544
Re: 544
Hm, her er det noe som ikke stemmer.. Har du renset metallet med silikonfjerner eller aceton før du limer? Det beste er egentlig vanlig kontaktlim. Man påfører da lim på begge flater, venter i 5 minutter og så setter en det sammen (Lim mot lim). Pleier da å sitte som støpt med en gang, så en må være forsikteig slik at en får ting på rett plass med en gang, for det er ikke flyttbart etterpå. Viktig at det tørker de fem minuttene, for er det for "vått" slipper det taket. Tålmodighet er viktig her, og rensing av metallet før en limer. En kan evt også ha på en tokomponent maling på stålet først for å sikre bedre vedheft, men den må være tørr den også.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
-
jangu1@hotmail.com
Jeg skal pusse av det gamle limet igjen i morgen så skal jeg gjøre hele prossesen en gang til med silikonfjerner.
Og hjelper ikke det tar jeg to komponent grunning og smører på det og lar det tørke.
Så prøver jeg med kontakt lim en gang til sånn som du beskriver Reodor. Hvis ikke så går jeg får forslaget til Håvard.
Og går ikke det heller så blir det spikere.
Og hjelper ikke det tar jeg to komponent grunning og smører på det og lar det tørke.
Så prøver jeg med kontakt lim en gang til sånn som du beskriver Reodor. Hvis ikke så går jeg får forslaget til Håvard.
Og går ikke det heller så blir det spikere.
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
jangu1@hotmail.com
Har du latt limet få tilstrekkelig tid til å tørke?jangu1@hotmail.com wrote:Ja det pleier det. Men jeg prøvde noe lim som brukte på båter og alt mulig og det holdt ikke det heller.
Marin & teknikk heter det tror jeg.
Noen trenger mange timers tørketid.
Er metalloverflaten rubbet og avfettet?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
jangu1@hotmail.com
Ja noen av lim typene har tørket i 24 timer og sånt. Så har jeg brukt grovt sandpapir og rispa med. Og til slutt silikonfjerner.
Men jeg skal prøve på nytt nå snart. En gang til hvis ikke så tror jeg det blir skredder neste.
Men jeg skal prøve på nytt nå snart. En gang til hvis ikke så tror jeg det blir skredder neste.
-
jangu1@hotmail.com
Da er det ut og jage mus og lime litt igjen. Jeg var på biltema i går og kjøpte Ganske sterke klyper til og holde det jeg limer på plass.
Så for vi se åssen det går da.
Så for vi se åssen det går da.
-
jangu1@hotmail.com
Rattet til 444,n var det masse sprekker i. Så det har jeg hatt epoxy i sprekkene på. Også tenkte jeg og pusse det så det blir jevnt.
Ikke slipe bort de sporene til fingrene eller hva jeg skal kalle dem. Også tenkte jeg og prøve og trekke det med skai etterpå.
Hva tror dere om det?
Ikke slipe bort de sporene til fingrene eller hva jeg skal kalle dem. Også tenkte jeg og prøve og trekke det med skai etterpå.
Hva tror dere om det?
Jeg har også tenkt å trekke rattet, men ikke med skai. Skinn er lettere å jobbe med, da det er mer fleksiblet og det blir trolig mer hold i sømmene. Men jeg har bare noen få erfaringer, og best med skinn. Skinn er sterekere også, på den måten at det er like sterkt, selv m det blir strukket litt. Skai er nok mindre fleksibelt, og vil nærme seg grensen til å sprekke om man "drar det for langt". Men har du skai er det jo bare å prøve. Det er jo ikke neon man akn bli ruinert av, dessuten kan det være nyttig for andre å vite....
-
jangu1@hotmail.com
Men vet du hvor det går ann og få kjøpt skinn? For da prøver jeg heller det enn skai tror jeg.
Jeg prøvde og få tak i skinn i moss men det var ingen som hadde det.
Jeg prøvde og få tak i skinn i moss men det var ingen som hadde det.
Jeg har kjøpt skinn på loppemarked, fine nesten ubrukte skjørt til femtilappen, tør ikke ta dem som ligger i skapet, da det kan bli spørmål ette dem? Ved sprette dem opp, så har man store rene flak som kan tilpasses med fleksibilitet til mye rart. Men ikke skyld på meg om du får kjeft for å rote i skapene!
Jeg lagde eksempelvis noen fine håndtak til dørene på PV-en, sidepanel i bagasjerommet på Renault4-fireren og kledde en løs turteller med fint skinn. Jeg limte med vanlig kontaktlim. Hvor mange år det holder er jo ikke så godt å si, men håndtakene tror jeg vil holde lenge da skjøtene står i press i den nedre delen.
Enkelte stoffbutikker har ho også skínn til rimelige priser, f.esk. Jysk. Ofte billigere en tøystoffer! Så dyr er ikke alltid dyrt!
Eksempel på skinnbelagt turteller:
(under siknnet er det en tom tomatjuiseboks som var akkurat 52 mm+. Litt mer ekte enn enn plastboks, synes jeg, siden den skal plaseres i hjørnet på dashbordet? men dette kommer jeg ikke å fortelle til noen...
Jeg lagde eksempelvis noen fine håndtak til dørene på PV-en, sidepanel i bagasjerommet på Renault4-fireren og kledde en løs turteller med fint skinn. Jeg limte med vanlig kontaktlim. Hvor mange år det holder er jo ikke så godt å si, men håndtakene tror jeg vil holde lenge da skjøtene står i press i den nedre delen.
Enkelte stoffbutikker har ho også skínn til rimelige priser, f.esk. Jysk. Ofte billigere en tøystoffer! Så dyr er ikke alltid dyrt!
Eksempel på skinnbelagt turteller:
(under siknnet er det en tom tomatjuiseboks som var akkurat 52 mm+. Litt mer ekte enn enn plastboks, synes jeg, siden den skal plaseres i hjørnet på dashbordet? men dette kommer jeg ikke å fortelle til noen...
-
jangu1@hotmail.com
He he nei ikke fortell det til noen heller. Jeg spretter opp den jakka jeg spurte om du ville ha tenker jeg. 
Jeg har aldri spilt tennis, men har sett at rackertene (eller hva det de slår med heter) er trukket med et "skinnbånd". Dette er å få kjøpt løst. Noe å lime fast i rattet?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kanksje det å flette i kryss kan være en original/uoginal løsning. - Tennisløsning!
Så får du noen som trolig ingen andre har! Men fortsatt er jo skinn aktuelt!
At jeg ikke tok i mot jakka? Det avr vel det at jeg synes den var for ny og fin til å plukkes fra hverandre... Og skinnjakker har jeg jo litt for mange av ifølge dama...
Så får du noen som trolig ingen andre har! Men fortsatt er jo skinn aktuelt!
At jeg ikke tok i mot jakka? Det avr vel det at jeg synes den var for ny og fin til å plukkes fra hverandre... Og skinnjakker har jeg jo litt for mange av ifølge dama...
-
jangu1@hotmail.com
Jeg har en brun skinnjakke også som jeg kan klippe i stykker. Den er også helt ny med merkelappen på enda.
Nå har jeg satt på panseret på bilen men jeg har ikke fått justert det enda da. Men det kommer.
Nå har jeg satt på panseret på bilen men jeg har ikke fått justert det enda da. Men det kommer.
-
jangu1@hotmail.com