Er det noen som har tips for å løsne mellomakseloppheng med lager slik at man får dradd ut den fremre aksling.
Har tatt ut innvendig bolt som holder dette sammen. Er det bare det at man må jobbe med det til det løsner, regner med at man kan dra av bakre "krans" sammen med lager og oppheng slik at dette kan tas rett ned ,og deretter dra aksling forover og ut av tunnel. Har prøvd men det sitter som............., er det noe jeg har glemt
mellomaksling
Re: mellomaksling
Det lønner seg nok å ta ned hele aslingen. Da får du også merket delene, slik at det ikke blir ubalanse i aklingen etterpå.
Om du gir mutterne et par "kilevinker" med hammer og meisel, så bør mutterne løsne.
Om du gir mutterne et par "kilevinker" med hammer og meisel, så bør mutterne løsne.
-
- Posts: 12
- Joined: Sun 22 Jul 2012 12:45
- Location: 7550 Hommelvik
Re: mellomaksling
Jeg har fått av alle skruer, merket mellomakselkrysset og tatt ut bakre del , men det er fremre aksling jeg ikke får ut pga oppheng med lager midt under. Det ser ut som oppheng ikke får plass i tunnel slik at oppheng må av før aksling trekkes ut av tunnel. Tar jeg feil kanskje
Re: mellomaksling
Akselen løsnes i girkassen og trekkes bakover mot bakakselen ikke forover mot motoren. Derfor kan en ta den ut i ett stykke som ble nevnt her.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
-
- Posts: 12
- Joined: Sun 22 Jul 2012 12:45
- Location: 7550 Hommelvik
Re: mellomaksling
får man da ut denne med oppheng/lager på , har prøvd men det ser ikke ut som det er plass til å trekke alt dette ut gjennom tunnel , det er forresten en 59mod, 544
Re: mellomaksling
Ja det skal kun være nødvendig å løsne flensen foran ved girkassen og så dra denne ut bakover. Festebraketten sitter jo bare i to pinner så denne dras da av pinnene bakover.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").