Page 2 of 2

Posted: Wed 11 Mar 2009 17:35
by Reodor57
Hei

Tror nok at gang nr to bare er psykologisk. Eneste effekten er at en kan få litt der en glemte i første runde. Voks bygger ikke i lag. Sånn ere bare :) Men, men kan gjerne vokse to ganger i året hehe. Det skjer ikke noe kjemisk annet enn at voksen stivner/tørker og derigjennom tetter porer i lakken.

Posted: Mon 16 Mar 2009 13:02
by 445
Ser at AutoGlym har kommet med en HD-voks.
Svinaktig dyr, men får god omtale.
Noen på forumet som har erfaring med denne voksen?

Posted: Fri 08 May 2009 23:31
by 445
445 wrote:Ser at AutoGlym har kommet med en HD-voks.
....
Noen på forumet som har erfaring med denne voksen?
Da får jeg svare selv: Ja, nå har jeg erfaring med HD-voks.

Voksen er veldig hard i boksen. Det følger med 2 skumgummiputer som skal brukes til påføring, og en mikrofiberklut som skal brukes til avtørking.
Jeg synes voksen var litt "treg" å påføre - i alle fall sammenlignet med flytende vokser.
Den tørket ganske raskt, og var lett å fjerne med mikrofiberkluten.
Resultatet ble nydelig.

Voksen er ganske drøy i bruk, så selv om den er dyr i innkjøp blir pris pr voksing helt ok. Har nå vokset Duetten og en lang Hiace. Totalt blir dette ganske store metallflater, men jeg har sikkert 90% igjen i boksen fortsatt.

Nå gjenstår å se på holdbarheten. Hvor lenge ser bilen nyvokset ut?
Har bare kjørt ca 250 km etter voksingen, så foreløpig er bilen like blank.

Posted: Sat 16 May 2009 22:23
by PV-Sport
Polerte PV'en i dag med et nytt Turtle-produkt som er kommet.
På Turtle sine nettsider går den under navnet Turtle ICE Synthetic Pasta.
Den selges i et sett med en boks som inneholder selve voksen, samt en svamp for påføring og en mikrofiberklut for avtørking/polering.
Voksen er rimelig hard i boksen, og virker å være dryg... kan ikke se at det har minket i boksen etter at bilen er ferdigvokset.
Fikk det beste resultatet med å tørke av med vanlig polergarn, for deretter å blankpolere med mikrofiberkluten. Denne må være tørr for best resultat, tørk derfor av først med annen klut eller polergarn
Syns faktisk denne voksen er mye lettere å arbeide med enn den flytende turtle-waxen jeg brukte i fjor. Og resultatet ble mye bedre!
Vel verdt et forsøk denne!
En fordel er at voksen ikke setter farge på svarte gummilister osv.
Foreløpig fornøyd, men det gjenstår å se hvor lenge poleringen varer.
Det ble iallefall blank bil til 17 mai! :D

Posted: Sun 12 Jul 2009 23:31
by 445
Fortsatt fornøyd med Turtle-voksen?

Posted: Mon 13 Jul 2009 00:48
by PV-Sport
Jepp!
Må si meg godt fornøyd med denne!
Støv og sand som legger seg på bilen setter seg ikke fast på noe vis. Bare å vaske bilen med høytrykkspyleren (forsiktig!) og tørke av den etterpå. Ser fortsatt nypolert ut etter 4-5 vasker.
Vannet preller like fint av fortsatt.
Skal gi Pajeroen en omgang med denne snart.