Det er luksus med elefant. Men da skjønner jeg at du også har stor takhøyde?
Lykke til videre...
Har du vurdert å bytte lagrene i motoren mens den er ute? Det koster ikke mange kronene, og da har du mer å gå på etter litt bruk av bilen.
Man kan gjøre dette enkelt eller vanskelig med målinger osv. Men var oljetrykket bra fra før blir det en sikekrhet med nye lagre.
Sjekk også kamaklingen - løftehøyden på kammene - den/de er dessverre en svahket på disse motorene.
Nye ventilstyringer ville jeg også hatt i kikkerten, og helt kalrt satt på venntildeflektorer for å unngå ojeforbruk. Men da må den dreies noe ned på toppen for å tre tetinger på. Dessuten må lengden/høyden reduseres for å få plass under ventillåsene. Men det kommer jo litt an på bruken, og med bar litt småkjøring p sommerstid er det kanskje litt mye av det gode?
Men jeg er klar for en lik jobb på min 66-modell m. B18, så snart det blr tid til det....
Kløtsj/plate har du vel også med i bestillingen?
Torbo2 wrote:Det er luksus med elefant. Men da skjønner jeg at du også har stor takhøyde?
Lykke til videre...
Har du vurdert å bytte lagrene i motoren mens den er ute? Det koster ikke mange kronene, og da har du mer å gå på etter litt bruk av bilen.
Man kan gjøre dette enkelt eller vanskelig med målinger osv. Men var oljetrykket bra fra før blir det en sikekrhet med nye lagre.
Sjekk også kamaklingen - løftehøyden på kammene - den/de er dessverre en svahket på disse motorene.
Nye ventilstyringer ville jeg også hatt i kikkerten, og helt kalrt satt på venntildeflektorer for å unngå ojeforbruk. Men da må den dreies noe ned på toppen for å tre tetinger på. Dessuten må lengden/høyden reduseres for å få plass under ventillåsene. Men det kommer jo litt an på bruken, og med bar litt småkjøring p sommerstid er det kanskje litt mye av det gode?
Men jeg er klar for en lik jobb på min 66-modell m. B18, så snart det blr tid til det....
Kløtsj/plate har du vel også med i bestillingen?
Takk.
Jeg har ikke så gale stor takhøyde i garasjen.
Jeg har ikke vurdert nye ventilstyringer.
clutch er ny når jeg kjøpte bilen så jeg har ikke brukt bilen så mye i det siste, så det bryr jeg meg ikke så mye om
xthomas20056 wrote:Det gikk helt fin å ta ut uten den
Dette er aktuelt for en annen pågående renovering også, så jeg stiller et spørsmål til for å bil helt sikker:
Demonterte du girkassen først, eller sitter girkassen igjen i bilen?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Da er økta i garasjen ferdig for idag.
Fikk lakkert bunnpannen og noen deler til og det ser ganske bra ut.
Fikk av vannpumpen og dekslet til registret, så nå er det vasket og strax klar til lakkering i morgen
Det var da ikke så lang tid! Har vel erfaring for både grubling og ventetid på deler. Så da blir nok "pipa en annen lyd"?
Så får vi avvente ny youtubevideo? - med gromlyd...