PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-138
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Ligger også noen cad.bilder på side 4
MVH
Ståle
MVH
Ståle
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Du verden så mye fint! Det eneste som måtte mangle er vel en gitar, men jeg fant ikke riktig type i første omgang. Men denne holder vel i første omgang?
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Dette var akkurat så nydelig og grundig jobb som jeg hadde regnet med at du ville gjøre!
Helt vakkert!
Hvilken type epoxygrunning var det du brukte?
La du den på selv?
I ett eller flere lag?
Helt vakkert!
Hvilken type epoxygrunning var det du brukte?
La du den på selv?
I ett eller flere lag?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Hei!
Mange Takk folkens!
Den gitaren var stilig torbo,hadde passet fint i baksetet den,kan nemlig ikke et grep på gitar,hehe
445,jeg har brukt glasurit sine produkter hele veien, synest de er fin å jobbe med,ja har gjort alt grunnarbeid selv,sprøyte grunninger er ikke så vanskelig,må bare holde fokus hele tiden på det man gjør. Som vist på bilder slipte jeg rent først,så vasket jeg grundig med vasketynner og silikonfjerner,sprøytet så epoxy 801-72 2 strøk vått i vått,avdunsting mellom strøkene. Våtslipte denne med 600 papir tilslutt. Vasking igjen før jeg la på slipefyller type 285-505 også 2 strøk vått i vått. Igjen var det våtsliping,kan nevne at jeg kjøpte noe svart pulver jeg strøk over slipefylleren før sliping,dette går ned i porer etc. Så er det til å slipe da til det svarte pulveret er borte,er gannske slett å fint da. Jeg avsluttet med 1000 papir. Kan også nevne at det kan svare seg å være ekstra våken når sliper epoxyen på kanter og ender av det som blir slipt,hvis ikke er det veldig lett å slipe gjennom,da er jo litt av vitsen borte med epoxyen!
MVH
Ståle
Mange Takk folkens!
Den gitaren var stilig torbo,hadde passet fint i baksetet den,kan nemlig ikke et grep på gitar,hehe
445,jeg har brukt glasurit sine produkter hele veien, synest de er fin å jobbe med,ja har gjort alt grunnarbeid selv,sprøyte grunninger er ikke så vanskelig,må bare holde fokus hele tiden på det man gjør. Som vist på bilder slipte jeg rent først,så vasket jeg grundig med vasketynner og silikonfjerner,sprøytet så epoxy 801-72 2 strøk vått i vått,avdunsting mellom strøkene. Våtslipte denne med 600 papir tilslutt. Vasking igjen før jeg la på slipefyller type 285-505 også 2 strøk vått i vått. Igjen var det våtsliping,kan nevne at jeg kjøpte noe svart pulver jeg strøk over slipefylleren før sliping,dette går ned i porer etc. Så er det til å slipe da til det svarte pulveret er borte,er gannske slett å fint da. Jeg avsluttet med 1000 papir. Kan også nevne at det kan svare seg å være ekstra våken når sliper epoxyen på kanter og ender av det som blir slipt,hvis ikke er det veldig lett å slipe gjennom,da er jo litt av vitsen borte med epoxyen!
MVH
Ståle
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Trolig filler på toppen for å jevne ut de "mikroskopiske" ripene, som sikkert ikke var der?
Her tror jeg vi har med et universalgeni å gjøre!
Håndtverk på høyt nivå. enten det gjelder biler eller båter!
Et båtblde, er jo også oppmuntrende her inne. Tror garantert at det ville blitt godkjent!
Har vel funnet ut at de som har ansvarfor rorumet har stort perspektiv, med tanke på de tingene jeg har fått godkjent...
Denne skulle kommet noen sekunder før, da vi skrev samtidig, men det ser ut som det stemmer det jeg var inne på...
Smart med sort pulver forresten!
Jeg liker også best våtsliping, men det er farlige greier der hvor det er sparkel, da underlaget må være 100 prosent tørt før toppskikt, som advarsel til andre!
Derfor har de fleste lakkerere sluttet med våtsliping, men selv med ekstra tørketid, har man redusert slipetiden svært mye i prosessen før, og hundre slipepapir mindre... - Egen erfaring.... Ikke opptil ståles kunnskap, men bare litt til info for andre for å unngå feller...
For det er mange feller å gå i, og vi kan ikke forevente at ståle har tid til å fortelle om alle.
Men vi andre må bare spørre, så får vi sikkert svar!
Her tror jeg vi har med et universalgeni å gjøre!
Håndtverk på høyt nivå. enten det gjelder biler eller båter!
Et båtblde, er jo også oppmuntrende her inne. Tror garantert at det ville blitt godkjent!
Har vel funnet ut at de som har ansvarfor rorumet har stort perspektiv, med tanke på de tingene jeg har fått godkjent...
Denne skulle kommet noen sekunder før, da vi skrev samtidig, men det ser ut som det stemmer det jeg var inne på...
Smart med sort pulver forresten!
Jeg liker også best våtsliping, men det er farlige greier der hvor det er sparkel, da underlaget må være 100 prosent tørt før toppskikt, som advarsel til andre!
Derfor har de fleste lakkerere sluttet med våtsliping, men selv med ekstra tørketid, har man redusert slipetiden svært mye i prosessen før, og hundre slipepapir mindre... - Egen erfaring.... Ikke opptil ståles kunnskap, men bare litt til info for andre for å unngå feller...
For det er mange feller å gå i, og vi kan ikke forevente at ståle har tid til å fortelle om alle.
Men vi andre må bare spørre, så får vi sikkert svar!
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Er dette til salgs i butikker for "vanlige" forbrukere, f.eks Billakkspesialisten/Lakkproffen?ståle wrote:jeg har brukt glasurit sine produkter hele veien, synest de er fin å jobbe med
Eller må man ha kontakter i proff-markedet for å skaffe dette?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Hei!
Ja filler på toppen for å ta små ujevnheter,den er også lettere å slipe!
Ja det er mange feller man lett kan havne i,er klar over dette med fukt og sparkel,amatør som jeg er luftet jeg dette med flere fagfolk da jeg startet,også der jeg kjøpte grunningen. Tørketid var viktig som du nevner,jeg jobber heller ikke under optimale forhold akkurat,men jeg klarte å holde 18-20 grader i lokalet da jeg holdt på tidligere i høst med dette. Kan nevne at det ikke er så mye sparkel på denne bilen,har brukt knapt en 2 kiloboks på hele bilen,og tror at 2/3 av lå igjen som støv på gulvet,da jeg synest det å slipe sparkel på bil er vanskelig. Det krever ihvertfall en stor porsjon tålmodighet,fristelsen til å si godt nok kan fort komme snikende,hehe Har jobbet på bilen i 4 måneder nå,fører logg på timene bare for morro,og har nå 480 timer
Jeg har kjøpt dette gjennom lakkereren jeg bruker så det vet jeg ikke!
MVH
Ståle
Ja filler på toppen for å ta små ujevnheter,den er også lettere å slipe!
Ja det er mange feller man lett kan havne i,er klar over dette med fukt og sparkel,amatør som jeg er luftet jeg dette med flere fagfolk da jeg startet,også der jeg kjøpte grunningen. Tørketid var viktig som du nevner,jeg jobber heller ikke under optimale forhold akkurat,men jeg klarte å holde 18-20 grader i lokalet da jeg holdt på tidligere i høst med dette. Kan nevne at det ikke er så mye sparkel på denne bilen,har brukt knapt en 2 kiloboks på hele bilen,og tror at 2/3 av lå igjen som støv på gulvet,da jeg synest det å slipe sparkel på bil er vanskelig. Det krever ihvertfall en stor porsjon tålmodighet,fristelsen til å si godt nok kan fort komme snikende,hehe Har jobbet på bilen i 4 måneder nå,fører logg på timene bare for morro,og har nå 480 timer
Jeg har kjøpt dette gjennom lakkereren jeg bruker så det vet jeg ikke!
MVH
Ståle
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Fantastisk! Jeg er jo vokst opp med slike båter, med semidiesel og snekker med saktegående bensinmotorer, osv. så dette gir gode følelser og minner.
Det var jo ikke uten grunn at jeg var på Skudefestivalen. Jeg har noen historier der, men de tar jeg ikke nå. Bare minner om svinghjulstappen....
Du har vel moderne motor, men tankene kom....
Dette (også båten) er bare glede!
For de som måtte kjede seg i dag: Sjekk her: http://www.volvopv.no/
Kan du ståle legge inn linken til båtene dine?
Er ikke sikker på at aller er klar over den linken?
Det var jo ikke uten grunn at jeg var på Skudefestivalen. Jeg har noen historier der, men de tar jeg ikke nå. Bare minner om svinghjulstappen....
Du har vel moderne motor, men tankene kom....
Dette (også båten) er bare glede!
For de som måtte kjede seg i dag: Sjekk her: http://www.volvopv.no/
Kan du ståle legge inn linken til båtene dine?
Er ikke sikker på at aller er klar over den linken?
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Utrolig vakker.ståle wrote:Her et bilde av skarp,den ble ferdigbygget i 2001,her skal på sjø!
Her var det mye flott håndverk:
http://www.skarp.no/main.htm
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Der var linken ja. Herlig, greit med litt påminnelser!
Syntes jeg kjente igjen Karmsundet på det ene bildet? Var det fra en tidligere Skudefestival?
Herlig med slike "skaperverk"! Det er noe mer enn å støpe plast, uten at jeg er noen motstander av det. Men jeg tror de fleste vil mene at trebåter både har sjarm og mye mer som jeg ikke kan forklare like greit som det føles....
Syntes jeg kjente igjen Karmsundet på det ene bildet? Var det fra en tidligere Skudefestival?
Herlig med slike "skaperverk"! Det er noe mer enn å støpe plast, uten at jeg er noen motstander av det. Men jeg tror de fleste vil mene at trebåter både har sjarm og mye mer som jeg ikke kan forklare like greit som det føles....
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Du store!
Nå er den finere enn da den kom fra fabrikken.
Flere bilder! Flere bilder!
Nå er den finere enn da den kom fra fabrikken.
Flere bilder! Flere bilder!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: PV 444-04 57 mod. chassinr. 181952 Farge rød 46 int. 16-
Gratulerer! Slikt står det respekt av! Får bare lst til å feie avgårde åg se nærmere på mesterverket, og de andre som jeg har registrert fins i samlingen. Og båtene, som trolig også plasker i sjøen (snart?.. ).
Flere bilder ønskes, og en liten videosnutt av motorlyden kunne jo også vært hyggelig, og det blir tid til den slags?
Flere bilder ønskes, og en liten videosnutt av motorlyden kunne jo også vært hyggelig, og det blir tid til den slags?