Garasjepynt

Generelle diskusjoner som vedkommer vår hobby.
Torbo2

Re: Garasjepynt

Post by Torbo2 »

Fantastisk! - i ordets rette forstand... Og perspektivet (3D-effekten) er ikke minst imponerende...
Du skal ikke starte kursvirksomhet? - vet ikke hva et slikt kurs burde hete? Men det må jo være gøy å få et perspektiv av en annen tid rett inn i garasjen...?
Så trenger man ikke snakke om en svunnen tid! Da dette er med på å ta vare på den tiden flere av oss likte best på flere måter?

Det ser jo ferdig ut nå? Eller har du flere detaljer på lur?
pals

Post by pals »

Torbo2 wrote:Fantastisk! - i ordets rette forstand... Og perspektivet (3D-effekten) er ikke minst imponerende...
Du skal ikke starte kursvirksomhet? - vet ikke hva et slikt kurs burde hete? Men det må jo være gøy å få et perspektiv av en annen tid rett inn i garasjen...?
Så trenger man ikke snakke om en svunnen tid! Da dette er med på å ta vare på den tiden flere av oss likte best på flere måter?

Det ser jo ferdig ut nå? Eller har du flere detaljer på lur?
Takk! Jeg skal ikke starte kurs, nei :D Dette er min aller første erfaring med motivmaling siden barneskolen, så det er vel jeg som må på kurs i så fall. Men jeg kan jo oppfordre andre til å prøve. En stor Volvo-logo f.eks vil jo pynte opp enhver garasjevegg.

Jeg er for øvrig ikke helt ferdig. Butikken er tom innvendig, det ser litt rart ut. Landskapet er ikke helt ferdig. Så tenker jeg litt på flere detaljer som skaper litt liv i bildet. Vi får se. Ved døra på venstre side skal det komme noen flere skilt og detaljer. Til slutt skal jeg legge et lag med klarlakk over hele greia.
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
445

Post by 445 »

pals wrote:Men jeg kan jo oppfordre andre til å prøve. En stor Volvo-logo f.eks vil jo pynte opp enhver garasjevegg
Kunne vært morsomt å prøve seg på en slik Volvo-logo.
Har du et tips om hvordan starte?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
pals

Post by pals »

445 wrote:Kunne vært morsomt å prøve seg på en slik Volvo-logo.
Har du et tips om hvordan starte?
Finn et bilde av en logo som du liker. Tegn av på et rutepapir i A4-størrelse. Så finner du ut hvor mange ganger større du vil at logoen skal være på veggen. Tegn opp rutenettet med blyant i den målestokken på veggen. Så merker du opp senter, hjørner, tekstruter osv med blyant. Tegn opp hovedomrisset med passer eller snor (logoen er rund). Fortsett med detaljene i hver rute. Når alt er tegnet med blyant, så er resten bare snakk om å være stø på hånda og tålmodig.
Så er det bare maling. Det er enkelt å male over hvis du ikke er fornøyd. Lykke til :D
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
guntor

Post by guntor »

En annen mulighet er jo å bruke en projector (f.eks en god gammel overhead) :idea:
-60 544A Special 2
pals

Post by pals »

En liten oppdatering i påvente av at hovedprosjektet (bilen) kommer i gang igjen:

Fikk kjøpt en emaljeskjerm på Tradera, og laget en lampe i gammel stil til å henge ved døra:
Image

Termometer har jeg laget. Kjøpte et billig på Europris, og malte selv:
Image

Bildet fortsetter å utvikle seg:
Image
Image

Volvo-relatert skilt:
Image
Image

Overskapet til venstre i bilde 4 ble forresten sånn i går, ser litt bedre ut med aluminiumfront:
Image
PV444ES -53
MB G350 -95
MB SLK200K -09
Håvard E Johansen

Post by Håvard E Johansen »

Hei. Kjempe, det ser jo helt strålene ut. :D Blir en fin plass og kose seg i vinter.
445

Post by 445 »

Utrolig bra!
Flott utført arbeid.
Torbo2

Post by Torbo2 »

Fenomenalt + masse superlativer! Skulle jeg gitt karakter her måtte det blir S +++, etter gammel målestokk. :)
- I alle fall helt "raponert" - imponert! Og så var PV-en også kommet på plass. Herlig!
Det hele er jo helt magnetisk! Man får bare lyst til å sette seg i bilen og dra avgårde for se på eventyrlige!
Nå skal jeg ikke si mer.... Det har jeg ikke tid til....
445

Post by 445 »

Har du åpningstider for besøkende som vil beundre verket (og bilen)? :wink:
Post Reply