544
Re: 544
man må jo passe seg for julemus! Jeg hadde jo besøk stadig vekk på vinteren for to år siden på disse tider som laget set et reir i baksetet på PVen. En satt i kjekspakken og så på meg med store øyne på verkstedskontoret som jeg hadde tilgang på. Jeg klarte ikke å bli sint på den, men etter at den laget hull i baksetet, ble jeg arg.
Jeg vinterparkerte camperen der et år, og da lagde mus reir i nederste skuff på kjøkkenet. Og av en eller annen grunn laget den masse små papirbiter som ble laget som en miniseng - trolig varm og god?
Men det var jo greit å bli kvitt en gammel kjekspakke jeg hadde glemdt der - den var spist opp. Og spurte musen meg? nei! Det kaller jeg uhøflig!
Men uhøflige mus er jo ikke det værste...
Jeg vinterparkerte camperen der et år, og da lagde mus reir i nederste skuff på kjøkkenet. Og av en eller annen grunn laget den masse små papirbiter som ble laget som en miniseng - trolig varm og god?
Men det var jo greit å bli kvitt en gammel kjekspakke jeg hadde glemdt der - den var spist opp. Og spurte musen meg? nei! Det kaller jeg uhøflig!
Men uhøflige mus er jo ikke det værste...
-
jangu1@hotmail.com
Nei så lenge den spiser bare gamle kjekspakker er det ikke farlig. Og den ikke går løs på interiøret mitt så. Men det nye interiøret er lagret inne i huset. Og der er det ikke noe mus heldigvis. Så da er det trygt bevart.
Så da har jeg plutselig noen stoler for mye. Så hvis noen trenger en ny stol eller 3 så har jeg det.
Men de er ikke strøkne. Så de må nok trekkes om men det går sikkert an og lage fine stoler av dem.
Og de blir ikke dyre.
Så da har jeg plutselig noen stoler for mye. Så hvis noen trenger en ny stol eller 3 så har jeg det.
Men de er ikke strøkne. Så de må nok trekkes om men det går sikkert an og lage fine stoler av dem.
Og de blir ikke dyre.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
jangu1@hotmail.com
Da blir det hvertfall pussing i helgen for det skal jo bli mildt i helga sier metrologene.
Det skal bli + grader i helgen står det på Yr.no. Så da håper jeg de får rett. Men jeg vil ikke ha mere snø.
Det er for kaldt her enda til at jeg orker og gjøre noe.
Men jeg gjorde litt i går da. Så i morgen skal jeg ut tidlig for da skal jeg få gjort mye håper jeg.
Nå snør det litt her men heller litt snø enn den jævl..... kulda.
Skal se om jeg får tak i sånn gummilist til garasjedørene i løpet av helgen.

Det skal bli + grader i helgen står det på Yr.no. Så da håper jeg de får rett. Men jeg vil ikke ha mere snø.
Det er for kaldt her enda til at jeg orker og gjøre noe.
Men jeg gjorde litt i går da. Så i morgen skal jeg ut tidlig for da skal jeg få gjort mye håper jeg.
Nå snør det litt her men heller litt snø enn den jævl..... kulda.
Skal se om jeg får tak i sånn gummilist til garasjedørene i løpet av helgen.
Jeg liker ikke snø, men kulde er enda værre.jangu1@hotmail.com wrote:Nå snør det litt her men heller litt snø enn den jævl..... kulda.
Håper på noen milde dager. Det har gått forferdelig mye ved de siste dagene.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
jangu1@hotmail.com
Jeg har nok ved for vinteren. Jeg tror det var ca 7 favner med ved jeg heiv inn i vedskjulet før vinteren. Ja heller litt snø enn kulde ja. Vinteren i fjor var fin den var ikke så kald og lite snø. 
Hyggelig med kaffetreff i går. Og det var jo framgang å se. Ikke misnt er panseret blitt svært jevnt og fint. Kanksje det er smart å slipe det ferdig først?
Alt på en gang er vel tyngre løft? Men med enkelte deler av gangen ser man jo raskere glede og framgang - stykkevis og delt, som kanskje gir mer inspirasjon?
Ikke vet jeg, men det var noen tanker..
men det med å tette igjen garasjen noe er vel viktig for å redursere trekken...
Alt på en gang er vel tyngre løft? Men med enkelte deler av gangen ser man jo raskere glede og framgang - stykkevis og delt, som kanskje gir mer inspirasjon?
Ikke vet jeg, men det var noen tanker..
men det med å tette igjen garasjen noe er vel viktig for å redursere trekken...
Gleder meg til hver gang du legger inn bilder.
Håper ikke det blir lenge til neste gang.
Håper ikke det blir lenge til neste gang.
Det var ikke ille. Jeg lagrer veden i sekker etterhvert som jeg klyver den.jangu1@hotmail.com wrote:Jeg har nok ved for vinteren. Jeg tror det var ca 7 favner med ved jeg heiv inn i vedskjulet før vinteren.
Bruker drøyt 200 sekker i løpet av en vinter.
Varmer mange ganger.
-
jangu1@hotmail.com
Ja takk for hyggelig besøk Torbo. Alltid hyggelig med besøk. Ja jeg lurte på om jeg skulle pusse ferdig panseret først
også sole meg i glansen av at det er ferdig. Men ikke slutte og gjøre noe for det da men.
Så gjøre ferdig høyre bakskjerm og venstre bakskjerm til slutt.
Og da er det bare og gå over med fint papir til slutt.
Og når jeg må varme meg så kan jeg gå i den andre garasjen og jobbe litt på mellomakselen.
Lage hullene litt større og montere kryssene.
også sole meg i glansen av at det er ferdig. Men ikke slutte og gjøre noe for det da men.
Så gjøre ferdig høyre bakskjerm og venstre bakskjerm til slutt.
Og da er det bare og gå over med fint papir til slutt.
Og når jeg må varme meg så kan jeg gå i den andre garasjen og jobbe litt på mellomakselen.
Lage hullene litt større og montere kryssene.
Hvilke hull må du justere på mellomakselen?jangu1@hotmail.com wrote:Lage hullene litt større og montere kryssene.
-
jangu1@hotmail.com
Egentlig alle for jeg har prøvd og sette den sammen igjen uten og gjøre noe. Men det gikk ikke.
Det er de som skal festes foran og bak. De delene som blir løse når du tar av kryssene ikke
de på selve på selve akselen tror jeg at jeg behøver og alle større.
Men jeg er ikke helt sikker enda for jeg tenkte jeg skulle begynne
med de jeg nevnte her. Nå skal jeg snart ta med meg speilrefleks
kameraet mitt ned i garasjen og ta bilder av panseret mitt så dere får se hvor
fint det er. Men det er blått enda da. Men det er nesten ferdig pusset
så jeg tar bilde når jeg er ferdig med og pusse det.
Det er de som skal festes foran og bak. De delene som blir løse når du tar av kryssene ikke
de på selve på selve akselen tror jeg at jeg behøver og alle større.
Men jeg er ikke helt sikker enda for jeg tenkte jeg skulle begynne
med de jeg nevnte her. Nå skal jeg snart ta med meg speilrefleks
kameraet mitt ned i garasjen og ta bilder av panseret mitt så dere får se hvor
fint det er. Men det er blått enda da. Men det er nesten ferdig pusset
så jeg tar bilde når jeg er ferdig med og pusse det.
Obs! File i gaflene mot kryssene må ikke forekomme! Da blir det hele "kass."
Jeg får ikke dette til å rime! Det må være en annen løsning her?
Jeg vet ikke uten videre hva dette dreier seg om?
jeg jeg skjønner ikke "bæra" av dette? Det det er vel helt utenkelig at det ikke skal gå som det er...
445 har nettopp gjort dette, så su kan jo sjekek lenken hans!
Jeg får ikke dette til å rime! Det må være en annen løsning her?
Jeg vet ikke uten videre hva dette dreier seg om?
jeg jeg skjønner ikke "bæra" av dette? Det det er vel helt utenkelig at det ikke skal gå som det er...
445 har nettopp gjort dette, så su kan jo sjekek lenken hans!
-
jangu1@hotmail.com
Hvis du mener noen grader eller skarpe kanter, er jeg med...jangu1@hotmail.com wrote:Skal studere den linken.
Det jeg tenkte på at det er presspasning mot lagerringene, og det skal derfor ikke gå lett.
Det er også vikitg å sjekke at sporene for låseringene er tilstrekkelig framme for å låse kryssene. Og akslingene er avbalansert slik dem står, så merking er vikitg.
Dette er info til andre som leser tråden. Dine er vel demontert...