Oslo&Akershus: Smøre- og mekketreff lørdag 20. april

Møter og arrangementer i andres og klubbens regi som trenger ekstra markedsføring
Post Reply
445

Oslo&Akershus: Smøre- og mekketreff lørdag 20. april

Post by 445 »

Igjen har Oslo & Akershusavdelingen gleden av å invitere til smøre og mekketreff.

Nok en gang er vi lokalene til "Akers Mek" i Snarøyveien 73 på Fornebu.
Her er veibeskrivelsen fra naboen, "Fornebu bil":
http://www.fornebubil.no/component/content/article/19

Vi har kjøpt inn olje, filter og fett. I tillegg har vi tennplugger og vifteremmer.
Ønsker du å smøre selv eller få hjelp? Her er alt mulig.

Servering av kaffe og vafler. Salg av spraybokser med smøring og diverse til en svært gunstig pris.

Har du PV/Duett-deler du ønsker å selge? Ta dem med. Vi prøver å få i gang et lite delemarked i tilknytning til smøretreffet.

I år skal vi foreta motorbytte på en PV samtidig som vi har andre biler til smøring på bukken.

Velkommen til vårens høydepunkt!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Sverre L.

Re: Oslo&Akershus: Smøre- og mekketreff lørdag 20. april

Post by Sverre L. »

Hei! Vi sees nok da, selv om jeg kommer fra Vestfold. Har også denne gangen med noen modeller av Volvo (PV i 1:18) til kun 600,-, samt noen Duetter, 740 Sedan og Hgv og Amazon i 1:43. Alle 1:43-modellene til en gunstig pris. Møt opp på mekketreffet og se hva jeg tilbyr.
Sverre L.

Post by Sverre L. »

Hei, alle sammen.
Takk for et veldig vellykket smøre/mekketreff. Imponerende å se så mange flittige mekanikere på en gang, og med hvilken iver. Dette skal O/A-gjengen ha all mulig honnør for, trivelige folk besøkte treffet, humoren satt løst og det ble både reparert biler og smøring ble unnagjord i stort tempo, men med god presisjon. Tiden gikk bare så alt for fort. Gleder meg til neste sammenkomst jeg kan delta i.
Og alle sammen er selvsagt velkommen til Høyjord Kirke i Vestfold den 1. mai. da går en ny stor veteranbilkortesje på hyggelige veier i Vestfold med oppsamlng til å nyte medbragt mat på et dertil egnet sted. Velkommen skal dere være.
Torbo2

Post by Torbo2 »

Det var både hyggelig med besøk i går, igjen..
Og så ble det kjøp av Duett i går. Godt tilbud fra SverreL.
Bilen er helt rustfri og fin i lakken, og vil nok ha lang holdbarhet!

Ellers skal treff i ved Høyby kirke prioriteres! Det var meget bra i fjor, men mange varierte innslag, både ang. biler og folk med tidsriktige klær osv..
Også på endestasjonen i Horten, hvor de fleste bilene og folket ble samlet. Rene folkeparkern...
Virkelig bilkultur!
Hadde vi fått med politikere på slikt, kunne de kanske forstått verdien for slike tilstelninger og støttet opp slik at vi tok enda bedre vare på kulturhistorien.
Her er det verdier både for sjel og kultur og sikkert mye mer som ikke jeg vet og kan forklare... Når man ser på gleden dette gir, så ser mange at livet virkelig har "flere lyse sider"....
I Stavanger har man gladmatfestival...
I Horten og andre steder med tilsvarende tilstelninger har man "Gladbilfestival", vil jeg si!
(også de mindre PV-treffene må tas med her)...
Torbo2

Post by Torbo2 »

Moro for meg også å spore opp feil på biler som dukket opp. Ikke alltid hygelig å høre at girkassa uler, at bremsene ikke er helt med, eller at bremseslangene subber inn på hjulet. Sistnevnte er en gjenganger, og med noen små grep så kan bilens bremser bli 100 ganger mer sikre... Sjekk selv!
Ved å snurre hjulene med fullt rattutslag kan slike feil oppdages.
Mange a bilene bilr bare bedre og bedre og nærmer seg "nystatus", ha jeg registrert...
For min del går det sakte i den retning, men jeg gleder meg over de små framskrittene..
Blant annet en motor nå, som er uforklarlig god i funkjsonen.
Reodor57
Webmaster

Post by Reodor57 »

Godt at folk trivdes :-) :-). Ble litt opphengt i motorbyttet kan man si. Gikk ikke helt på skinner da en oppdaget små detaljer underveis som ga noen skritt tilbake, og det faktum at en ikke har sitt vante verktøy rundt seg. Uansett synes jeg det ble hyggelig selv også. Hlyshaug kjørte til slutt hjem for egen motor også.
Takk for fremmøtet og innsatsen vil jeg også si, for. Her bidro alle på hver sin måte til å gjøre dette hyggelig :-) :-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
hlyshaug

Post by hlyshaug »

Takk til alle som møtte på smøretreffet og gjorde hyggelig og nyttig. Selv fikk jeg meg svært god hjelp endelig byttet motor i "Svarten". Stor takk til Reodor, Torbo2 og 445 som uten å nøle brukte 15 timer non-stop av helgen på min og andres biler. Her er noen bildeinntrykk:

Image
Et medlem hadde nevnt på Facebook at han hadde en pottehjelm til salgs. Undertegnede er formann, generalsekretær og æresmedlem av foreningen "De som bare nesten klarer å få kjøpt seg pottehjelm", og kan godt tenke seg å fratre. Hjelmen ble derfor tatt med på smøretreffet, hvor det til ingens overraskelse ble konstatert at jeg er for tjukk i hue. Gro, derimot....

Image
Kurt i full sving med å plane manifolden.

Image
Noen nye fjes dukket opp på smøretreffet, noe som er svært hyggelig. Her er ett av dem. Velkommen tilbake på turer og treff, og velkommen tilbake som reinnmeldt medlem av PV-klubben!
A-76304 "Svarten"
1957 Volvo PV 444
Post Reply