Page 5 of 5

Re: Volvo Duett 1961, B18.

Posted: Sun 11 Feb 2024 21:09
by Reodor57
Hei

Har du sjekket trykket på bensinpumpa? Kan virke som den får for lite bensin som 445 sier. Med Stromberg må en sjekke dette først før en skrur av flottørkammeret. Dette fordi det kan være vanskelig å få flottørkammeret tett etter demontering. Siden bilen går greit på tomgang, kan det virke som det ikke er i forgasseren feilen ligger, med mindre dysenåla har løsnet i stempelet. Dvs den som er på undersiden av stempelet. Regner med at du bruker ATF/forgasserolje og ikke vanlig mineral motorolje.
Sjekk pumpetrykk og om nåla har løsnet i forgasseren.
Skal forsøke å svare tidligere neste runde :-).

Re: Volvo Duett 1961, B18.

Posted: Sat 30 Mar 2024 22:43
by Duett
Nåla sitter som den skal, og det virker som om at pumpa leverer nok bensin. Bruker ATF ja.

Re: Volvo Duett 1961, B18.

Posted: Mon 08 Apr 2024 19:48
by Reodor57
Hei. Beklager sent svar, men av en eller annen grunn får jeg ikke lenger varsel om nye poster...
Det ser ut til at du har sjekket "alt" som er mest sannsynlig. Da må en ty til det litt med vanskelige. Nemlig å demontere flottørkammeret og flottørventilen. Om du har en justeringsskrue på undersiden av flottørkammeret, må du skifte O-ringen som sitter mellom messingdysa og flottørkammeret. Det er stor sannsynlighet for at det ellers vil lekke bensin her om det ikke gjøres. Smør gjerne litt fett på O-ringen før montering. Pass på å ikke miste noen fjærer eller tetteringer når du skrur ut hoveddysen. Sitter en blank ring på øvre del av denne. Lett å miste.

Re: Volvo Duett 1961, B18.

Posted: Mon 15 Apr 2024 20:09
by Reodor57
Småfusk og hosting og harking trigger meg litt, og når en ikke er "hands on" så er det vanskeligere. Men fikk en innskytelse. Du har en vanlig fordeler, og gjennomføringen av ledningen som går fra stiftene og opp til coilen kan noen ganger spille en et puss. En tror det er greit her, men det blir lett overslag om gjennomføringen er litt dårlig, eller at kabelskoene er litt nærme godset(metallet) i fordeleren, enten utvendig eller innvendig. Mål også kondensatoren. Den kan ryke selv om den er relativt ny. Et annet triks er å starte opp bilen i mørket og se under panseret etter gnister mens motoren går, aller helst på en hastighet som får den til å hoste litt. I mørket vil en se en gnist temmelig lett.