B20 pakkes om. Hva bør gjøres samtidig?

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning
Post Reply
Christian
Posts: 96
Joined: Thu 11 Nov 2021 23:12

B20 pakkes om. Hva bør gjøres samtidig?

Post by Christian »

Det nærmer seg st min B20 skal pakkes om grunnet stor oljelekkasje. Jeg kjenner ikke tilstanden forøvrig, men den sveiv relativt greit når den ble tatt ut.
Målte kompresjonen til:
9,75-8,5-10,5 og 8 bar
Vil en honing og bytte av stempelfjærer være det riktige?
Er det andre ting jeg bør gjøre i samme slengen? Har fått tak på doble SU og har grenrør.
User avatar
445
Posts: 6099
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: B20 pakkes om. Hva bør gjøres samtidig?

Post by 445 »

Hvis du likevel skal åpne motor for å pakke den om er det vel like greit å sjekke alle lager også.
Så fort toppen er av så vil du se om sylindrene trenger en honing. Det er jo også lurt å sjekke om alle stempelfjærene er hele. Har åpnet B18 som tilsynelatende gikk greit men hadde mange knekte fjærer.
Og når toppen er av så er det jo greit å sjekke anleggsflaten på ventilene og om noen av styringene trengs å byttes.
Legg gjerne inn noen bilder av jobben!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Christian
Posts: 96
Joined: Thu 11 Nov 2021 23:12

Re: B20 pakkes om. Hva bør gjøres samtidig?

Post by Christian »

Takk for tips 🙂
Ja, skal legge ut litt bilder underveis, og blir sikkert flere spørsmål også 👍
Post Reply