Page 67 of 67
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Sat 17 Feb 2018 10:39
by automania
Hei sjekk ogsa kvaliteten pa skruene bruk minimum 8,8 helst sterkere pa bremser og som sagt ikke helgjengede .er di ikke merker er det som regel bare 4,6.husk det finnes ogsa en del unbrakkoskruer som med fordel kan brukes.
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Sat 17 Feb 2018 10:53
by 445
G.Larson wrote:Hva slags tommedimensjoner, lengder og antall trenger du?
Det lurer jeg også på. Har jo litt diverse liggende
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Sat 17 Feb 2018 12:57
by Torbo2
Tror Tingstad også har det meste?
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Sat 17 Feb 2018 16:37
by Reodor57
Dimensjonen er som før nevnt.. 3/8 tømmer. Lengde ca 30-35mm
. Må lese nøye vet dere.(I only say this once
)
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Sat 17 Feb 2018 16:49
by Torbo2
Det var bare et generelt tips. Om ikek du kan bruke det så kan kanskje andre bruke det ved anleding?
Men tømmer har de nok ikke!?
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Sat 17 Feb 2018 18:10
by Reodor57
Treplugger kanskje? Hehe Ække bare meg som skriver feil her da
. Spellsjekken er lei noen ganger. Tommer blir lett tømmer da...
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Sun 18 Feb 2018 08:40
by 445
Reodor57 wrote:Har også en utfordring med at det må brukes tommeskruer i innfestingen av braketten til spindel ig bakaksel. 3/8". 10mm skruer har for store hoder og muttere, og 8mm slarker.
Hva butter hodene i? Høres rart ut at det ikke er plass til hodene dersom hullet er 10 mm stort.
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Sun 18 Feb 2018 10:11
by Reodor57
Hodene butter i støvdekselet. De store hodene vil også gjøre at det blir liten plass mellom bosset til skivebremsene. Her skal jo innerkanten gå på innsiden av dekselet slik at eventuelle lekkasjer av fett fra hjullagerne renner på baksiden av dekselet og ikke kommer i kontakt med bremseskiven. Det er det samme på trommelbremser.
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Tue 24 Jul 2018 15:06
by Reodor57
Siden jeg egentlig skulle rydde i garasjen i dag dukket det opp noen deler til et verktøy jeg har tenkt på å lage lenge. Først kjøpte jeg en vinkelsliper med variabelt turtall. Så kjøpte jeg en 4 bakkers kjoks til en minidreiebenk. Da med M14 gjenger. Det viste seg at gjengene var M14 x1 og ikke M14 x2 som det var på vinkelsliperen. Så da ble det å kjøpe en gjengetapp. Når så alle delene dukket opp omtrent samtidig sporet ryddeprosjektet litt av.. Hvorfor verktøyet? Vel ventilløftere til B16 er ikke å oppdrive nye og gamle er ofte slitt slik at de ødelegger ny kam. Da blir det fint å kjøre en kombinasjon av planskive og roterende holder for ventilløfter tenkte jeg. Ikke tastet ennå men sånn ble resultatet ihvertfall.
- Holder for og med ventilløfter B16
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Wed 25 Jul 2018 11:35
by esk1ld
Spennende verktøy av Reodor Felgen
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Wed 25 Jul 2018 15:24
by Reodor57
Ett litt bedre bilde kanskje?
- Ikke alle har denne:-)
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Mon 08 Apr 2019 11:16
by Reodor57
DET VÅRES!!
Fikk vite at det var frislipp av biler fra lagerlåven 22/4 så da er vi snart i gang med bremseprosjektet igjen. Fikk forøvrig i dag vite at skal en bygge om bremser til Amazonbremser har "Biltilsynet" nå innført at en må ha originale ombyggingbraketter for feste av calippere. De vil ikke lenger godkjenne egenproduserte og omsveisede deler. Jeg har heldigvis kjøpt alt nytt fra Jørgenrud. Tror også jeg har funnet en løsning for å kunne bruke de originale bremseslangene foran. De skal passe direkte i calipperen. Eneste en må gjøre er å flytte festeøret for bremseslangen på andre siden av traversen og svinge rørene og festet over dit. Det er endringer som påvirker bremserøret ubetydelig.
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Tue 09 Apr 2019 08:08
by 445
Spennende! Regner du med å få bremseprosjektet klart i løpet av forsommeren, eller sparer du det til vinteren?
Re: Reodors Duett 44506-1957
Posted: Tue 09 Apr 2019 11:35
by Reodor57
Kommer vel til å starte opp tidlig med bremsene foran. De trenger ikke bremsekraftforsterker med en gang. Har kjørt flere PVer uten og det går helt greit, men for å få det godkjent i vognkortet må en jo ha det. Må bare finne meg noen nye bolter til innfesting da 8.8 er for dårlig. Tror de gamle er 10.9 UNF, men de er for korte når de skal holde både braketten og støvdekselet. Så blir vel en tur til Zachariassen tenker jeg. (
www.zachskruer.no)