. har kommet dit nå..
Reservehjulbaljas høyre side
Den venstre siden…
Rust i rambenen ...
Ny frisk plate…
Høyre side….her er det sveist tidligere, før Duetten kom i mitt eie…
Venstre side grunnet med zinkspray…
Høyre side…de gamle boltene og mellomlagbrikkene erstattes av nytt…
Da blir rekonstruksjon av reservehjulsbalja neste på listen over rust på…. "ja nästan överallt." ….
-
jangu1@hotmail.com
Det ser ut som du lager nesten helt ny bil synes jeg. Skulle ønske jeg kunne sveise jeg. Det hadde vært morro.
For jeg har jo som kjent en pv med masse rust på. Hadde jeg vært halvparten så flink til og sveise som dere her inne
hadde jeg vært kjempe glad. Veldig bra jobba må jeg si. Lykke til videre. Dette ser veldig bra ut synes jeg.
Stå på
For jeg har jo som kjent en pv med masse rust på. Hadde jeg vært halvparten så flink til og sveise som dere her inne
hadde jeg vært kjempe glad. Veldig bra jobba må jeg si. Lykke til videre. Dette ser veldig bra ut synes jeg.
Stå på
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544