Lekkasje bakkant av Volvo B18

Tråder som omhandler motor og kjøle/drivstoffsystemer, samt justering/tuning
Post Reply
Hilmar

Lekkasje bakkant av Volvo B18

Post by Hilmar »

Nå har jeg skiftet filtringen i bakkant av motoren. Men nå synes jeg det lekker værre enn noen gang her. Er det noe triks på dette?

Har hørt noe snakk om simmring til disse. Noen som har greie på dette også ? :)

Var ikke helt motiverende og få satt sammen alt og testkjørt men det lekker som en sil :roll:

Hilmar
Hilmar. Volvo Felt 65 mod. Mens farsan har 57 Pv. og da vet dere vel hvem som må skru...
Torbo2

Re: Lekkasje bakkant av Volvo B18

Post by Torbo2 »

Ved trim er det vanlig å sette inn simmering i stedet for filterring. Men om det siler ut, kan det være overtrykk i veivhuset. Tett filter på utluftingsboksen so står på siden av blokka eller feilkolbling av utluftingsslanger. Dette filteret som er på størrelse med en liten flaskekork/vinkork leveres som reservedel...
Er motoren nyoverhalt, og ikke har gått seg til vil det naturlig nok også øke muligheten for overtrykk.

Ang. filterringen i bakkant er det nøye med sentreringen av denne.

Så er det vel å sjekke det enkleste først?
Lykke til...
Hilmar

Post by Hilmar »

Det renner ikke. og luftinga er helt i orden. Men sentreringen var det noe værre med. Det har ikke jeg vært noe flink på. Syntes den gikk såpass stramt inn at jeg ikke tenkte noe mere over den saken. Her snakker vi Orginal motor. Jeg hadde det oppe for ringen var ryki tvers av.

Vi får nå se hvordan dette går :lol:
Hilmar. Volvo Felt 65 mod. Mens farsan har 57 Pv. og da vet dere vel hvem som må skru...
445

Post by 445 »

Legg gjerne inn et par bilder fra operasjonen. Det kan vi andre lære mye av!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply