DanVans 1958 mod 444.
Re: DanVans 1958 mod 444. Da er man i gang igjen.
Vakkert motiv og bilde. Godt at du er på veien igjen.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444. Da er man i gang igjen.
Takk for det! Jada, nå er vi forhåpentligvis klare for mange flere mil! Må ha nye dempere foran og bak i løpet av sesongen også, så er vi der!445 wrote:Vakkert motiv og bilde. Godt at du er på veien igjen.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444. Da er man i gang igjen.
Fikk rengjort firebladeren og montert den. Tror det blir greit. I en times køkjøring i går, så la måleren seg opp til den øvre streken på normalområdet. Blir spennende å se om det hjelper noe med dobbelt så stor vifte. All kjøling for å skåne en gammel motor er velkommen hos meg, så var greit å få montert en fireblader på den. Den viste seg å være i god stand etter en runde med såpe og oppvaskbørste
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Når jeg kjører i kø så pleier jeg å vippe opp den innvendige panseråpningen. Da blir det en glippe på ca 1 cm i hele panserets lengde. Innbiller meg at dette hjelper å holde temperaturen nede. Min motor har aldri kokt, men vært veldig varm. Hvis det kniper så kan du sette på varmeapparatet på fullt. Da har du enda mer kjølevæske tilgjengelig, og et register til som suger varme ut av motoren.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444.
Jeg er egentlig ikke veldig plaga med temperatur. Den holder seg i øvre del av normalområdet etter en times tid i omtrent stiløestående kø på sommeren. Jeg vipper også opp panseråpneren innimellom for å hjelpe på. Tobladeren som satt der var så stygg, så det var egentlig derfor jeg tok den av. Da jeg var hos Tone og Cato hadde de en fireblader liggende som jeg fikk, og tenkte at det kunne bli en fin oppgradering.
En PV av min årgang har jo ikke akkurat oddsen med seg for å gå bra på sommeren, med eksosmanifold og innsugsmanifold i en del, og luftinntaket over motoren hvor lufta er varmest.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
En PV av min årgang har jo ikke akkurat oddsen med seg for å gå bra på sommeren, med eksosmanifold og innsugsmanifold i en del, og luftinntaket over motoren hvor lufta er varmest.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444. Da er man i gang igjen.
I dag sendte jeg søknad til Statens Vegvesen om bytte fra I-19898 til 11-01-87 som er det første nummeret den hadde.445 wrote:Det var en god jobb å få fikset bremselyset og ikke minst ny jordingsledning. Vi som kjører 6V har dårlig nok lys i utgangspunktet om vi ikke også skal slite med spenningstap i dårlige jordingpunkter.
Skiltet ble rett og fint
Min 1960-modell har originalskiltet I-2727. Dette betyr strengt tatt at ditt skilt I-19898 er "for nytt" for en 1958-modell.
Hvis du vet at 11-01-87 tilhørte den bilen og at det skiltet er ledig, så er det jo gøy å bytte tilbake til "riktig" skilt.
Siden vi samarbeider med Statens Vegvesen på jobb fikk jeg være med ned i arkivet og grave frem det originale registreringskortet. Det var moro!
Har også fått kontakt med sønnen til han som kjøpte den av første eier.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Forøvrig fikk jeg dette bildet (jeg har sladdet ansiktet på barnet for ordensskyld) fra 1973. Det er bildet av min PV fra 73 da den var i drift i Vennesla.
Dette er sønnen til tidligere eier, som var 6 år gammel på bildet, og som er 53 nå
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
Dette er sønnen til tidligere eier, som var 6 år gammel på bildet, og som er 53 nå
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Gøy med slike historiske bilder!
Har faktisk ikke undersøkt historikken til min egen bil, annet enn at jeg kjenner til første eier, og han jeg overtok bilen fra. Der i mellom vet jeg ikke om det har vært andre eiere. Kan Statens Vegvesen ha opplysninger om dette fortsatt?
Har faktisk ikke undersøkt historikken til min egen bil, annet enn at jeg kjenner til første eier, og han jeg overtok bilen fra. Der i mellom vet jeg ikke om det har vært andre eiere. Kan Statens Vegvesen ha opplysninger om dette fortsatt?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444.
Da er søknad om bytte av kjennemerke sendt til LMK for godkjenning, de regnet med det ikke var noe stress siden jeg søker om bilens opprinnelige registreringsnummer. Som medlem i PV klubben kostet søknaden 300,- De skulle hastebehandle søknaden fordi jeg har time hos trafikkstasjonen allerede i morgen ettermiddag.
Jeg bor ti minutter unna Skilthandleriet på Torp, så jeg kjørte dit til Trond som målte opp mitt gamle kjennemerke, og lager mine nye med 11-01-87. Han så umiddelbart at fonten på de kjennemerkene jeg har i dag er feil. Skiltene skulle være klare i morgen.
I forbindelse med byttet måtte jeg ha med både de nye og gamle kjennemerkene, fordi vegvesenet må se at de nye er korrekt laget... Burde holde at man kan fremlegge for dem at det er skilthandleriet som har produsert dem.
Så nå venter jeg bare på godkjent søknad fra LMK, så satser vi på å være i mål med nye kjennemerker i morgen!
Jeg bor ti minutter unna Skilthandleriet på Torp, så jeg kjørte dit til Trond som målte opp mitt gamle kjennemerke, og lager mine nye med 11-01-87. Han så umiddelbart at fonten på de kjennemerkene jeg har i dag er feil. Skiltene skulle være klare i morgen.
I forbindelse med byttet måtte jeg ha med både de nye og gamle kjennemerkene, fordi vegvesenet må se at de nye er korrekt laget... Burde holde at man kan fremlegge for dem at det er skilthandleriet som har produsert dem.
Så nå venter jeg bare på godkjent søknad fra LMK, så satser vi på å være i mål med nye kjennemerker i morgen!
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Da var bilen registrert tilbake på originale skilt. Føles godt å ha matching numbers på alt.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Gratulerer!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444.
Takk for det. Ikke så veldig spennende update, men oppdaterer litt for min egen del også. Litt lettere å holde oversikten da.
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Glimrende artikkel om restaurering av ratt i nyeste PV-magasinet. Må prøves! Mitt er veldig sprukket, så har troa på at det blir bra.
Må bare ta det en uke jeg ikke har tenkt å bruke bilen.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
Må bare ta det en uke jeg ikke har tenkt å bruke bilen.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -
Re: DanVans 1958 mod 444.
Har du mottatt PM om kingbolt/spindel? Å bytte den tar ikke så lang tid.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: DanVans 1958 mod 444.
Har fått ny telefon, så varsler i Tapatalk var plutselig av.445 wrote:Har du mottatt PM om kingbolt/spindel? Å bytte den tar ikke så lang tid.
Har svart deg nå.
Sent fra min SM-G970F via Tapatalk
- Volvo PV 444 - 1958 - Gyllenbeige - Rødt interiør - Chnr 188266 - B16A - 6V -