Erfaringer med lim til dørlist (cellegummi)?

Karosseri, lakk, vinduer gummilister osv osv
Post Reply
User avatar
445
Posts: 6141
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Erfaringer med lim til dørlist (cellegummi)?

Post by 445 »

Har mottatt pakke fra Sverige med blant annet 13 meter gummilister til dørene. De er laget i cellegummi, og må limes på med lim. Jeg visste ikke at jeg trengte lim, så det kjøpte jeg følgelig ikke.
Enten må jeg etterbestille akkurat det limet de anbefaler, eller få tak på tilsvarende her i Oslo, eller bruke et annet lim.

Dette er det limet som anbefales av VP Autoparts:

3M cellgummilist-lim 08011:
Image

Noen som har erfaringer med dette eller annet lim til dørlistene?
terjehva
Posts: 143
Joined: Thu 21 May 2009 22:22
Location: Hadeland

Post by terjehva »

Hei
Jeg har brukt et lim som heter bostik 555 på dørlistene til min amazon, det har fungert veldig bra. Vet ikke om de er av cellegummi.De er kjøpt hos jørgenrud. Det må vel være mulig å få tak i 3M lim her i Norge også.
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 3149
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Post by Reodor57 »

Hei og godt nytt forumår
Ser at noen i RR klubben anbefaler Tech7. Skal vissnok fungere utmerket, og har i likhet med PL400 ikke nevneverdige krav til underlagets renhet. Ikke angriper det stålet heller. Det er ihvertfall enkelt å få tak i og hefter med 26Kg/cm2 i følge reklamen.
For din del kan du vel også spørre noen på jobben hehe, men tror Tech7 kan fungere utmerket da det også fyller ujamnheter. Bruker nok vel ett døgn på å tørke, så en bunke med klesklyper er nok fornuftig å ha for hånden.

Lykke til :-)
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Post Reply