544
Re: 544
Ellers går det fint med "planken" og når linjene er rette, kan man i verste fall bruke vanlig plansliper med lange bevegelser på kryss med finere papir.
Det er jo foreløpig bare en bil det er snakk om? Om jobben tar noen timer ekstra er vel ikek det noen stort problem.
Ved å bruke maskin kan man jo også slipe skjervt da den "høvler unna"...? men jer er kanskje litt for redd for maskiner?
Det er jo foreløpig bare en bil det er snakk om? Om jobben tar noen timer ekstra er vel ikek det noen stort problem.
Ved å bruke maskin kan man jo også slipe skjervt da den "høvler unna"...? men jer er kanskje litt for redd for maskiner?
-
jangu1@hotmail.com
Da har jeg pussa og hatt på ferrobet innvendig i døra. Eller begge dørene faktisk. Så har jeg pusset litt på sparklinga. Men det må taes en gang til hvertfall. Så i morgen tenkte jeg at jeg skulle skru av det ene bakhjulet og begynne med bremsene for nå begynner jeg og bli litt lei den sparklinga og pussinga. Så skal jeg isolere innvendig i dørene i morgen tenkte jeg. Så må jeg på biltema og kjøpe mere isolasjon for nå er det snart slutt på den og jeg har mere igjen og isolere. Så tenker jeg kanskje at det blir en tur til lakkrekvisita på Onsdag. Og kjøpe lakk, grunning og lakksprøyte. Så jeg får se om gps,n min finner veien dit. Så jeg kan få begynt og lakke litt der som under ting. Innvendig i koffertlokket og sånne steder som ikke kommer til synes. Men som alikevel er greit og få lakkert. Som inne i vinduskarmer og sånt. 
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Spennende! Du kan jo høre om den kan brukes til filler (sprøytesparkel), men det er etter grovsparkling med stplplast o.a.
Det kan gi mindre jobb i lutten av pussefasen.
Jeg har lagt på filler med rulle, men da det blir vel mye sliping etter det, og to lag... Ikke akkurat profft, men jeg har ikke trykkluft i garasjen...
Det kan gi mindre jobb i lutten av pussefasen.
Jeg har lagt på filler med rulle, men da det blir vel mye sliping etter det, og to lag... Ikke akkurat profft, men jeg har ikke trykkluft i garasjen...
-
jangu1@hotmail.com
Ja etter grovsparklingen. Har du mulighet må du gjerne være med til lakkrekvisita til onsdag da. Da blir du den først som får se åssen farge det blir på den også.
Hvis du har tid og mulighet da. Og ikke minst lyst. Ingen tvang altså.
Hvis du har tid og mulighet da. Og ikke minst lyst. Ingen tvang altså.
Det skulle jeg gjerne, men dagen er fullbukket. Det er hyggelige folk der og var jeg deg ville jeg notert ting du lurer på, da de har de faglig riktige svarene.
Spørsmålet er om du skal kjøpe stor elelr liten sprøyte? Den var jo snerten den halvstore som en av medlemmene kunne oppvise!
Så må du få med en blandepinne med instrukser...
herder og tynner får du nok vite mer om hva du trenger...
Spørsmålet er om du skal kjøpe stor elelr liten sprøyte? Den var jo snerten den halvstore som en av medlemmene kunne oppvise!
Så må du få med en blandepinne med instrukser...
herder og tynner får du nok vite mer om hva du trenger...
Jeg har kansje litt tid i morgen, men kan ikke si noe tidspunkt nå, men kanskje i ni - titiden? Har fri i morgen, men sliter litt med logistikken på alle gjøremålene, det er et par biler til i familien, som jeg ikke vil fortelle om her...
Men er det noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre om vindusviskerne ikke virker eller sporadisk på en Polo så skal jeg fortelle hva slangs bil(er) det gjelder.
Om om det går an å ta ut pussermotoren uten å ta ut dashbordet? Og hvor mange time slikt tar? Du kan ringe meg i morgen i åttetiden evt.? Da er jeg på vei fra Gardermoen...
Men er det noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre om vindusviskerne ikke virker eller sporadisk på en Polo så skal jeg fortelle hva slangs bil(er) det gjelder.
Om om det går an å ta ut pussermotoren uten å ta ut dashbordet? Og hvor mange time slikt tar? Du kan ringe meg i morgen i åttetiden evt.? Da er jeg på vei fra Gardermoen...
-
jangu1@hotmail.com
Jeg tviler på at du klarer og få ut vinduspusser motoren uten og pelle ut hele dashbordet. For det er så mye greier der som må vekk for og få den ut. Jeg tror jeg ville satt av ca 12 timer til en sånn jobb. For det er ganske mye som må bort. Så er det en del skruer som sitter vrient til også er det ubekvemme arbeids stillinger.
Kan man bruke lakksprøyte med standard dyse til å sprøytesparkle, eller må man bytte til større dyse?Torbo2 wrote:Du kan jo høre om den kan brukes til filler (sprøytesparkel)
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
-
jangu1@hotmail.com
Jeg er ikke sikker men jeg tror man må ha litt større dyse til sparkelen.
-
jangu1@hotmail.com
Det var veldig greit at du spurte om. For da skal jeg spørre om det. Så jeg ikke kommer hjem her og ikke for sprøytesparkla på grunn av at jeg ikke har riktig dyse.
-
jangu1@hotmail.com
Da har jeg satt på bremsepompa bak på høyre side. Så da mangler jeg bare bremsesko til hele bilen.
-
jangu1@hotmail.com
Så da er det bare og få tak i bremsesko så jeg kan få gjort bremsene ferdig. Alt av fjærer og feste ting til bremsene er kjøpt inn nytt til hele bilen. Så har jeg bestilt ny mobiltelefon til pv,n. Hvilken farge jo selvfølgelig oransje tlf har jeg kjøpt. Så skal jeg kjøpe holder til og feste i bilen. Så var jeg i Tønsberg for en ukes tid siden og da kjøpte jeg oransje og svarte solbriller som skal være i bilen. Jeg regner med og bruke ca 20.000 kr til på denne bilen før den er ferdig sånn jeg vil ha den. Kan hende det blir enda mere også men det tar vi da. Torbo: Jeg beklager at jeg ikke ringte tilbake i går men jeg måtte kjøre svigerfar på sykehuset så jeg ble der en god stund. Han er på bena igjen nå altså. Jeg utsetter turen til Oslo noen dager for det kommer noen hit i dag som skal hente ett hønsehus som jeg skal selge.
Så da må jeg nesten være hjemme og hjelpe dem med og få det opp på hengeren. Jeg fant ut at jeg mngler det bensinrøret fra bensintanken og framover. Og den tykke påfyllings slangen til bensintanken. Og alt av bremserør for de fikk jeg ikke med. Har bare de til 444,n så da må jeg jo kjøpe til en av dem uansett. Jeg har alle bremsepompene nye. Men jeg har montert de foran på 444,n. Men de er jo bare og plukke av for de er jo helt nye og aldrig brukt. Og de er ferdig med nye bremseslanger også. Så da mangler jeg bare de små skruene til og skru de fast med. Og bremserørene fram til hovedbremsepompa mangler jeg. Så da for vi se når jeg får mulighet til og kjøpe dem. Så skulle jeg gjerne hatt en pv/duett til og sett hvor bremsevæskebeholderen er montert. Og hvordan røret er tredd ned til pompa.
Er det snart noe kjøretur i retning hitover da så jeg kan få sett på det.
Så da må jeg nesten være hjemme og hjelpe dem med og få det opp på hengeren. Jeg fant ut at jeg mngler det bensinrøret fra bensintanken og framover. Og den tykke påfyllings slangen til bensintanken. Og alt av bremserør for de fikk jeg ikke med. Har bare de til 444,n så da må jeg jo kjøpe til en av dem uansett. Jeg har alle bremsepompene nye. Men jeg har montert de foran på 444,n. Men de er jo bare og plukke av for de er jo helt nye og aldrig brukt. Og de er ferdig med nye bremseslanger også. Så da mangler jeg bare de små skruene til og skru de fast med. Og bremserørene fram til hovedbremsepompa mangler jeg. Så da for vi se når jeg får mulighet til og kjøpe dem. Så skulle jeg gjerne hatt en pv/duett til og sett hvor bremsevæskebeholderen er montert. Og hvordan røret er tredd ned til pompa.
Er det snart noe kjøretur i retning hitover da så jeg kan få sett på det.
Vedr bremsepumpe så hadde jeg en tråd om bytte her på forsommeren. Se om du kan hente noen tips der.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
-
jangu1@hotmail.com
Takk for tipset. Skal se på den og se om det er noe der jeg kan bruke. 
-
jangu1@hotmail.com
Har fått pusset og sparkla litt i dag med hjelp av madammen. I morgen skal jeg ta meg en runde og se om jeg får tak i noe tynn sponplate til og ha i hatthylla. Den tenkte jeg at jeg skulle trekke med skumgummi og oransje skai eller stoff. Så ikke høytalleren skrangler og lager ulyd baki der. Jeg tenkte jeg skulle lage hull til høytallerene i morgen for nå har jeg fått lagd meg en mal. Nå er snart en forskjerm og en bakskjerm klar til lakkering og grunning. Men jeg mangler en bakskjerm da. Den andre forskjermen har jeg og den er nesten ferdig pusset den også egentlig.