Veldig rart og lite smart! - mener jeg..... Det har jo vist seg at bilfabrikkene har endret synspunkter på ting når det ser hva som skjer ved bruk av bilene. SElv for 50 år siden kom det servicebuletenger stadig vekk, og en endringer.
Det er ikke bare i dag fabrikkene prøver seg fram....
Duettprosjekt -67 210 varebil
Re: Duettprosjekt -67 210 varebil
Da er "avstemningen" avsluttet !... 50 år gamle manualer gjelder ikke hver gang...
Bidrar med en oppdatert utgave av operasjonen,…..
"Topplock i tre steg: 30, 60 och till sist 90-95 Nm. Efterdragning efter varmkörning och avsvalning till 90-95 Nm. Lossa bulten en aning före efterdragning för att ta bort "vilospänningen".
Det förekommer ofta att topplocksbultarna sviktar. Försök få tag på nya eller bättre. De brukar t.o.m. se extra "grovgängade" ut strax innan där gängningen slutar.
Ventilspel: Vanligen 0,40 - 0,45 mm med varm motor".
Bidrar med en oppdatert utgave av operasjonen,…..
"Topplock i tre steg: 30, 60 och till sist 90-95 Nm. Efterdragning efter varmkörning och avsvalning till 90-95 Nm. Lossa bulten en aning före efterdragning för att ta bort "vilospänningen".
Det förekommer ofta att topplocksbultarna sviktar. Försök få tag på nya eller bättre. De brukar t.o.m. se extra "grovgängade" ut strax innan där gängningen slutar.
Ventilspel: Vanligen 0,40 - 0,45 mm med varm motor".
Re: Duettprosjekt -67 210 varebil
Dette hørte mye bedre ut!nila61 wrote:"Topplock i tre steg: 30, 60 och till sist 90-95 Nm. Efterdragning efter varmkörning och avsvalning till 90-95 Nm. Lossa bulten en aning före efterdragning för att ta bort "vilospänningen".
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Re: Duettprosjekt -67 210 varebil
Hvordan har resten av sesongen vært for nila61?
I-2727, 44505M varebil 1960, B16, grå/beige, chassis nr 37086
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen
Kontaktperson for Oslo og Akershusavdelingen