Duettprosjekt -67 210 varebil

Har du lyst til å fortelle andre om ditt Pv-prosjekt kan du opprette en ny "tråd" her og evt. laste opp/legge ut en link til egen hjemmeside.
Torbo2
Posts: 4633
Joined: Sat 18 Dec 2010 21:02
Location: Sandvika

Re: Duettprosjekt -67 210 varebil

Post by Torbo2 »

Veldig rart og lite smart! - mener jeg..... Det har jo vist seg at bilfabrikkene har endret synspunkter på ting når det ser hva som skjer ved bruk av bilene. SElv for 50 år siden kom det servicebuletenger stadig vekk, og en endringer.
Det er ikke bare i dag fabrikkene prøver seg fram....
User avatar
nila61
Posts: 182
Joined: Wed 31 Jul 2013 12:15
Location: Trondheim

Re: Duettprosjekt -67 210 varebil

Post by nila61 »

Da er "avstemningen" avsluttet !... :? 50 år gamle manualer gjelder ikke hver gang... :lol:

Bidrar med en oppdatert utgave av operasjonen,…..

"Topplock i tre steg: 30, 60 och till sist 90-95 Nm. Efterdragning efter varmkörning och avsvalning till 90-95 Nm. Lossa bulten en aning före efterdragning för att ta bort "vilospänningen".
Det förekommer ofta att topplocksbultarna sviktar. Försök få tag på nya eller bättre. De brukar t.o.m. se extra "grovgängade" ut strax innan där gängningen slutar.
Ventilspel: Vanligen 0,40 - 0,45 mm med varm motor".
User avatar
445
Posts: 6117
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Duettprosjekt -67 210 varebil

Post by 445 »

nila61 wrote:"Topplock i tre steg: 30, 60 och till sist 90-95 Nm. Efterdragning efter varmkörning och avsvalning till 90-95 Nm. Lossa bulten en aning före efterdragning för att ta bort "vilospänningen".
Dette hørte mye bedre ut!
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
User avatar
445
Posts: 6117
Joined: Sat 07 Jul 2007 13:15
Location: Oslo
Contact:

Re: Duettprosjekt -67 210 varebil

Post by 445 »

Hvordan har resten av sesongen vært for nila61?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Post Reply