Eiriks PV 60-modell
Re: Eiriks PV 60-modell
Han er en veldig hyggelig kar, og økonom.... Vet ikke om det har noe å si, men det kan også være arvelig fra morssiden?
Re: Eiriks PV 60-modell
Det er flere av oss som er økonomer.....
En kollega av meg sier i fullt alvor: "Verden gikk til helv#¤%&! da den første økonomen ble født".
Noen ganger er jeg enig med han, men vi kan jo være hyggelige likevel.
Håper han blir med på tur. Første mulighet er torsdag 18/4.
En kollega av meg sier i fullt alvor: "Verden gikk til helv#¤%&! da den første økonomen ble født".
Noen ganger er jeg enig med han, men vi kan jo være hyggelige likevel.
Håper han blir med på tur. Første mulighet er torsdag 18/4.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Eiriks PV 60-modell
Neste kjøretur er 23. mai. Får du lurt han med på den turen tror du?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Eiriks PV 60-modell
Han skal utsettes for et enormt press! Jeg har Hiluxen hans, så jeg kan jo gjemme den unna til jeg får riktig svar!
Re: Eiriks PV 60-modell
Dét var riktig pressmiddel.
Forøvrig må du gratulere han med kjøp av en fantastisk bil.
Man får ikke en Hilux til å stoppe. Bare sjekk Top Gear.
Jeg har hatt en slik som konebil i mange år. Helt utrolige egenskaper.
Forøvrig må du gratulere han med kjøp av en fantastisk bil.
Man får ikke en Hilux til å stoppe. Bare sjekk Top Gear.
Jeg har hatt en slik som konebil i mange år. Helt utrolige egenskaper.
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Eiriks PV 60-modell
Vet ikke om det gjelder de nye, men de tåler vann og brann osv. Så de skal nok tåle litt. Håper denne slipper å tåle for mye!
Godt drag fra 1500 o/min, er også fine saker. 90 på 2000 o/min, osv. bra...
Må vel også innrømme at den er tøff.....
Godt drag fra 1500 o/min, er også fine saker. 90 på 2000 o/min, osv. bra...
Må vel også innrømme at den er tøff.....
-
- Posts: 2314
- Joined: Thu 18 Aug 2011 09:04
- Location: Holoveien 238 1827 Hobøl
Re: Eiriks PV 60-modell
Den var kjempe fin. Toyota kan virkelig lage biler de også
1957 pv 444 B-10326 og 1958 pv 544
Re: Eiriks PV 60-modell
Etter å ha kjørt den noen dager, kan jeg bekrefte det. Det er dessuten en skikkelig terrengbil, med lavgir osv. Så den kunne godt vært med i stallen, selv om den er ganske ny. Men det kan jo hende jeg får låne den når jeg skal på fisketurer o.a.?
Det er jo en "non stop" -bil, så kunne kunne jeg kommet helt fram?
I går fikk den 17-tommers felger, og de passet greit.
Det er jo en "non stop" -bil, så kunne kunne jeg kommet helt fram?
I går fikk den 17-tommers felger, og de passet greit.
Re: Eiriks PV 60-modell
Selv om dette ikke er en PV kan jeg bekrefte at denne Hiluxen er et veldig fint eksemplar.
Har fått se den på nært hold, og den er veldig pent behandlet.
Lykke til med ny bil. Husk å bruke PV'en flittig!
Har fått se den på nært hold, og den er veldig pent behandlet.
Lykke til med ny bil. Husk å bruke PV'en flittig!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Eiriks PV 60-modell
Stakkars PV-en. Nå må vel snart "blodpumpa" komme i gang på den. Lade batteriet først. Nå har det stått og antivedlikeholdt seg i tre måneder, så nå er det på tide.
Det bør være en god start, og litt trøst i denne kalde og fuktige årstiden.
Har vel inntrykk av at det er mer fuktig enn kalst om dagen elelr dagene som har vært...
- Setter på en sånn "glem meg gjerne lader", som ikke gir den store fresen, men den klarer jobben etter noen dager.
Det bør være en god start, og litt trøst i denne kalde og fuktige årstiden.
Har vel inntrykk av at det er mer fuktig enn kalst om dagen elelr dagene som har vært...
- Setter på en sånn "glem meg gjerne lader", som ikke gir den store fresen, men den klarer jobben etter noen dager.
-
- Posts: 31
- Joined: Mon 01 Jul 2013 22:13
Re: Eiriks PV 60-modell
Ser det er en gammel tråd, men hva er egentlig original farge på grillen? Ble de krommet fra fabrikken eller skal de være "metallgrå"?
Re: Eiriks PV 60-modell
Grillramma er forniklet, mens rasteret er "galvanisert". Felglakk type sølv.
1957 PV 44404 ("Blåmann"), Duett 44506-1958 (1957 type prod okt 1958.("Gråbein"). Nå også 1962 544 Favoritt (11151)("Bølla").
Re: Eiriks PV 60-modell
OBS! Det kan være rust på baksiden som bør fjernes. I tillegg til f.eks. sinkgrunning og lakk, kan det lønne seg med tynt antirustmiddel, f.eks. den løsemiddelfrie fra Biltema. Strengt tatt holder det med sinkgrunning og tynnstoff, tror jeg.
-
- Posts: 31
- Joined: Mon 01 Jul 2013 22:13
Re: Eiriks PV 60-modell
Okei. Takk for tipset Sølv metallic felgspray eller?
Re: Eiriks PV 60-modell
FElgspray med minst muli metallic om jeg skal mene noe her. Metallic er ikke bedre enn vanlig lakk, og får du tak i akryllakk så er det best. Flere lag må til, da lakken krymper mellom 60 - 80 prosent!! Masse løsemidler....!!