Lading.

Tråder som omhandler alt elektrisk på PV'n og Duetten
User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2900
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Lading.

Post by Reodor57 » Thu 05 Jun 2014 12:19

Det Jørgenrud har er vel da tilsvarende dette..
http://www.vp-autoparts.se/main.aspx?pa ... tno=419598
Altså likt med CVI sitt. Men etter hva jeg kan se bør en da ha en dynamo med to festeører nede. Ikke det mest solide festet dette spør du meg, men nå er jeg tilhenger av at ting holder det det skal og vel så det jeg da...
Kan være derfor jeg har hørt om at dynamofestet på B18/B20 har røket, mens jeg ikke har hørt om dette på B16..
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2900
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Lading.

Post by Reodor57 » Tue 12 Aug 2014 17:08

Jeg har nå endelig fått testet vekselstrømsdynamoen som ble omtalt i PVmagazinet på langtur. Du verden for en forskjell! Kjørte med hovedlys hele veien fra Oslo til Røros og tilbake igjen, og hadde klart og hvitt lys hele veien og toppladet batteri ved hjemkomst. Helt konge med 100Amp 6Volt dynamo :-).
På oppfordring fra et par medlemmer i klubben har jeg kontaktet han som har laget dynamoen og spurt om han kommer til å lage flere. (Jeg kjøpte de to siste han hadde laget til våre to biler). Fikk bekreftet at det kunne han om han fikk en bestilling fra meg. Spørsmålet er da hvor mange som kan tenke seg en tilsvarende. For å forenkle installasjon og gjøre den mest mulig lik originalen blir den levert med universalfeste og i sort (Semigloss) utførelse. Pris ca 2500,-/stk. Frakt i Norge kommer i tillegg. Jeg kjenner ikke så godt festene til B4B motoren, men om de stemmer med B16 sine kan denne dynamoen også leveres tilpasset A reim uten tillegg i pris.
NB! dette innspillet er bare for å lodde stemningen slik at jeg kan forhandle frem en ca pris på felles forsendelse fra USA til Norge (Dynamoer er tunge!).
De som ønsker å bestille må belage seg på å forhåndsbetale på et senere tidspunkt om det blir aktuelt at jeg tar jobben med å bestille flere. Dynamoene blir kun laget på bestilling. Han bruker standard deler i produksjonen, så det er bare viklingene og regulatoren som er tilpasset 6 volt om noen skulle lure.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

User avatar
445
Posts: 5818
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Lading.

Post by 445 » Wed 13 Aug 2014 07:11

Det er sikkert flere som er interessert i dette.
Kanskje du har et bilde av din dynamo å legge ut, selv om den er i "feil" farge?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2900
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Lading.

Post by Reodor57 » Wed 13 Aug 2014 09:56

HÆ, leser du ikke PVMagazinet eller? Hehe. Men, siden du har så tungt for det skal jeg opplyse ditt sinn og gjøre dagen perfekt!!! Hehe :-). Åpnet panseret på "Blåmann" og tok en stilstudie av oppsettet. Her er det klæddsmeden Reodor57 som har limt sammen et feste i en fart uten å ta seg tid til å male det. Her er det funksjon fremfor utseende hehe.
6 volt 100 ampere vekselstrøm i "Blåmann"
6 volt 100 ampere vekselstrøm i "Blåmann"
For å få et relevant utseende kan en da photoshoppe bildet og bytte ut sølvgrått med sort. :-).
Håper du nå ble glad, og at det reddet dagen hehe. Sees senere i dag :-).
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

User avatar
445
Posts: 5818
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Lading.

Post by 445 » Wed 13 Aug 2014 11:44

Der reddet du dagen, selv om jeg har sett dynamoen i virkeligheten og i Magazinet.
For øvrig bør vi ta høyde for at det kan være en del lesere på dette forumet som ikke er medlem i PV-klubben, og følgelig heller ikke får det eminente bladet.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen

User avatar
Reodor57
Webmaster
Posts: 2900
Joined: Thu 05 Oct 2006 12:50
Location: Haslum
Contact:

Re: Lading.

Post by Reodor57 » Wed 13 Aug 2014 12:51

Tror du ikke alle på forumet er medlemmer altså?? Hehe. Vel, det har en igjen for ikke å lukke forumet for ikkemedlemmer slik jeg har sett andre steder...
Uansett så kommer vi nok ikke til å lukke dette, da det er hyggelig at også andre enn medlemmer har interesse for våre biler/motorer. Så får vi heller håpe på at de blir medlemmer når de ser hvor hyggelig vi har det, og med flere medlemmer kan vi få til mer fordi det utvider kontaktnettet og tildels styrker økonomien.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"), 1978 Fiat 124 Spider USA utgave. Alle er biler som koser seg rundt 70.. (hhv km/t og miles/h) :-D. Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").

Post Reply