444
-
jangu1@hotmail.com
Re: 444
Ja de er veldig greie. Jeg må nok opp dit og høre på noen priser. Spørre om jeg kan avbestille de delene jeg har bestilt. Om ikke så får jeg ta dem, men at jeg sjekker priser litt bedre neste gang for det er visst en del og spare på det. 
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
-
jangu1@hotmail.com
Da har jeg fått av alle gamle bremsepomper og begynt og pusse på de platene som de skal sitte fast på. Alle bremsepompene sitter fast så jeg kjøper likeså godt helt nye pomper jeg. Selv om de koster noen kroner. Så slipper jeg noe tull med det på mange år håper jeg. For da blir alt av bremser nytt.
Og bytter bremsevæske hvert annet år, slipper du rust i de nye på mange år. De har neppe bedre kvalitet enn de originale...jangu1@hotmail.com wrote:Da har jeg fått av alle gamle bremsepomper og begynt og pusse på de platene som de skal sitte fast på. Alle bremsepompene sitter fast så jeg kjøper likeså godt helt nye pomper jeg. Selv om de koster noen kroner. Så slipper jeg noe tull med det på mange år håper jeg. For da blir alt av bremser nytt.
Hva med fjærene inni der, den som holde skoene mot bremseskjoldene og returfjærene? - Det hender at noen har gravrust og er svake... Du vet når man først gjør noe så. Og er de slappe kan bremsene subbe eller bli problematiske å justere o.a.
Håndbremsvaierne? Ble det litt mas nå? Eller er det greit?
Sikkerhet er jo i fokus i en annen tråd her nå, så jeg syntes det var passende, også fordi det er mange innom trådene dine....
-
jangu1@hotmail.com
Nei da det ble ikke noe mas. Det går helt greit det skjønner du. Ja håndbrekkvaierene blir også byttet og alle fjærene returfjærene også. Jeg får heller spare inn på andre ting enn bremser. Styringa skal det heller ikke spares på. Det må være i orden synes jeg. Da er det bedre og heller spare på ting som ikke går utover sikkerheten.
Da får den heller stå ett år ekstra. Jeg skal pusse ned de platene også se om det blir noe igjen av dem etterpå og hvis det blir det så går de en runde til. Ja jeg tenkte jeg skulle skifte bremseveske ca en gang i året for det er jo ikke dyrt heller.
Da får den heller stå ett år ekstra. Jeg skal pusse ned de platene også se om det blir noe igjen av dem etterpå og hvis det blir det så går de en runde til. Ja jeg tenkte jeg skulle skifte bremseveske ca en gang i året for det er jo ikke dyrt heller.
-
jangu1@hotmail.com
Jeg blir ikke akurat rik jeg heller på ca 10,000 kr i mnd. Ja jeg har en rik hobby og morsom hobby som desverre koster litt penger. Men morro er det. I dag skal jeg på utredning på sykehuset i mysen. En av mange utredninger. Jeg har en skulder som er helt jævli og en rygg som til tider er enda og migrene av og til. Men ellers har jeg det bra da
. Og etter det er det rett hje, i garasjen og jobbe litt. Jeg har begynt og lakke litt på smådelene til forstillinga. Jeg pleier og sette lakkboksen ett stykke unna varmekilden min også ca 20 grader i rommet før jeg lakker småtinga også. Jeg har hatt på grunning også lakk og enda ett lag med lakk. Så blir det vel greit tenker jeg. Først skrapa vekk alt fett og smuss også pusser jeg litt også vasker jeg det med vasketynner også grunner jeg og lakker. Da for vi tror det blir bra nok. Jeg bruker svart matt lakk jeg på forstillingsdelene. På denne bilen hvertfall. Tror jeg kommer til og gjøre det på den andre også. Nå tror jeg at jeg har funnet den oranje farge-nyansen jeg skal ha på den andre bilen også endelig. 
-
jangu1@hotmail.com
Da har jeg vært på Jørgenrud igjen og kjøpt mere deler til forstillinga. Husker ikke hva de heter men de er vel ca 25 cm lange og med gjenger i begge ender. Krengestag eller noe sånt heter de tror jeg.
Det høres rikitg ut, det er vel de som skal stå loddrett mot sta.staget og brua... - og når du får på dette blir vel bilen "så fast fisken at" at den ber om mer hk? Beklager, det mente jeg ikke ....!jangu1@hotmail.com wrote:Da har jeg vært på Jørgenrud igjen og kjøpt mere deler til forstillinga. Husker ikke hva de heter men de er vel ca 25 cm lange og med gjenger i begge ender. Krengestag eller noe sånt heter de tror jeg.
-
jangu1@hotmail.com
Hehe jo da du mente det da. Ja nå håper jeg den blir tight og fin i styringa når jeg får bytta alt jeg skal.
Håper det gikk bra med utredningen. Hadde vært godt å få gjort noe med skulder og rygg.jangu1@hotmail.com wrote:I dag skal jeg på utredning på sykehuset i mysen. En av mange utredninger. Jeg har en skulder som er helt jævli og en rygg som til tider er enda og migrene av og til. Men ellers har jeg det bra da![]()
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Bilder? Vil jo gjerne følge utviklingen!jangu1@hotmail.com wrote:Jeg har hatt på grunning også lakk og enda ett lag med lakk. Så blir det vel greit tenker jeg. Først skrapa vekk alt fett og smuss også pusser jeg litt også vasker jeg det med vasketynner også grunner jeg og lakker.
Ble det 2K-lakk eller Benga?jangu1@hotmail.com wrote:Jeg bruker svart matt lakk jeg på forstillingsdelene. På denne bilen hvertfall. Tror jeg kommer til og gjøre det på den andre også.
-
jangu1@hotmail.com
Det ble 2k og lakk. Ja jeg skal se om jeg får tatt noen bilder i morgen så dere får se litt hva som skjer. Tenkte jeg skulle lakke støttebena til bakakselen med bengalakk. For jeg innbiller meg at den er tykkere enn vanlig lakk og tåler mere steinsprut og sånt.
På sånne steder hvor du ikke går videre med lakk med sterke løsemidler høres dette bra ut. Den legger seg jo også tykkere på, som du vet, så dette blir "snadder"! Og med en god "fettbehandling" - eller hva du måtte gjøre?, rett før bilen skal på veien, blir dette langvarig glede, tror jeg!
Jeg har tidligere brukt bengalakk på innsiden av støtfangere og fått grei holdbarehet, men den tørker ut etter lang tid - fem til ti år - uten fett/antirustmiddel på toppen.
Min Renault Dauphine fikk såkalt BP-fett i dørene i 1961 og det holdt dørene rustfrie i femti år!!
Har aldri sett maken!, borstett fra PV-en og Duetten! De var også godt beskyttet, men vet ikke med hva? (ellers hadde jeg ikek kjøpt dem!) Det var noe seigt (ikke-tørkende) greier.....
Andre nyere biler blir gjennomhullet før en brøkdel av denne tiden...? Og med moderne rustbeskyttelsesmetoder?
Forstå det de som kan!?
Jeg har tidligere brukt bengalakk på innsiden av støtfangere og fått grei holdbarehet, men den tørker ut etter lang tid - fem til ti år - uten fett/antirustmiddel på toppen.
Min Renault Dauphine fikk såkalt BP-fett i dørene i 1961 og det holdt dørene rustfrie i femti år!!
Har aldri sett maken!, borstett fra PV-en og Duetten! De var også godt beskyttet, men vet ikke med hva? (ellers hadde jeg ikek kjøpt dem!) Det var noe seigt (ikke-tørkende) greier.....
Andre nyere biler blir gjennomhullet før en brøkdel av denne tiden...? Og med moderne rustbeskyttelsesmetoder?
Forstå det de som kan!?